Elikkäs keksintö on passat 2001 1.9 tdi 4motion avf koneella ja nyt on tullut ihmeellinen värinä kun kiihdyttää ja aika kova välillä. tapahtunu vitos ja kutos vaihteella aikaisemmin kun kiihdyttäny ohittaessa ym. Nyt värinä siirtyny pikkuhiljaa kolmos ja nelos vaihteelle vähemmissä määrin. Värinää juurikaan ei ole kun kiihdyttää reippaammin kolmoselta kutoselle asti. vetoja on sen verran ku pitää. Entisen omistajan mukaan karalan boksi muutos löytyy eli 160hv ja 380nm? Auto kuluttaa sen minkä tehtaan paappakin lupaa. tasasta ajaessa menee hienosti. Huomannu sen että mitä pienempi vaihde kun kiihdytetään tyyliin 80 vauhdista niin värisee vähempi. Taitaa vitosella ja kutosella osua just toi paras vääntömomentti noille vauhdille ku kiihdyttää ni väristää eniten. Ylämäkeen tasakaasulla alkaa pikku värinä ku alkaa kone väännättää ja kun antaa mennä samalla kaasulla mäenpäältä alamäkeen niin värinä loppuu. Ei anna vikakoodeja. auto just katsastettu. Miettiny et olisko joku polttoainepuolen juttu mut vähän epäilen. Pottoainesuodatin vaihdettu. Saman määrän soppaa sen pitäis kuitenkin antaa ku kiihdyttää oli mikä pykälä tahansa? värinä tuntuu jalan pohjis ja yleensäkkin koko korissa. Rattiin välillä tosi kevyesti mutei joka kerta. Kuis noi sisäset vetonivelet/koneen tukikumit? Tukikumit silmämääräsesti ok kuntoset. Rupee hymy pikkuhiljaa häviämään tän keksinnön kans
Hyvät ideat ja samankaltaiset kokemukset otetaan vastaan
onkos täs vaasan alueella jollakin omistuksessa vagcom millä näkee näitten laitteiden ns korvien välin että mitä siellä liikkuu jos tarvetta sellaselle tulee? miks ei sitä tässäkin tapauksessakin vois kattoo onko siellä kaikki kunnossa.
Huomannu tässä että auto ravista kun moottori on mittarin mukaan kylmä vielä. Onko toi lämpötila-anturi kuinka vaikutuksissa koneen elämään ns nykivällä ominaisuudella jos siinä on jotain vikaa? Auto kävi pajalla johdon päässä ja asentaja kehu että kolmospytyn suutinta korjaa enemmän mitä muita mutta mutta toimia pitääs ku kysyin. Vaihdetaan nyt sitte moottorin tyynyt jos löydettäin värinään syytä.
Veden lämpötila-anturi ja suuttimien johtosarja nyt vaihdettu ja eikä vaikutusta. Ehkä vähän parempaan muttei poistunu keles. Lisää ideoita? Ilmamassamittarin piuhan koitin irrottaa ja ajaa niin ei kulkenu mihinkään mut ei myöskään antanut vikakoodia. Normaalia? Kuinka sen mittarin vaihto vaikkei ns oireile niinku pitäisi? Vaihdetaanko palapalalta ny sitten ja ihmetellään? Edelleenkään ei anna mitään vikakoodia mistään.
Korjaamoilla olen noita vikakoodeja käyny luettamassa vaikka niitä ei oo ollukkaan. Ite en omista mitään lukulaitteita. Itte asun pohjanmaalla jämävitsien kaatopaikalla Laihialla.
Tarjoa nyt jollekin foorumilaiselle vielä pullakahvit ja luetuta se auto VCDS:llä. Samalla kurkkaatte vähän mitä ahtopaineille kuuluu ja suuttimien korjausarvoille.
Keskiviikkona käyn yhellä pajalla missä on joku ohjelma läppärissä millä pystyy ajon aikana kattoo auton aivoja et mitä ajon aikana tapahtuu. Täs just ajelen kotia kohti vajaata 400km matkaa ja keskikulutus ny reilulla sadalla kilsalla 6.7. Meno matkalla 5.6? Pitääkö sit kui paikkansa nää auton arvot sitten. Kone rupee pätkiin terävästi enee tai vähee ku rupee tarjoomaan edes kaasua. Js arvaattako ottaako pattiin?!
Onkos porukka kuinka vaihdellu noita moottorin kumityynyjä? Yks asentaja sano et tuntuis olevan lopussa ja oon vähän samaa mieltä mut ei selittääs tota nykimistä. Sano että siinä satasen korvilla kappale per puoli plus vissiin joku pienempi siihen koneen keulaan? Mistä porukka hankkinut tyynyjä? Ebaysta saksasta osanumerolla kattelin niin olis n. 25-35e kipale noi isot. Onkohan hyvä laatusia?
Omaani vaihdoin vaikka eivät olleet vuotaneet punaisia mehuja ulos. Ei suurta vaikutusta. Etummainen kiinteä pusla ehkä tärkein noista kolmesta. Febiä tai Lemförderiä kun ostat niin ei mönkään voi mennä.
No joo... Bossin testeris käyty ja kaikki oli ok ajon aikana. Suuttimien korjauksetkin hyvät oli niinku nollat eli johtosarjan vaihto hyödytti jotain. Ahdoista ei ollu puhetta mut kehu et kaikki ok? Puhu suutin viasta mut mikä niistä jos arvot kaikissa ok? Anto forten purkin käteen että koita tuota puoleen tankkiin niin katotaan nyt sitten. Kehu että ota suuttimet käteen ja lähetä testattavaksi johki mut siinähän on sit viikko ilman autoo. Lohkolämmitinkin oli näköjään paskana ku tossa koitin. Ei sanonu mitään. Paanko katiskan vaihtoon vai onko jollain hyvää ideaa?
Käy nyt vielä jonkun vcds-passat miehen luona ennenkuin luovut toivosta. Oliko nokan ajoitus ok? Ja suutinten korjausarvot tuskin oli tasan nollaa joka pytylle mutta kaippa se bossikin näyttäis jotain muuta jos ne korjaukset on yli toleranssien.
No täs ny ajelin äsken töistä kotio ja pihassa käyttelin autoo niin ns korjaili tyhjäkäyntiä vajaan tonnin ja alemman välillä ja kones täristi joka kerta ku teki kyseisen asian. Ei kellään oo täs pohjanmaa sitä vcds kaapelia?