passat 3b sähkö ongelmaa
Re: passat 3b nakuttaa
Tänään mittailin n75 venttiiliä, kun on irti antaa 6volttia ja kun kiinni laittaa niin virrat katoaa. Eikös ecu tämän maadoita, onko vika siinä. Ja kun se venttiili jätetty irti, ni hinkannut säikeet näkyville että onko ecusta jotain rikki.
Re: passat 3b nakuttaa
Maanantaina menee takas korjaamolle, jos ecussa vika käykö tämä siihen http://www.ebay.com/itm/038-906-018-N-V ... S6URPRJQBw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: passat 3b nakuttaa
Millä tavalla ja mistä välistä mittasit?
ECUn sopivuudesta en osaa sanoa, mutta kannattaa varautua etsimään sopivaa koodausvelhoa tuon ECUn pin-koodin selvittämiseksi, se pitää saada muutettua samaksi kuin mittariston pin-koodi on. Vaatii siis jonkun tietynlaisen obd-väyläisen lukulaitteen tai sitten jotain järeämpää ja kalliimpaa.
ECUn sopivuudesta en osaa sanoa, mutta kannattaa varautua etsimään sopivaa koodausvelhoa tuon ECUn pin-koodin selvittämiseksi, se pitää saada muutettua samaksi kuin mittariston pin-koodi on. Vaatii siis jonkun tietynlaisen obd-väyläisen lukulaitteen tai sitten jotain järeämpää ja kalliimpaa.
Re: passat 3b nakuttaa
Mittasin suoraan n75 venttiilin pistokkeesta. Sitten laitoin n75 venttiilin kiinni ja sen hupun alta liittimen kärjestä ni virta häviää.
No isäukolla 2v sitten hajos a4 audista ecu, tilas saksasta, vei laakkoselle ja ne koodas siellä, 100e oli koodaus.
Kattoo nyt mitä ne maanantaina tekee takuuseen suostuuko korjaamaan, jos vika ecussa.
Voiko tota ecua mitenkää ite katsoa, että minne sinne menee n75 venttiilin johto?
No isäukolla 2v sitten hajos a4 audista ecu, tilas saksasta, vei laakkoselle ja ne koodas siellä, 100e oli koodaus.
Kattoo nyt mitä ne maanantaina tekee takuuseen suostuuko korjaamaan, jos vika ecussa.
Voiko tota ecua mitenkää ite katsoa, että minne sinne menee n75 venttiilin johto?
Re: passat 3b nakuttaa
Rupesin miettimään onko tuon n75 venttiilin sulake siellä kuskin jalkotilassa.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Sulake on kyllä ehjä jos sieltä irtonaisesta johdosta saat mitattua voltteja. Tai sitten saat pistää lottoa vetämään jos se sulake olisi katkennut sillä tavalla että noin hiuksenpaksuisesta osasta kulkisi vielä virta läpi ja aiheuttaisi nuo kyseiset oireet.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Jaa-a en sitten tiedä itse yhtää mistä vika voisi johtua. Johtoja tiirailtu ja heiluteltu eikä tunnu virrat palautuvan. Olisiko sitten n75 johto jotain hajottanut, kun moottoriin ottanut kiinni, ja säikeet muutamasta kohtaa näkyi, mutta teippasin ne, ei vaikutusta.Jultsu wrote:Sulake on kyllä ehjä jos sieltä irtonaisesta johdosta saat mitattua voltteja. Tai sitten saat pistää lottoa vetämään jos se sulake olisi katkennut sillä tavalla että noin hiuksenpaksuisesta osasta kulkisi vielä virta läpi ja aiheuttaisi nuo kyseiset oireet.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Muuttuiko tuo tilanne eli nyt siis ei näytä mitään jännitettä johto irtikään?
Mittaa nyt vielä ohmit tuosta n75 venttiilistä, johto irroitettuna.
