130 heppasissa diisseleissä on kaikki ahtoputkien liitokset tommosia sokkakiinnityksiä. Siis samanlaisia kuin ahtimen päässä.Sami Jalonen wrote:Pikagoogle oikealla varaosanumerolla toi ihmeellisen näköisen alapään kiinnityksen, kummallisen näköinen klemmari..
Emission workshop & Engine workshop varoitukset
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Niinpäs olikin. Hirveän hintanen toi letku
Jostain motonetistä silikoniletkua tilalle?
edit: mutta käykös ne jos niihin tarvii sen sokkaliitoksen?

edit: mutta käykös ne jos niihin tarvii sen sokkaliitoksen?
Last edited by Sami Jalonen on 2.9.2011 17:59, edited 1 time in total.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei siinä oo muuta kummallista kun et pitää päästä auton alle sen verran että saa pään väliin
Jos pohjamuovi on niin se edestä auki, sit heti siinä on letkun alempi osa välittömästi puskurin takana. Siitä 20cm ylempänä on ahdin. Taskulampun ja pienen meisselin tarviit työkaluiks, että näet ja saat sokat auki.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Moro,
Autoni on VW Golf IV variant, vm. 2004 ja kone 1.9 TDI 130hv, jossa 6-vaihteinen manuaaliloota. Sunnuntaina aamulla käynnistyksen jälkeen tuli ilmoitus "Emissions Workshop" ja moottorin keltainen merkkivalo jäi palamaan. Ajossa tuntui myös ettei koneessa ole käytössä kaikkia tehoja ja oli mennyt ilmeisesti "limb mode" päälle.
Sitten auto seisoi reilun tunnin ja lähdin taas ajamaan. Jälleen startissa "Emission Workshop", moottorin valo paloi, mutta nyt tehot olivat palanneet ja turbo tuntui toimivan normaalisti. 70 km ajo meni ilman ongelmia, tosin jätin kiihdytykset vähemmälle ja ajelin muutenkin rauhallisesti. Sitten maanantaina vein auton pajalle ja vikakoodit otettiin ylös. Kodiksi tuli P0299 ja kuvaukseksi "Turboahtimen A liian alhainen ahtopaine". Vikakoodia ei tyhjennetty ja jatkoin matkaa. Sitten auto seisoi taas muutaman tunnin ja liikkeelle lähtiessäni "Emissions Worshop" ilmoitusta ei enää tullut, moottorin merkkivalo ei palanut ja tietsikka näytti auton statukseksi "OK".
Nyt siis toiminut muutaman päivän täysin normaalisti. Osaakohan joku viisaampi kertoa mistä on kysymys ja onko syytä huolestua enempi? Ilmeisesti voin ajella ihan normaalisti jos moottorin merkkivalo pysyy sammuneena?
Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?
Kiitos vastauksista!
Autoni on VW Golf IV variant, vm. 2004 ja kone 1.9 TDI 130hv, jossa 6-vaihteinen manuaaliloota. Sunnuntaina aamulla käynnistyksen jälkeen tuli ilmoitus "Emissions Workshop" ja moottorin keltainen merkkivalo jäi palamaan. Ajossa tuntui myös ettei koneessa ole käytössä kaikkia tehoja ja oli mennyt ilmeisesti "limb mode" päälle.
Sitten auto seisoi reilun tunnin ja lähdin taas ajamaan. Jälleen startissa "Emission Workshop", moottorin valo paloi, mutta nyt tehot olivat palanneet ja turbo tuntui toimivan normaalisti. 70 km ajo meni ilman ongelmia, tosin jätin kiihdytykset vähemmälle ja ajelin muutenkin rauhallisesti. Sitten maanantaina vein auton pajalle ja vikakoodit otettiin ylös. Kodiksi tuli P0299 ja kuvaukseksi "Turboahtimen A liian alhainen ahtopaine". Vikakoodia ei tyhjennetty ja jatkoin matkaa. Sitten auto seisoi taas muutaman tunnin ja liikkeelle lähtiessäni "Emissions Worshop" ilmoitusta ei enää tullut, moottorin merkkivalo ei palanut ja tietsikka näytti auton statukseksi "OK".
Nyt siis toiminut muutaman päivän täysin normaalisti. Osaakohan joku viisaampi kertoa mistä on kysymys ja onko syytä huolestua enempi? Ilmeisesti voin ajella ihan normaalisti jos moottorin merkkivalo pysyy sammuneena?
Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?
Kiitos vastauksista!
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Kyllä, selvästi viallinen lämpötila-anturi. Kannattaa sitten ostaa alkuperäinen, eikä tarviketta, vaikka maksaakin vähän enemmän.bouldero wrote:Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?
Kiitos vastauksista!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
-
- Posts: 4
- Joined: 22.6.2014 10:04
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Tänään ilmestyi Passatin tauluun tuo emission workshop-teksti ja "päästövalo" palaa.
Mutta varsinainen kiusa on se, että automaattilaatikko lakkasi toimimasta normaalisti. Eteenpäin on vain yksi vaihde käytössä, eli suurin, joten ei todellakaan kiva ajella jos joutuu pysähtelemään.
Manuaalipuoli ei toimi, vapaa ja pakki sentään löytyy. Muuten pystyi kyllä ajamaan kun jouduin tulemaan 150 km. päästä kotiin.
Ehdin juuri ennen korjaamon sulkeutumista soittaa, ja sain ajan huomiselle mutta olisi kiva kuulla onko jollakulla tietoa mistä voisi olla kyse, joku laatikon anturi tai vastaavaa?
Niin, ja auto on siis vm-2005 Passat TDI automaatti 3bg kopalla.
Mutta varsinainen kiusa on se, että automaattilaatikko lakkasi toimimasta normaalisti. Eteenpäin on vain yksi vaihde käytössä, eli suurin, joten ei todellakaan kiva ajella jos joutuu pysähtelemään.
Manuaalipuoli ei toimi, vapaa ja pakki sentään löytyy. Muuten pystyi kyllä ajamaan kun jouduin tulemaan 150 km. päästä kotiin.
Ehdin juuri ennen korjaamon sulkeutumista soittaa, ja sain ajan huomiselle mutta olisi kiva kuulla onko jollakulla tietoa mistä voisi olla kyse, joku laatikon anturi tai vastaavaa?
Niin, ja auto on siis vm-2005 Passat TDI automaatti 3bg kopalla.
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Lähtisin tarkistamaan kaikki takavalot ekaksi, ota vaikka irti pesästään ja putsailet vähän ja nostelet liitosliuskoja ylöspäin.
-
- Posts: 4
- Joined: 22.6.2014 10:04
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Kyllä ne vikakoodit laatikosta tuli, nyt kuitattu ja lootaöljyt vaihdettu. Oli aika mustat öljyt joten ei ole takeita että auttaa pitkäksi aikaa...
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Nuo moottorivalot syttyy myös passateissa jos takalamppu on palanut, ja jotenkin muistelin myös että tuo vaikuttaisi automaattilaatikonkin toimintaan..
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla
Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset
EGR yks vaihtoehto, vikakoodeista sekin selviäis.Keisari wrote:Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla