Ensimmäinen postaukseni foorumilla on valitettavasti avun/neuvojen kysely vian ilmestyessä.
Menin onneton lainaamaan 2003 passattiani (2.0 vajaavetoinen bensavapari) kaverien polttarireissulle. Nämä ei päässeet Tampereelta kuitenkaan kuin 30-40km, kun jokin autossa päästi vaimean pamauksen ja vaihteet eivät enää vaihtuneet. Kuulemma pamauksen jälkeen ajelivat maantietä satasta, mutta vaihdeongelma selvisi vasta seuraavassa liikenneympyrässä. Onneksi saivat tönittyä auton huoltamon pihalle. Auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta nyt ei mikään vaihde pelitä.
Ilmeisesti kuski oli aika kokematon, ja passatin pitkähkö kytkimen painallus aiheutti ongelmia. Sanoi lähteneensä liikennevaloissa kakkosella liikenteeseen, koska ykkösellä sai auton aina sammumaan. En millään ymmärrä mikä logiikka tässä oli...
Autossa ei ole kytkimen ja vaihteiden kanssa ollut minulla koskaan mitään ongelmaa. Nätisti on vaihtanut ilman rutinoita. Ainoa mainittava kai on, että kytkimen stefa on pikkuhiljaa tihkutellut öljyä auton alle. Auton pohja on aika siisti, joten mistään isosta vuodosta ei ole kyse.
Nyt siis kysymykseni foorumin mestareille onkin että mitäs luulette, mikä tässä meni rikki, millaiset kustannukset siitä on odotettavissa (kun ei itse kykene laittamaan) ja voiko olettaa, että autossa olisi ollut jokin piilevä vika joka posahti vasta nyt kun kytkintä vähän rääkättiin?
Passat 3bg kytkin paukahti - neuvoja?
Re: Passat 3bg kytkin paukahti - neuvoja?
Kovasti on lukijoita, mutta kukaan ei ehtinyt kirjoitella aavistuksiaan 
Huollossa avasivat kytkimen ja tuomio oli selvä: kytkin oli ajamalla poltettu ihan mustaksi. Pääsi kaverit maksumiehiksi, eikä tarvitse kaivaa omaa lompakkoa
Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, osat tähän remppaan maksaa noin 250€ ja työtunteja kertyy ainakin tällä kyseisellä pajalla jopa lähemmäs 7t. Samalla vaihdetaan öljyä jo vuosikausia tihkuttanut kampiakselin stefa.

Huollossa avasivat kytkimen ja tuomio oli selvä: kytkin oli ajamalla poltettu ihan mustaksi. Pääsi kaverit maksumiehiksi, eikä tarvitse kaivaa omaa lompakkoa

Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, osat tähän remppaan maksaa noin 250€ ja työtunteja kertyy ainakin tällä kyseisellä pajalla jopa lähemmäs 7t. Samalla vaihdetaan öljyä jo vuosikausia tihkuttanut kampiakselin stefa.
Re: Passat 3bg kytkin paukahti - neuvoja?
Ja vuotavalla kampiakselin stefalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kytkin on alkanut ajossa luistaa ja on lopulta palanut puhki?