Mittaa nyt vielä ohmit tuosta n75 venttiilistä, johto irroitettuna.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Siis auto veti hyvin, mutta kun hain sen korjaamolta nii pääsin 200 metriä. Meno hyytyi niin, että ahtaa vain 0,4bar ja mitattu on n75 kiinni, niin ei tuu virtaa ja n75 irti tulee jonkun verran. Ajoin takas korjaamolle, mittailivat ja sanoivat, että maa vika ja muka maffi rikki, että sitte toimii ku sen vaihtaa. Mutta eipäs toimikkaa ja n75 venttiilihän on siinä jakokopassa kiinni, että kun väittivät että muka oli irti jo sieltä vaikka minusta ovat itse ottaneet sen irti kun jakopäätä tehneet ja jättäneet roikkumaan. Johto oli ottanut johonkin kiinni ja säikeet näkyi että onko sitte siitä ottanut itteensä että ottanut johonkin ja tehnyt oikkaria? Teippasin johtoa siitä kohden mutta ei vaikutusta. Kokeiltu myös uudella n75, ei vaikutusta.
Alkaa usko jo mennä tästä autosta ja ainut auto ja pitäs ajellakin. Vikavaloa vilkuttaa myös pelkästään virrat päällä. Sekä ajossa myös.
Alkaa usko jo mennä tästä autosta ja ainut auto ja pitäs ajellakin. Vikavaloa vilkuttaa myös pelkästään virrat päällä. Sekä ajossa myös.

Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No tänään vein auton sinne mistä hainkin ,ja lupasit takuuseen tehä. Tiedä sit tekeekö vai laskuttaako sitte ,mut jännä on kyllä musta vika. Penniäkää maksa ku niiden vika.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Alkaa vähän jännittää, kun korjaamolta ei ole mitään kuulunut. Saavatkohan autoa kuntoon ja tuleeko taas kauhea lasku.
Vieläpä auto nököttää korjaamolla aika kauan tuntuu menevän.
Vieläpä auto nököttää korjaamolla aika kauan tuntuu menevän.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Joo eivät saaneet vikaa korjattua sanoivat, että olivat jonkun sulakkeen laittaneet, niin oli kuulemma ruvennut virtaa tulemaan n75 venttiilille, mutta auto ei lähtenyt käyntiin, kun sytytti ajonestoa. Olivat sitten jättäneet sulakkeen pois, se kaveri kuka autoa oli räplännyt oli jo pajalta lähtenyt kotiin, että huomenna lupas soitella mikä sulake se on.
Vai onko sille n75 venttiilille olemassa mitään sulaketta?
Auto on joskus tehnyt samaa, että ajoneston sytyttää, mutta lähtenyt pois, kun laittanut muutaman kerran ovet kiinni ja lukkoon kaukosäätimellä.
Vai onko sille n75 venttiilille olemassa mitään sulaketta?
Auto on joskus tehnyt samaa, että ajoneston sytyttää, mutta lähtenyt pois, kun laittanut muutaman kerran ovet kiinni ja lukkoon kaukosäätimellä.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Johdoissa muutama nirhauma, mutta olivat korjaamolla teipanneet,voiko vika johtua siitä.
Netiäkin taas puoli päivää selailtu ,ja mistään ei tunnu mitään löytyvän. Usko alkaa tähän passattiin mennä.

Netiäkin taas puoli päivää selailtu ,ja mistään ei tunnu mitään löytyvän. Usko alkaa tähän passattiin mennä.






Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Soittivat ja väittivät, että moottorin ohjausyksikön sisällä oleva releiden vieressä oleva 15 amppeerin sulake olis syypää.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kokeilin niin kaikki virrat tulee n75 venttiilille, kun laittaa ecuboxin releiden viereen 15a sulakkeen jossa kuuluu olla sulake, ja se rupee tikittää se n75, mutta auto ei lähde käyntii. Starttaa kerran ja hörähtää, ja sit samuu, ja sit ei enää lähe, Mutta kun ottaa irti sulakkeen auto toimii, mutta n75 on pois pelistä ja auto ahtaa 0.4bar. Olisko siin ajonesto sit päällä aineki epäilivät merkkiliikkeessä.
mutta sulake irti lähtee käyntiin.
Ja mitään ajoneston valoja ei mittaristossa pala.
