Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Post by Jultsu »

Pitäisi saada 3BG Passatin ECUn muovikaukaloon siirrettyä muutamat releet jotka nyt ovat johtoineen sikin sokin moottoritilassa. Tilaa ei muoviboksissa kauheasti ole, ja kun siellä on entuudestaan jo yksi rele (esimerkkikuvassa olevan nro.30 tilalla) niin sinne mahtuisi enää vastaavanlaisia OEM-releitä kantoineen kahdet, kun tarve olisi neljälle..

Kahdelle releelle piisaa 15A kytkentäteho (pitkät+lyhyet xenonit), kolmas kytkee 60A kuorman (lämmitettävä tuulilasi 2x30A, voi ottaa samasta kärjestä molemmat lähdöt) ja neljäs on Eberin puhallinohjaukselle, muistaakseni 25A.

Löytyykö VAG-perheen katalogista fyysisiltä mitoiltaan samanlaista minirelettä jonka sisällä olisikin kahdet erilliset kelat ja niille erilliset NO-kärjet? Internet tarjoaa mulle uudesta Jettasta löytyvää relettä nro. 499 (5C0951253) ja se näyttääkin melko lupaavalta, mutta siihen en löydä kytkentäkaaviota mistään.

Tuonne tyhjään tuplakokoiseen koloon voisi ehkä juuri ja juuri saada neljät mikroreleet +kannat tungettua? Ongelmaksi vaan muodostuu että en löydä 60A kuormalle riittävää mikrorelettä, tuntuvat asettuvan 25-30A nurkille kaikki. Ja jos sen jakaa 2x30A tarvitaankin jo viidet...

Muita ideoita, vinkkejä, kommentteja?


Image
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Re: Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Post by Zeussii »

Miksi et vedä samalla vaivalla releitä kuljettajan jalkatilaan?
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Post by Jultsu »

Kai se joku periaate on/oli, noille siirrettäville releille oli tullut syöttö akkukengältä suoraan, mietin että se taas kuormittaa alkuperäistä pääsyöttöjohtoa enemmän jos nuo kaikki siirtää sen taakse... tuolla ratin allakaan ei kauheasti enää ole tilaa, muutamat jälkiasennusreleet siellä jo on. Myöskään en oikein tykännyt ideasta että tuosta ohuesta kolosta tungetaan vielä monet paksut syöttöjohdot läpi (kun sieltä jo menee muutamat hiuksenhienot jälkiasennusjohdot) mutta jos vaikka sen tuulilasin 60A syötön jättäis ECUkaukaloon ja nuo weban+xenonien releet siirtäis kabiiniin..
Post Reply