Sana vapaa
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
Jummi jammi. Tuli tehtyä aika hyvä löytö lahden laakkosen skoda liikkeestä. Turva/lukko pultit vanteille, oikee hinta 96e. Maksoin niistä 15e. Pakkaus oli kerran avattu ja siitä puuttui toinen avain. Pitää tilata varalle jostain toinen avain myöskin.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
Mehtäkonekuski wrote:Jummi jammi. Tuli tehtyä aika hyvä löytö lahden laakkosen skoda liikkeestä. Turva/lukko pultit vanteille, oikee hinta 96e. Maksoin niistä 15e. Pakkaus oli kerran avattu ja siitä puuttui toinen avain. Pitää tilata varalle jostain toinen avain myöskin.

Ne ne on itse saatanan keksintö, just tuossa pakusta 2vko sitten irrottelin vastakierre hylsyllä, kun onnistuin jonnekkin hävittämään sen avaimen ja piti saada pyörän laakeri vaihdettua.
Todella helposti lähtivät, säästyy monelta vaivalta kun ei niitä sinne pyörimään pistä.
Mätänetistä löytyy vastakierre hylsysarja 35€, joten jos joku vanteesi haluaa, eiköhän hänellä ole tuollainen sarja..
Multivan -04 160kW
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
Nooh, pysyy avain tallessa kun löysin jo kaks lisää niitä avaimia siihen. Yks aina autossa mukana ja kaks kotio laatikkoon
.

BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
Muutama tunti vielä ja siitä sitten lomaaa..
(Taitaa nuo aurinkolasit vaihtua sadetikkuun, so what)

(Taitaa nuo aurinkolasit vaihtua sadetikkuun, so what)
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Sana vapaa
Nopea Variant ollu mailin ajoissa.
Forumilla vaikuttaa omistaja.
http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-co ... 072015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Forumilla vaikuttaa omistaja.
http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-co ... 072015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Sana vapaa
Whitey <3
omistaja on tällä hetkellä hieman huonovointinen.
omistaja on tällä hetkellä hieman huonovointinen.

Re: Sana vapaa
Pia wrote:Whitey <3
omistaja on tällä hetkellä hieman huonovointinen.



- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Sana vapaa
Itselle tuo tulos oli kyllä pirun kova yllätys.Vwarre_00 wrote:Nopea Variant ollu mailin ajoissa.
Forumilla vaikuttaa omistaja.
http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-co ... 072015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiesin kyllä et lujaa se tuloo menemään, mut en sentää uskonu et noin lujaa.
Aamulla kävin kyseisellä kamppeella ajamassa ja kyllähän se tuntu kivasti vetävän vaikka vielä pikku juttuja onkin hierottavaks.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
Puha on tunnetusti viinamäen miehiä 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Sana vapaa
Ei tuollaista riisselillä vedetäSami Jalonen wrote:Onko kirjoissa virhe vai käyttövoima muuttunut?


Re: Sana vapaa
Onko tietoa paljonko suunnilleen maksaisi vaihdelaatikon avaus osaavassa liikkeessä?
Ajattelin DUU-laatikon 5-vaihteen muuttamista suoraan diesel-malleista tutun 6-vaihteen rattaalle. Tai onko tämä mahollista. Vortexilla tätä on harrastettu GTI lootassa mutta onnistuuko DUU:ssa. Vai tuliko tästä vain aivopieru....
Ajattelin DUU-laatikon 5-vaihteen muuttamista suoraan diesel-malleista tutun 6-vaihteen rattaalle. Tai onko tämä mahollista. Vortexilla tätä on harrastettu GTI lootassa mutta onnistuuko DUU:ssa. Vai tuliko tästä vain aivopieru....
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Re: Sana vapaa
Vkloppuna kun saatiin uusi kytkinpaketti+vauhtis vaihdettua, niin nyt piti tilata jouset+yläpäänlaakerit autoon. Autosta meni kuskin puolen jousi poikki keväällä. Lähti noin puoli kierrosta alhaalta. Kytkinremontin yhteydessä jousi oli päässyt pyörähtämään ja nyt kääntäessä kuuluu ihan hirveä narina. Tilasin Eibach Pro-Kit -30mm. Vakioiskareilla ainakin vielä mennään.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
Re: Sana vapaa
Järkeilin tollasta 2.0 TDI RS DPF? Ocua, onko noissa jotain tyyppivikaa tjms? Suuttimia joku käski kattomaan, että onko vaihdettu.
Re: Sana vapaa
Tuli käytyä viikonloppuna kalajoella passatilla bmw partyissä ja hyvin meni matkat passatilla mutta tuppaa hyytyy ohittaessa kun teho paino suhde on kauhea.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
On muute törkeesti leveemmät nuo linglongit verrattuna continentaaliin. Molemmat renkaat speksien mukaan 225 leveydeltään ja linglongit oli muistaakseni lähemmäks 255 leveet
. Profiilissa kans huima ero, molemmissa pitäis olla 40 profiili mulla linglongeissa 30 profiili itse mitattuna
. Nooh, hyvin menivät paikallee ja oli ihan hyvin ajotettu renkaan vaihto kun continentaaleissa oli yhessä renkaassa kupla kylessä 



BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
Conteissa onki tosi pyöreä kuvion reuna kun taas linglongit tosi kantikkaat.
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
Huomas hyvin linglongin laadun kun ruvettiin tasapainottaan. Kaikki painot meni melkein aivan samaan kohtaan ulko ja sisäpuolella. Nääkin niin halpoja renkaita että nää kehtaakin vaihtaa vaikka vuoden välein uusiin
.

BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
Mulla on joka kesä ollu uudet renkaat.
falkenit ja nexenit joutunu aina uusimaan joka kesälle. Nyt näyttää siltä että noilla samoilla conteilla jatketaan ens kesäki. 


- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
Pääsee piäree tankkii



Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Re: Sana vapaa
Rupesi melkein naurattamaan kun laskeskelin tuohon Passattiin menevää rahasummaa.
Dpf herjaa taas eikä saa pakkopolttoa päälle -> kone vikasietotilassa = Eli kai se nyt on jo uskottava että jotain pitää tehdä, onko muuta kustannusarviota kuin saamani 800e (tyhjätään ja ohjelmoidaan..)
Jakohihna + vesipumppu kohta kilsat "täynnä" eli vaihto edessä = hinta-arvio työstä ja osista 840e.
Alusta sanoi itsensä lomille, eli etupää rikki. Halvin 280e, mutta oliskohan samaan konkurssiin hiukan enempi laatua/ominaisuutta tilalle
Ja yksi kesärengassarja menee vielä tälle kesälle, 330 e.
Eli koko lysti 2250 e. Ja ennen kuin talvi saapuu, niin talvirenkaat pitää hankkia.
Nyt tässä päässä pyörii pieni laskin koko ajan ja miettii että olisiko tauon paikka. Laittaisi auton halliin seisomaan ja hankkisi hetkeksi jonkun edullisen farkun. Keräisi laittorahaa ja ajelisi tovin peruskotterolla. Siitähän pääsisi eroon sitten joskus, tai siitä voisi tehdä seuraavan buumiauton
Dpf herjaa taas eikä saa pakkopolttoa päälle -> kone vikasietotilassa = Eli kai se nyt on jo uskottava että jotain pitää tehdä, onko muuta kustannusarviota kuin saamani 800e (tyhjätään ja ohjelmoidaan..)
Jakohihna + vesipumppu kohta kilsat "täynnä" eli vaihto edessä = hinta-arvio työstä ja osista 840e.
Alusta sanoi itsensä lomille, eli etupää rikki. Halvin 280e, mutta oliskohan samaan konkurssiin hiukan enempi laatua/ominaisuutta tilalle
Ja yksi kesärengassarja menee vielä tälle kesälle, 330 e.
Eli koko lysti 2250 e. Ja ennen kuin talvi saapuu, niin talvirenkaat pitää hankkia.
Nyt tässä päässä pyörii pieni laskin koko ajan ja miettii että olisiko tauon paikka. Laittaisi auton halliin seisomaan ja hankkisi hetkeksi jonkun edullisen farkun. Keräisi laittorahaa ja ajelisi tovin peruskotterolla. Siitähän pääsisi eroon sitten joskus, tai siitä voisi tehdä seuraavan buumiauton
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Sana vapaa
Eikö toi dpf oo suht helppo tyhjätä itsekkin. Pönttö auki. Putki tilalle ja pönttö kiinni?
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Re: Sana vapaa
Ja kesärenkaiden mentyä sakkorajan alle voi ostaa käytetyt kitkat satasella alle ja ajella niillä läpi talven. Vakiojouset ja iskarit löytynee käytettynä satasella etupäähän. Jakopään remppaa voi venyttää kymppitonnilla. Eli alkuperäinen 2,5 tonnin arvio tipahti pariin sataseen.
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
Ompas hyvä ajaa tuo amarok. Ja eipä jää muute helpolla jumiin kun heittäs kunnon palarenkaat alle. Jos siitä sais itelle seuraavan auton 

BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
No, ehkä isoimpana ongelmana ei nuo renkaat ole, sillä pari paria käytettyjä kitkoja löytyy varastosta, mutta ei niillä aja "örkkikään" loppukesää ja lähde sitten vielä talvea ajamaan. Ja nippanappa laillisen rajamailla on vielä yksi kesärengassetti, mutta sekään ei riitä kauden loppuun. Minä lopettelin viime talven yhdillä melko käytetyillä kitkoilla (225-45-17) ja ei tuohon autoon vain sellainen yhdistelmä käy. Ja rengasasia ratkesi kuin itsekseen, sillä työmaareissun yhteydessä takakumi oli puhjennut, joten pakkorakosessa ostin eilen uutta rengassettiä tilalle.Jultsu wrote:Ja kesärenkaiden mentyä sakkorajan alle voi ostaa käytetyt kitkat satasella alle ja ajella niillä läpi talven. Vakiojouset ja iskarit löytynee käytettynä satasella etupäähän. Jakopään remppaa voi venyttää kymppitonnilla. Eli alkuperäinen 2,5 tonnin arvio tipahti pariin sataseen.
Jakohihnan vaihtoon on kilsoja noin 15 tkm, jolloin sillä on ajettu se 120 tkm. Eli siihenkin olisi vielä aikaa mutta edessä joka tapauksessa.
Kellarissa on vakio alusta, eli sekään ei olisi maailman suurin ongelma. Ja ajan kanssa varmaan joku merkkialusta löytyisi käytettynäkin.
Uusi dpf löytyisi noin 900 euron hintaan, eikä entisen tyhjentäminenkään taitaisi vaatia kuin autonosturin päiväksi. Käsittääkseni on sen verran pitempi osa kyseessä että pelkästään ajosillat eivät riitä. Itse tyhjennysoperaatiosta olen yrittänyt etsiä joitain kuvia, enkä uskoisi sen olevan homman vaikein kohta. Sen puolesta kaikki työkalut löytyy. Ohjelmointi pitänee suorittaa joka tapauksessa, sillä pelkkä tyhjennys ei kai riitä vaan järjestelmä herjaa? Sitä pakkopolttoa pitää vielä kokeilla, jos se taas pienen hetken toimisi.
Tässä vain kovasti laskin pyörinyt puoleen ja toiseen, että mitä kannattaa tehdä. Jos tuon nyt iskisi vaikka vuodeksi seisomaan, ajelisi jollain tonnin räpsyllä, keräisi hiukan laittorahaa ja laittaisi tuon sitten kerralla sellaiseen kuntoon että voisi tovin ajella. Ja tarkoittaa nyt sitten jotain dpf:n ja ohjelmoinnin puolelta, kuin alustankin osalta (se ilmavaihtoehto?) Tuosta tonnin räpsystä voisi päästä eroon sitten myöhemmin, tai parempi puolisko voisi ajella sitten sen aikaa sillä, kun sen nykyisen auton laittaisi hiukan houkuttelevampaan myyntikuntoon. Bensafarkku ei ole näillä matkoilla hänenkään osalta se järkevin vaihtoehto ja hänelle riittäisi joku pienempi dieselauto.
Tai sitten kokeilla vielä sitä pakkopolttoa, vikavalojen tyhjäämistä ja auton kiertoon laittoa. Auton realistinen myyntihinta ei kuitenkaan enää mikään korkein ole millään mittarilla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Sana vapaa
Tuo dpf poisto kannattaa suorittaa vaikka samalla kun laittais lastun autoon. Optimoiautosi.fi ainakin tekee hyviä lastuja 500e hintaan ja siihen samaan syssyyn saa dpf puhdistuksen ja poiston
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Sana vapaa
Kiitos vinkistä. Tuo 500 euron hinta ei taida sisältää tuota dpf:n ohjelmapoistoa, vaan on perusohjelmointi... Tällä alueella on kanssa yksi "kohtalaisen" pätevä kaveri jolle auto on jossain vaiheessa menossa. Samalla "vaivalla" autoon tulee myös siis ohjelma, koska ei ole enää iso kuluerä. Ohjelma tehdään kyseiselle autolla rullien päällä, joten ohjelmakartan luulisi olevan juuri passeli. Häneltä sain hinnan myös pelkästään dpf:n ohjelmalliseen poistoon, mutta fyysisen poiston teen itse. Laitonta ilmeisesti, mutta mikäpä ei olisi.Mehtäkonekuski wrote:Tuo dpf poisto kannattaa suorittaa vaikka samalla kun laittais lastun autoon. Optimoiautosi.fi ainakin tekee hyviä lastuja 500e hintaan ja siihen samaan syssyyn saa dpf puhdistuksen ja poiston
Muttamutta.. Jos tässä Kuopion ympäristössä on joku VCDS-auttaja, niin mielelläni ottaisin apuja vastaan vielä kerran tuon pakkopolton (regenerointi) suhteen. Oma ohjelma/kaapeli on matkalla, sillä tähän konkurssiin sekin tuli hankittua...
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Sana vapaa
Tuli sovittua kaupat moottorivikaisesta A6 2.7bitistä. Projekteja täytyy jatkaa, kun yksi 2.7:ka on jo talossa
Ajatuksissa tehdä audista uusi perheliikutin ja passatista vielä paremmin kulkevan harrastepelin. Toki eräälle golfille tuskin pärjää, mutta harrastetaan VW varianttia kuitenkin 