Höräytin auton tulille ja iskin sulakkeen sinne ecupoxin viereen paikoilleen ni heti sammuu.
Nyt olis hyvät vinkin enemmän, kuin kilo kultaa.
mutta sulake irti lähtee käyntiin.
Ja mitään ajoneston valoja ei mittaristossa pala.
Höräytin auton tulille ja iskin sulakkeen sinne ecupoxin viereen paikoilleen ni heti sammuu.
Nyt olis hyvät vinkin enemmän, kuin kilo kultaa.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Täällä (tai muillakaan) foorumilla ei varmaan kukaan osaa etänä antaa muuta neuvoa kuin että vaihda korjaamoa jos he eivät sitä ehjäksi saa. Kuulostaa jo niin sekavalta tilanteelta että pitäisi käydä sähkökaaviokuvien kanssa joka ikinen johto ja liitos läpi ja siihen saa kulumaan jo niin monta tuntia että sitä ei kannata missään firmassa teetättää.
Mutta,
Kun mainitsit tuosta johdon vaurioitumisesta, niin se voi olla yksi syy siihen miksi ilman kuormaa se näyttää täyttä jännitettä mutta kuorman kanssa jännite katoaa täysin. Jos siellä on vain muutama säie enää ehjänä niin lopputulos on juuri tuollainen vika.
Mutta,
Kun mainitsit tuosta johdon vaurioitumisesta, niin se voi olla yksi syy siihen miksi ilman kuormaa se näyttää täyttä jännitettä mutta kuorman kanssa jännite katoaa täysin. Jos siellä on vain muutama säie enää ehjänä niin lopputulos on juuri tuollainen vika.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kyllä sinne nyt virtaa tulee, kun laittaa sinne ecuboxin viereen sen 15a sulakkeen joka oli kyrvähtänyt, mutta auto ei käynnisty. Sanoivat, että sulake olisi mukamas varashälylle/keskuslukitukselle kun merkkiliikkeessä kävin asiasta kyselemässä, mutta miksi sitten sen saman kautta menee myös n75 virta?Jultsu wrote:Täällä (tai muillakaan) foorumilla ei varmaan kukaan osaa etänä antaa muuta neuvoa kuin että vaihda korjaamoa jos he eivät sitä ehjäksi saa. Kuulostaa jo niin sekavalta tilanteelta että pitäisi käydä sähkökaaviokuvien kanssa joka ikinen johto ja liitos läpi ja siihen saa kulumaan jo niin monta tuntia että sitä ei kannata missään firmassa teetättää.
Mutta,
Kun mainitsit tuosta johdon vaurioitumisesta, niin se voi olla yksi syy siihen miksi ilman kuormaa se näyttää täyttä jännitettä mutta kuorman kanssa jännite katoaa täysin. Jos siellä on vain muutama säie enää ehjänä niin lopputulos on juuri tuollainen vika.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Ne johdot ensin nyt tarkastukseen ja kunnolla korjaukseen. Siellä saattaa kaksi johtoa olla kontaktissa toisiinsa johtosarjassa jolloin virta hyppääkin täysin toiseen piiriin ja tekee aivan epäloogisia asioita.
Tuohon en osaa sanoa, että minkä sulakkeesta oikeasti on kyse. Jos löydät siitä sulakkeen vierestä jonkin numeron sille paikalle, niin voisi löytää sen sulakkeen tarkoitusta.
Samaa mieltä itsekin, että koita onnea seuraavan korjaamon luona, tai jotain muuta.
Olikos tästä katsottu täydet vikakoodit jo VCDSn avulla? Luulisi löytyvän useampiakin koodeja jos auto noin sekaisin.
Tuohon en osaa sanoa, että minkä sulakkeesta oikeasti on kyse. Jos löydät siitä sulakkeen vierestä jonkin numeron sille paikalle, niin voisi löytää sen sulakkeen tarkoitusta.
Samaa mieltä itsekin, että koita onnea seuraavan korjaamon luona, tai jotain muuta.
Olikos tästä katsottu täydet vikakoodit jo VCDSn avulla? Luulisi löytyvän useampiakin koodeja jos auto noin sekaisin.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Se minkä takia yhden sulakkeen alla on useampi toiminto johtunee varmaan siitä että säästetään johtoa ja sulakkeita.
