Morjens!
Elikkäs kyseisestä ajoneuvosta napsahti jakopään hihna poikki kesken ajon. Mitä luulette onko moottori paskana? Muuta ääntä en kuullut kuin katkenneen hihnan räpätyksen koteloa vasten. Jos jollain olisi omaa kokemusta niin olisi avuksi, että kannattaisiko kuitenkin vielä vanhaa palvelijaa käyttää korjaamolla.
Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki
Re: Transporter 2.4D -91 jakohihna poikki
Kansia käytettyjäkin löytyy aika hyvin, niin ei mennyt jumiin jos selviät hihnan vaihdolla ?????
ei mullakaan kuulut mitää ääntä, nokka poikki ja kansi palasina. tyhjäkäynillä meni. se vaan sammu.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T 
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto

skoda octavia 1.9 tdi
Nokka-akseli ainakin oli ehyt kun venttiilikoppaa auki käytettiin.
-
Saman ikäisestä mulla tipahti alahihnapyörä kokonaan kun olin vaihtamassa tehostimen-/jakohihnaa. Unohdin kiristää kunkkupultin ja kombinaatio irtosi kun kone oli käynnissä. Tyhjäkäynnillä tosin. Mitään vaurioita ei tullut ja selvisin tyhmyydestäni hakemalla jaon takaisin kohdalleen ja säätämällä pumpun ajoituksen.
Jos nokka-akseli on ehjä niin parhaassa tapauksessa selviät ajoittamalla em. jutut kohdilleen uuden hihnan kanssa
Tuossa 2.4D vanhemmassa moottorissa ei taida männät ja venttiilit kohdata vaikka jako menisikin sekaisin...
Jos nokka-akseli on ehjä niin parhaassa tapauksessa selviät ajoittamalla em. jutut kohdilleen uuden hihnan kanssa

Tuossa 2.4D vanhemmassa moottorissa ei taida männät ja venttiilit kohdata vaikka jako menisikin sekaisin...

riippuu mihin kohtaa nokka jää ja kui nopeesti alakerta pysähtyy. tuuri on kohallaan jos ei vena ota mäntiin kiinni koska siellä ei oo ylimäärästä tilaa juuri mitää. kansi on suora ja venat pinnassa, männät reunoilta lohkon pintaan ykk ja keskellä mäntää oon vain monttu.Ari Rantala wrote:Saman ikäisestä mulla tipahti alahihnapyörä kokonaan kun olin vaihtamassa tehostimen-/jakohihnaa. Unohdin kiristää kunkkupultin ja kombinaatio irtosi kun kone oli käynnissä. Tyhjäkäynnillä tosin. Mitään vaurioita ei tullut ja selvisin tyhmyydestäni hakemalla jaon takaisin kohdalleen ja säätämällä pumpun ajoituksen.
Jos nokka-akseli on ehjä niin parhaassa tapauksessa selviät ajoittamalla em. jutut kohdilleen uuden hihnan kanssa![]()
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T 
skoda octavia 1.9 tdi

skoda octavia 1.9 tdi