Re: Sana vapaa
Kilu wrote:mutta harrastetaan VW varianttia kuitenkin

Re: Sana vapaa
Perskeles kun ei löydy autoa niin ei löydy. Tota golffiakin löytyy mielenkiintosena vaan noita 1.6tdi koneella..
Re: Sana vapaa
Mitä mielenkiintoista on 1.6:ssa? Jos AUTOA etsii, niin tuolla kuutiotilavuudella ei varmasti löydy.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
^ missäs kuutiloissa ne autot sitte löytyy
Mulla on ollu bigblockkia, longblockia, shortblockia ja joka vitun kuutiloa mutta hyvää en oo viel löytäny... mutta paras tähän mennes shortti 1.9TDi

Mulla on ollu bigblockkia, longblockia, shortblockia ja joka vitun kuutiloa mutta hyvää en oo viel löytäny... mutta paras tähän mennes shortti 1.9TDi

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Sana vapaa
Eiköhän tuo oo jokaisen oma asia mistä autosta on kiinnostunu. Aatteleppa jos kaikki olis kiinnostunu niistä 2.7biteistä. Sulla ei olis pian osia millä virittää niitä autojas. 

Re: Sana vapaa
Tai sitten niitä osia olisi niin paljon tarjolla, että kenelläkään ei kiinnostais kun kaikilla olisi sellainen. 

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Sana vapaa
Mulla saattaa tulla sigun auto myyntiin, kun repes nilkasta nivelsiteet 

3B 2.8 V6 nelikko vm. 1999
AUDI A4 (8K) Quattro
AUDI A4 (8K) Quattro
Re: Sana vapaa
Nii-in, nimeomaan.Kilu wrote:Mitä mielenkiintoista on 1.6:ssa? Jos AUTOA etsii, niin tuolla kuutiotilavuudella ei varmasti löydy.
Ja sitte tua passatti. Sama olematon pieni nypintä jatkuu kylmänä liikkeelle lähettäessä, kakkosvaihteella. Hetken päästä ei mitään. Malauta korpee, ku ei keksi mikä on.
Re: Sana vapaa
Holy Grail of Mk4 for sale. Suomalaisen tuurilla tietenkin japanin tuonti tjsp ja ohjaus oikealla
5-ovisena aitoja R32:sia on tehty vain 500kpl (?)
Aina halunnut tuollasen ja sit tulee vastaan jolla ei varmaan ikinä oppis ajamaan.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7425426" onclick="window.open(this.href);return false;