Kuinka usein autolla ajetaan ja pidetään samanaikaisesti hälyttimiä päällä.
Kokeilu miellessä siitä venttiilistä voisi ottaa letkut irti ja todeta onko kyseessä sähkö vai mekaaninen vika.
Äkkiseltään mieleen tulee sähkö vika. Voiko letkut olla väärin.
Kuinka usein autolla ajetaan ja pidetään samanaikaisesti hälyttimiä päällä.
Kokeilu miellessä siitä venttiilistä voisi ottaa letkut irti ja todeta onko kyseessä sähkö vai mekaaninen vika.
Äkkiseltään mieleen tulee sähkö vika. Voiko letkut olla väärin.
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Ei ne voi olla väärin, kun ei siihen venttiilin ole koskettu, kuin silloin vuosi sitten, kun se vaihdoin, ja eihä se toimis ollenkaa, jos olisin väärin kytkenyt.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat

releen 373 ja 219 välissä oleva 15 amppeerin sulake
kuva ladattu netistä, mutta kaikki näyttää olevan samanlailla, kuin omassa autossa.
Tuntuu, kuin ajonesto menis ikään kuin päälle, mutta mittaristoon ei tule ajoneston kuvaa. Mutta samanlailla käyttäytyy kuin se olis päällä. Kerran se hörähti käyntii ja sit sammui, eikä enää luvannut startti kyllä pyöri hyvin.
Mutta otas toi 15 ampperin sulake pois, ni käynnistyy kuin ei mitään, mutta n75 pois pelistä ei tule sinne virtaa ja ahdot 0.4.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kivasti tuosta omasta ELSAsta puuttuu juuri sivu missä on tuon boksin sulakkeiden ja releiden sijoittelut ja merkitykset. Kuitenkin ECUn sähkökaavio kertoisi, että ECUn kotelossa oleva 15A sulake olisi numeroltaan S102, eli ECUn oma sulake.
Jos kyseessä tosiaan on kyseinen sulake, niin en sitten tiedä miten edes mahdollista auton toimia, kai se jollain varajärjestelmällä nilkuttaa silloin.
Mutta toistaiseksi itseltä viimeinen viesti tähän ketjuun ja viesti on selvä.
VCDS vikakoodit täysin lukuun ja lokitiedosto tänne, sitä nyt on pyytänyt useampi ihminen jo kymmenisen kertaa. Aivan turha arvailla yhtään mitään ilman pienintäkään hajua mikä kaikki autossa oikeasti on sekaisin.
Kiitos ja hyvää jatkoa.
Jos kyseessä tosiaan on kyseinen sulake, niin en sitten tiedä miten edes mahdollista auton toimia, kai se jollain varajärjestelmällä nilkuttaa silloin.
Mutta toistaiseksi itseltä viimeinen viesti tähän ketjuun ja viesti on selvä.
VCDS vikakoodit täysin lukuun ja lokitiedosto tänne, sitä nyt on pyytänyt useampi ihminen jo kymmenisen kertaa. Aivan turha arvailla yhtään mitään ilman pienintäkään hajua mikä kaikki autossa oikeasti on sekaisin.
Kiitos ja hyvää jatkoa.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No korjaamolta vikakoodit annettiin maavika ja MAF MAF vaihdettu ei vaikutusta. Muuta ei osannut sanoa ja miksiköhän sanoivat sitten merkkiliikkeessä, että muka hälyttimen sulake olisi toi ecuboxin 15ampeerin sulake. Jos se on teidän mielestä ecuboxin sulake, niin mullehan on tulossa täysin samanlainen boxi ulkomailta. Asia varmaan korjaantuu sitten sillä kunhan eka koodaa sen. Jos sekään, ei auta nii sitten pitää viedä ajoneston poistoon se.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Nuo on edelleen aivan liian geneerisiä vikakuvauksia. Pitäisi saada tarkka logi jossa on virheet eriteltynä tähän tyyliin:
Code: Select all
17989 - Throttle Actuator (J338)
P1581 - 35-00 - Basic Setting Not Performed
17953 - Throttle Valve Controller
P1545 - 35-00 - Malfunction
17953 - Throttle Valve Controller
P1545 - 35-00 - Malfunction
17962 - Throttle Actuator (J338)
P1554 - 35-10 - Conditions for Basic Settings not Met - Intermittent
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No tuskin korjaamolta mulle sellaisia antavat
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Sen verran selvinnyt asia, että sen releen takana ei ole mikään ajonesto, vaan sulake näyttäisi osallistuvan aika moneen eli sen perässä olisi ainakin Maf, Egr, N75 yms ja Ecun 219 releeltä tulee sille virta virtalukon kautta.
