Mitäs jarrunestettä nää 3bg pasuunat yleensä ottaa. Jotkut sanoo että DOT5 ja jotkut sanoo että DOT4. DOT5 on silikoonipohjainen aine ja DOT3,4 ja 5.1 on glykoli pohjainen aine ja näitä DOT3,4 ja 5.1 ei saa sekoittaa tuon DOT5 aineen kanssa.
Niin ja samalla voisin kysyä myöskin että ilmeisesti johtuu vaan nesteen puutteesta kun ajotietokone piippaa kolme kertaa ja lukee STOP ja käsijarruvalo vilkkuu? Auto ei anna varoitusta heti vaan aina kaarteessa jarruttaessa.
PS: Toivottavasti joku lukee foorumeita vielä tähän aikaan, pitäisi päästä töihin kahdeksalta aamulla ja huoltamot aukeaa 7:30
Jees. Ostin tuota dot 5.1:tä. Mietin vaan että onko tuon säiliön täyttämiseen joku helpompikin tapa kuin pieni talttapää säiliön ja sen sihdin väliin että tuleen ilmat pois välistä?
Mulla jäi ne nesteet siihen sihdin päälle eikä menneet alas niinkuin piti. Piti tunkea pieni talttapää meisseli sihdin ja säiliön väliin että sain aineet menemään.
Taitaa olla sama vika nyt täällä :O Tulee STOP, 3 piippausta, Service Manual ja Break Fault tekstit vuoronperään. Käsijarruvalo vilkkuu kokoajan. Vasemman takarenkaan kohdalla oli jotain pientä lätäkköä kun lähdin töihin.
sahti wrote:Taitaa olla sama vika nyt täällä :O Tulee STOP, 3 piippausta, Service Manual ja Break Fault tekstit vuoronperään. Käsijarruvalo vilkkuu kokoajan. Vasemman takarenkaan kohdalla oli jotain pientä lätäkköä kun lähdin töihin.
Ensiapuun nestettä lisää ja sen jälkeen satulan kimppuun. Joko uus satula taikka koittaa elvyttää korjaussarjalla.
Tulis mieleen muutama mahdollisuus mieleen, miks jarruneste ei mee säiliöön normaalisti.
Sihti on sen verran tukkoinen, esim. aiempien huonojen jarrunesteiden vuoksi.
Sihdissä on vettä.
(Esim. rakenteen vuoksi ) sihdin yläreuna saattaa olla niin syvällä, että jää nestepinnan alapuolelle ?
Mullakin oli ongelmia saada jarrunestettä sihdistä läpi. Sain kuitenkin noin 2dl menemään jonka jälkeen huomasin että säiliö meni piripintaan täyteen, mutta säiliön keulan pääty näytti tyhjältä? Ilmakupla? Kampesin sen sihdin kokonaan pois siitä mutta silti jäi tuolleen seisomaan.
STOP-vilkkuvalopiippausshow hävisi.
Motonetin myyjä epäili että vika olisi banjo-liittimessä joten ostin uuden letkun kokonaan ja viideltä vien korjaamolle. Voihan se satulakin toki olla, mutta olivat siellä tiskillä sitä mieltä että letku todennäköisempi?