vw crafter sähköt
vw crafter sähköt
crafter -08, sähköt häviää aina n.15min ajon jälkeen. moottori jää käyntiin, mutta kaikki sähkölaitteet mykistyvät myös valot jos eivät ole erikseen kytketty päälle. toimii sitten normaalisti uudelleen käynnistyksen jälkeen. onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Re: vw crafter sähköt
Töissä -10 crafteri ja ei ole vielä tollasta tullu vastaan, mutta ekana kokeilisin molempia akkuja irrallaan akkuliikkeen testerillä tai edes yleismittarilla lepojännitteen. En tiedä kuinka nopeasti toi toisen akun erotusrele toimii joten tuli mieleen et jos se 2. akku on sökönä ja kun rele kytkee sen yhteen pääakun kanssa alkaisi ongelmia tulee.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: vw crafter sähköt
ei ole kuin yksi akku, sekin uudenkarhea.
Re: vw crafter sähköt
Ootko nyt aivan varma että on vaan yks akku?jppesu2 wrote:ei ole kuin yksi akku, sekin uudenkarhea.
Työpaikan autossa (-07) toinen akku konepellin alla ja toinen kabiinin puolella

Re: vw crafter sähköt
Meidän crafterissa pääakku kuskin jalkatilassa ja toinen apparin penkin alla.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: vw crafter sähköt
vain yksi akku. moottoritilassa on kyllä tila sille olemassa mutta ei valmiutta sellaisenaan. apumiehen ja keskipenkin alla säilytystilaa. akku sijaitsee kuskin jalkatilassa.
Re: vw crafter sähköt
katkaisee virrat myös vaikka moottori ei ole käynnissä. ja se 15min.
Re: vw crafter sähköt
sanoivat merkkihuollossa etteivät pysty vikaa paikallistamaan kuin kokeilemalla toiminto kerrallaan. voi viedä kuulemma useamman päivän (100€/h).
Re: vw crafter sähköt
Tuo jppesu2:n ongelma oli myös mulla 2011 vm. 2.5 TDI Crafterissa. Syynä tuohon oli virtalukko, joka ei tunnista/josta ei mene viesti eteenpäin, että auto on käynnissä, niin katkaisee virrat tuon 15min jälkeen. Ulkomaisilta foorumeilta löytyy tästä jonkin verran juttua.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.
Re: vw crafter sähköt
Tuo jppesu2:n ongelma oli myös mulla 2011 vm. 2.5 TDI Crafterissa. Syynä tuohon oli virtalukko, joka ei tunnista/josta ei mene viesti eteenpäin, että auto on käynnissä, niin katkaisee virrat tuon 15min jälkeen. Ulkomaisilta foorumeilta löytyy tästä jonkin verran juttua.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.