Ilman tuota sulaketta 15 a luulisi tulevan aika reippaasti vikakoodeja?
Ecun pinni 15 menee N75:lle
Ilman tuota sulaketta 15 a luulisi tulevan aika reippaasti vikakoodeja?
Ecun pinni 15 menee N75:lle
Last edited by joni84 on 16.12.2015 21:13, edited 1 time in total.
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Jonkun aikaa tätä seuranneena. Asut lahdessa, esim. motonetin pihassa on se teltta missä saa vikakoodit luettua. En tiedä kuinka laajalti se ne koodit näyttää mutta antavat ainakin tulosteen mukaan missä koodit lukee... Käyppä siellä luettamassa jos et muuta nyt keksi.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kyllä minäkin voin ilmaiseksi vikakoodit katsoa aidolla Ross-techillä. On vaan niin sekopäinen ketju, ettei paremmasta väliä 

Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No auto on nyt kaverin hallin pihalla sopenkorvessa lupas iltapuuhina katella.
Mietin, että voisiko toi rele numero 219 tehdä sit vikaa, että ei lähde käymään.
Mietin, että voisiko toi rele numero 219 tehdä sit vikaa, että ei lähde käymään.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Niin totta, niin totta.Kilu wrote:On vaan niin sekopäinen ketju, ettei paremmasta väliä
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Voi olla aika sekava ketju, mutta myös on sekava vikakin.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Itsekin ketjua seurannut sivusta, oliko tämä nyt sen evry-modin jälkiseurausta??
onkos jonille jo tullut selväksi että täältä ei osata auttaa ilman vikakoodien liittämistä tänne?

3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Jees on, mutta ne luetaan taas uudestaan, tai ainakin pajalla luetaan, jos ei lue ni onneksi ystävällinen foorumilainen lukee.
Ostin releen 219 laitoin sulakkeen 15a kiinni sekä releen 219 auto huonosti lähti käymää ja kävi miten sattuu. Entisellä releellä ei lähtenyt oikeastaan ollenkaan, kuuntelin nii ei vaan virtaa tule n75 solenoidille. Kerran tuli, sit hiljeni ja iha uusi on solenoidi n75 kummallista releeseeki meni 40e. Jos sulakkeen ottaa pois sen 15a käy nätisti, mutta n75 ei saa virtaa, eikä muutkaan mitkä sen 15a sulakkeen kautta menee. Sulake on oltava irti, koska muuten ei käy kunnolla, tai käynnisty siksi ei ahdakkaa koska sulake pitää olla irti.
Tuon näköinen oli rele 219.


Ostin releen 219 laitoin sulakkeen 15a kiinni sekä releen 219 auto huonosti lähti käymää ja kävi miten sattuu. Entisellä releellä ei lähtenyt oikeastaan ollenkaan, kuuntelin nii ei vaan virtaa tule n75 solenoidille. Kerran tuli, sit hiljeni ja iha uusi on solenoidi n75 kummallista releeseeki meni 40e. Jos sulakkeen ottaa pois sen 15a käy nätisti, mutta n75 ei saa virtaa, eikä muutkaan mitkä sen 15a sulakkeen kautta menee. Sulake on oltava irti, koska muuten ei käy kunnolla, tai käynnisty siksi ei ahdakkaa koska sulake pitää olla irti.
Tuon näköinen oli rele 219.


Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Huomenna vikakoodit tulee tänne.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Ylempänä mainittu sulake paikoillaan auto ei käynnisty ja siitä ei jää vikakoodia. Sulake irti ollessa auto käynnistyy ja jää vikakoodit N75 yms, kun sulake puuttuu niin openia herjaa. Autossa riittää jälkiasennuksia ja johtoja sen mukaisesti. Sähkökuvat auttaisi asiaa tai asiantunteva dieselisti.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kiitos kilu tarjoon joskus kaljat. Toivottavasti joku osaisi auttaa nyt tarvii apua kovasti. 

Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Osaan auttaa antamalla seuraavan neuvon: Osta Alfamerin korjausopas ja lähde yleismittarin kanssa käymään läpi sähköpiirejä yksi johto/liitos kerrallaan. On äärimmäisen hidasta ja vaikeaa, saattaa olla jopa mahdotontakin hommaa. Sen parempaa ideaa ei kuitenkaan kenelläkään varmasti ole (jos siis auton paalaamista ei oteta huomioon
)
Jälkiasennusten purkaminen voisi myös auttaa diagnosoinnissa, mutta kun ei ole vertailukohtaa räpeltämättömään autoon, voi tuossakin mahdollisesti tehdä vain lisää vahinkoa.
Katsoitko kilu siis jokaiselta ohjainyksiköltä koodit ja missään ei näkynyt mitään silloin kun sulake oli paikoillaan?

Jälkiasennusten purkaminen voisi myös auttaa diagnosoinnissa, mutta kun ei ole vertailukohtaa räpeltämättömään autoon, voi tuossakin mahdollisesti tehdä vain lisää vahinkoa.
Katsoitko kilu siis jokaiselta ohjainyksiköltä koodit ja missään ei näkynyt mitään silloin kun sulake oli paikoillaan?
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Ecu otettu irti ja katsottu, ei ainakaan mitään kummallista siellä näkynyt. Voiko sitä mitata millään ? Paalata ei viitsi, ku 2tonnia mennyt, jakopää ja kytkin juuri vaihdettu. Niin ja sitä en tiedä näkyykö kaikki ecu viat sitten päälle päin, tai jääkö niistä vikakoodia.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Katsoin vain enginen, kun tuo sulake kait vaikuttaa vaan ecuun. Tuossa näytti olevan huohotukselle vastus letkussa. Miten se yleensä on kytketty? Siitä hävisi kans sähköt, kun sulake oli pois. Käsittääkseni autossa on ollut aiemminkin käynnistysvikaa... Alfamerin kirjaa Jonille suosittelinkin, kun saattaa maksaa itsensä nopeasti takaisin. Auto ei käynnistynyt sulakkeen ollessa paikoillaan, vaikka Maffin tai N75:sen piuha oli irroitettu. Pikaisesti tuota vilaistiin, joten mitään suurempaa analyysiä ei ainakaan minulla ole antaa.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Tuollaista elektroniikkaa täynnä olevaa purkkia ei yleismittarin kanssa saa diagnosoitua ehjäksi. Vaatii valmistajan oman testipenkin jossa saadaan simuloitua datan liikuttelua kaikista liittimistä.
Kukaan tervejärkinen ei tuollaista monivikaista ongelmapesää ota ilmaiseksi tutkittavakseen, eikä välttämättä edes rahallakaan jos kerrot rehellisesti mitä on jo tehty ja tutkittu. Merkkihuoltoon voi toki viedä, siellä kyllä kehtaavat veloittaa työtunneista vaikka niistä ei olisikaan mitään apua.
Suosittelen purkamaan ohjaamosta muoveja pois ja tutkimaan löytyykö sieltä mitään jälkiasenteisia purkkeja tai palaneita johtoja tai kokonaisia rottia.
Kukaan tervejärkinen ei tuollaista monivikaista ongelmapesää ota ilmaiseksi tutkittavakseen, eikä välttämättä edes rahallakaan jos kerrot rehellisesti mitä on jo tehty ja tutkittu. Merkkihuoltoon voi toki viedä, siellä kyllä kehtaavat veloittaa työtunneista vaikka niistä ei olisikaan mitään apua.