5-ovisena aitoja R32:sia on tehty vain 500kpl (?)
Aina halunnut tuollasen ja sit tulee vastaan jolla ei varmaan ikinä oppis ajamaan.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7425426" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Re: Sana vapaa
1.6 kuutiotilavuus ei ole varmasti tarjonnut mitään uutta ja mielenkiintoista 1.6 8V GTI:n jälkeen. 1.2 ja 1.4 TSI on tarjonnut mielenkiintoista tekniikkaa, niin hyvässä ja pahassa. Jos AUTOA etsii Golfista, niin minun mielestäni sitä ei löydy alle 2.0 tilavuudella ja nyt ei ole puhe virityksestä.
Re: Sana vapaa
Ehkä tyhmäkin kysymys, mutta on epävarmuutta minkä kantavuusluokan renkaan voi Golf mk5 farmarin alle laittaa? Koneena 1.9tdi. Laskin jollain laskurilla että olisi 85, mut onko oikein? Meinasin vaan ostaa tässä yhdet käytetyt vanteet joissa on 215 35 18. Tässä koossa ilmeisesti vaan 84 kantavuus eli ei riitä? Tätä rengaskokoa on kyllä vastaavissa autoissa näkynyt, ovatko sitten vaan laittaneet riskillä alle?
Sana vapaa
Katot rekisteriotteesta akselipainot. Stro-normistoraamatusta tsekkaat vielä että rengas vanne yhdistelmä on laillinen.
Re: Sana vapaa
Autonhan voi aina katsastaa talvikumeilla, satoi tai paistoi. Tuo puuttuva 2*30kg joka tulee yhdestä "pykälästä" ei vaikuttane turvallisuuteen millään tavalla. Harvemmin kai ajelet auto 100% kuormattuna?
Re: Sana vapaa
No kyllä mua ainaki vituttais ku poliisi alkaa syynään renkaita ja totee ettei kantavuus piisaa. Siinähän sitte ihmettelet sakkolappu käsissäs ku poliisi repii kilpiä autosta.
Re: Sana vapaa
2010 kg on kokonaismassa eli painon puolesta siinä ja siinä, mutta kyllä se tuo väh 85 on oltava. En jaksa alkaa kikkailemaan poliisien / katsastusmiesten kanssa. Voisihan tuon vannesetin ostaa ja vaihtaa siihen "lailliset" renkaat, mutta kun siinä on vain 3 kunnon kumia ja yhdessä patti kyljessä niin niiden myyminenki olis hankalaa.
Re: Sana vapaa
Et tee kokonaismassalla mitään. Akselimassat ratkaisee. Nuo kumit saattaisi olla lailliset jommallakummalla akselilla, sekin olisi siis mahdollista että ostat kahdet uudet 225 leveät jotka on pikkaisen kantavammat.
edit. niin tai no, eikös vitosgolffissakin ole vakiokoko jotain 195/65r15? Jolloin nuo 18" kumit on auttamatta liian pienet ja näyttää todella orvoilta kaarien sisällä. 225/40r18 olisi oikea koko, itse suosisin pikkaisen ylikokoa niin auttaa täyttämään kaaretkin kivasti.
edit. niin tai no, eikös vitosgolffissakin ole vakiokoko jotain 195/65r15? Jolloin nuo 18" kumit on auttamatta liian pienet ja näyttää todella orvoilta kaarien sisällä. 225/40r18 olisi oikea koko, itse suosisin pikkaisen ylikokoa niin auttaa täyttämään kaaretkin kivasti.
Re: Sana vapaa
Mikä nyt on rikki, kun ihmiset Kaukajärvellä ajoi sääntöjen mukaan eikä kukaan kiilannut vasemmalta kaistalta Spiraalille? Itseasiassa vasen kaista oli tyhjä vaikka jono oli helvetillinen. Mää vallan hämmästelen.
Motarilla meno oli normaalia.

Motarilla meno oli normaalia.

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- diesel squirrel
- VCF Member
- Posts: 84
- Joined: 27.11.2010 20:47
- Location: Hämeenlinna
Re: Sana vapaa
Puoli seiskan aikaan ajokulttuuri oli palautunut ennalleen Kaukajärvellä.
Tultiin kaupasta, niin vasenkaista oli kiireisiä täynnä.

Uncle Hank Fan Club
VW Bora TDI Variant 4-Motion "R" -02
VW Bora TDI Variant 4-motion -99
VW Caddy TDI 1Z -84
VW Bora TDI Variant 4-Motion "R" -02
VW Bora TDI Variant 4-motion -99
VW Caddy TDI 1Z -84
Re: Sana vapaa
Hyvä. Ehdin jo vähän säikähtää, ettei ole enää ketä kiusata. 

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- diesel squirrel
- VCF Member
- Posts: 84
- Joined: 27.11.2010 20:47
- Location: Hämeenlinna
Re: Sana vapaa
Sitä varten olen hankkinut ripeän volkkarin
Rattikiusaaminen on hauskaa

Rattikiusaaminen on hauskaa

Uncle Hank Fan Club
VW Bora TDI Variant 4-Motion "R" -02
VW Bora TDI Variant 4-motion -99
VW Caddy TDI 1Z -84
VW Bora TDI Variant 4-Motion "R" -02
VW Bora TDI Variant 4-motion -99
VW Caddy TDI 1Z -84