Menenkö läpi Passatin (94) ovipaneelista?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
mrks

Menenkö läpi Passatin (94) ovipaneelista?

Post by mrks »

Passat 94 Variantin Vasen takaovi ei aukea ulkoa eikä sisältä.

Kaveri hätäkorjautti lainareissulla ja ei ole sen koommin auennut ja olenpa antanut olla. Nyt päätin laittaa asian kuntoon, mutta ovi ei aukea ulkoa eikä sisältä... Olen irrottanut kaiken irrotettavissa olevan, ja nyt olis vielä ne 6 pikkuruuvia , joiden jälkeen ovipaneeli irtoaisi. Mutta niihinhän ei pääse käsiksi, kun ovi on lukossa ja pysyy. Lukko toimii keskuslukituksesta ja manuaalisesti. Lukkopesän suunnalta kuuluu lupaava naksahdus, mutta ovi ei aukea. Olen irrottanut sisäpuolen kahvankin, ja kokeillut vetää siitä lukkoon menevästä rautatangostakin reippaanpuoleisestikin, mutta ei.

Nyt tuntuu ainoalta vaihtoehdolta murtaa ovipaneeli ja alkaa lähestyä ongelmaa sitä kautta. Kannattaako moinen operaatio? Pystynkö enää fiksaamaan paneelista kalua tai onkohan minulla mitään mahdollisuutta löytää uutta vastaavalla verhoilulla olevaa vasenta takaovipaneelia romuttamoilta tms paikoista?

Osaisiko joku auttaa. Turhauttava ongelma.. Jospa tuo ovi vain olisi itsestään auennut tuolla hallissa... ;)

kiitos paljon

t. Markus P.

Lukkomekanismiin
J.N

Re: Menenkö läpi Passatin (94) ovipaneelista?

Post by J.N »

mrks wrote:Pystynkö enää fiksaamaan paneelista kalua tai onkohan minulla mitään mahdollisuutta löytää uutta vastaavalla verhoilulla olevaa vasenta takaovipaneelia romuttamoilta tms paikoista?
Tuskin tulee kalua... Minkälaisella verhoilulla ovipahvi on, ts. mikä varustetaso?
mrks

Post by mrks »

94' CL, Saksasta tuotu. Tummahkonharmaa kangassisusta jossa hiukan värilankoja seassa. Olet sitä mieltä että murskaan ton lukon avaamiseksi?

kiitos,

t. Markus

Image
J.N

Post by J.N »

Kannattaa kenties tiedustella esim. merkkiliikkeestä, voisivatko he tehdä asialle jotain, ennenkuin tuhoaa tuon ovipahvin. Voihan merkkiliikkeessä olla tietoa tai kokemusta vastaavasta, eikä kysyminen mitään maksa. Tai käy vaikka näyttämässä autoa siellä, jos he yrittäisivät saada oven auki ilman vahinkoja. Kyse voi kuitenkin olla jostain pikkujutusta, joka ei tule liikeessäkään kalliiksi, mutta jos ovi ei sielläkään aukene, niin sitten harkitsisin tuota ovipahvin rikkomista...

Mutta mikäli päädyt tuohoamaan tuon ovipahvin, niin uutta kannattaa tiedustella ainakin BeneCarssilta. Ainakin tuossa muutama viikko sitten siellä oli yksi vastaavalla sisustalla oleva auto, kun siellä kävin. Tosin ei tullut ko. auton sisustaa sen tarkemmin katsottua, joten en osaa sanoa, oliko ovipahvi ehjä tms.

[Edit.] Minulla muuten oli vielä tuossa kesällä juurikin tuollaiset ovipahvit joutavana tallissa, mutta ehdin hävittää ne... :?
Post Reply