Suosittelen purkamaan ohjaamosta muoveja pois ja tutkimaan löytyykö sieltä mitään jälkiasenteisia purkkeja tai palaneita johtoja tai kokonaisia rottia.
Last edited by Jultsu on 19.12.2015 17:18, edited 1 time in total.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No jälkiasennettu defa hälyytin tässä ainakin on, mutta avaimen kuvaa ei kyllä mittaristoon tule. Jos uusi ecu ei auta nii sit pitää johdotuksia tutkia. Ja kyllä siellä ratin alla se jälkiasennettu defan boxi on. Mitään muuta itse en ole tehnyt autoon, kun vaihtanut umpiot, ja sisävalon uudempaan malliin, evrymod on myös mutta se on otettu irtipois. Mitenkä sitten onko siinä defa boksissa mitään reset nappulaa?
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Näin vanhassa autossa on tuskin hälyt saatu integroitumaan auton omiin järjestelmiin. Ja ei kai hälyssä mitään ajonesto-ominaisuuksia olekaan?
Kato siitä boksista tarkempi mallimerkintä/numero niin tutkitaan asiaa.
Kato siitä boksista tarkempi mallimerkintä/numero niin tutkitaan asiaa.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Vai voiko ecu tehdä tota vikaa. Katsoin sitä hälyboxia tälläsiä siitä löyty. Central unit 821x, pin 10011d, sin9320014, e11a-000142, e11a-010305. Vai onko siinä oma ajonesto jossain. Sen sulakkeen kun ottaa pois ja laittaa takasin, kuuluu egr venttiilistä klonks. Onko normaalia ?
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
EGR on vain alipaineella ohjattu, sieltä ei meteliä kuulu sähkökatkoksessa.
Defan hälyssähän on oma ajonestonsa. Alkaakohan mysteeri vihdoin selviämään...? Onko sulla sille oma kaukosäätönsä?
http://aus.defa.com/fi/documents/800_alarm_SUOMI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Defan hälyssähän on oma ajonestonsa. Alkaakohan mysteeri vihdoin selviämään...? Onko sulla sille oma kaukosäätönsä?
http://aus.defa.com/fi/documents/800_alarm_SUOMI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
On kaukkari, mutta miten se esto vois olla päällä ku ilman sulaketta hörähtää Ja voi ajella ??.
Last edited by joni84 on 20.12.2015 1:52, edited 1 time in total.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Siten juuri että se Defan purkki on jotenkin startin johtojen välissä (??) ja aukaisee virtapiirin kun purkilla on sähköt mutta ei käynnistyslupaa eli ajonesto on päällä. Vikatilanteissa (eli purkki ei saa virtaa) virtapiirit pysyy sitten ilmeisesti suljettuina.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
No täytyy kokeilla. Ainakin se starttas se sulake kii.
Last edited by joni84 on 20.12.2015 1:53, edited 1 time in total.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... f92b70f95f" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan sama ongelma kyseesä.
Kytkentäkaaviota en löytänyt nopealla googletuksella.
Näitä samoja ongelmia näköjään riittää defan järjestelmissä.
Varmaan sama ongelma kyseesä.
Kytkentäkaaviota en löytänyt nopealla googletuksella.
Näitä samoja ongelmia näköjään riittää defan järjestelmissä.
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Irrota Joni se Defa pois ja testaa uudelleen. Rele 219 oli kertomasi mukaan kyrvähtänyt, joten siihenkin pitäisi olla syy??? Kaikkien "lisälaitteiden" kytkis varmaan selvittäisi vian. Tuota autoa on vaan niin moni kyläseppä korjannut ja Joni niille maksanut... Näin jälkiviisana voin sanoa, että Powerbyte olisi hoitanut homman halvemmalla. Kannattaa kysellä omilta kyliltä huoltoa, ennen kuin toisaalle vie. Tämä toki vain oma mielipide.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Kuvaa ei näy toisessa foorumissa miten kytketään, ja ITE tosi huono noiden sähkö juttujen kanssa. Eikös se kannata toi hätäpois kytkentä tehdä, lähteekö sillä samalla sitten ajonestoki.