Moro
1.9tdi PD ATD kaasupoljin ongelma.
Kaasu menee välillä mykäksi kesken ajon. Kylmällä auto toimii moitteetta, mutta kun auto lämpeää alkaa samalla ongelmat.
Kierrokset tippuu 1200rpm ja hehkun merkkivalo syttyy
Vakionopeussäätimellä autopelaa hyvin, tieto tulee kait eri kautta?
Vikakoodit viittaisi kaasupolkimen asentotunnistimeen. Koodi 18047
Kaasupoljin ruuvattu irti ja kokeiltu kaverin autossa, jossa toimi moitteetta ja vastaavasti kaverin auton poljin ei pelannu omassa.
Johtosarjaa katottu - ei mitään silmään pistävää vikaa. Ecu ruuvattu irti ja käytetty tarkastuksessa, kunnossa sekin.
Maadotuksia katsottu
Rele 109 vaihdettu.
Jotenki vaikuttaa että joku liitos/rele/piirilevy lämmetessään ei vaan toimi kunnolla....
Oisko kellään asiantuntijalla mitään kokemusta asiasta
Kaasupoljin ongelma
Re: Kaasupoljin ongelma
Ootko kattonu tuon ross techin ohjeen?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 639/005689" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 639/005689" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaasupoljin ongelma
On sitäkin tullut katsottua. Johtosarjoja kaikki epäilee mutta miten se voi kylmänä pelata sitten niin hienosti???
Esim. Tulen töistä kotiin, poljin "kadonnut" matkalla ajan auton pihaan, sammutan ja kokeilen kaasua --> ei mitään tapahdu. No, sitten aamulla lähden töihin, auto kylmä, ei mitään ongelmaa, niin kauan saa ajaa ku moottorilämmöt alkaa olemaan normaalit ja ei pakosti tee aina häiriötä edes silloin. Alkaa vaan vitjattamaan nämä haamuviat. Tuskin ne johtosarjat yön aikana itsestään korjautuvat?
Esim. Tulen töistä kotiin, poljin "kadonnut" matkalla ajan auton pihaan, sammutan ja kokeilen kaasua --> ei mitään tapahdu. No, sitten aamulla lähden töihin, auto kylmä, ei mitään ongelmaa, niin kauan saa ajaa ku moottorilämmöt alkaa olemaan normaalit ja ei pakosti tee aina häiriötä edes silloin. Alkaa vaan vitjattamaan nämä haamuviat. Tuskin ne johtosarjat yön aikana itsestään korjautuvat?
Re: Kaasupoljin ongelma
Jos nyt jotain kiinnostaa, niin vika oli johtosarjassa joka menee tuulilasin vasemman alakulman kohalta sisään (ovaalin muotoinen reikä) siellä yksi liitin "irti"/ hapettunut. 

-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Kaasupoljin ongelma
löysin tämän alotuksen niin en jaksanut uutta ruveta väsäämään, tänään säikäytti hivenen kun olin kiihdyttämässä taajamassa kaasu täysin pohjassa, kun olin vaihtamassa vaihdetta niin huomasin että poljin jäi pohjaan, mutta kun nostin jalallani poljinta pohjasta napsahti se takaisin ylös, teki saman uudestaan kun hakemalla hain vikaa eli kiihdyttelin kaasu pohjassa niin sinnehän se taas jäi vähäksi aikaa ja hyppäsi itsekseen pois pohjasta ja sieltä kuuluu samaten naks ääni kun se hyppää pois pohjasta.., mistä alkaisin vikaa etsimään? ensimmäisenä tulisi asentotunnistin/johdot mieleen, onko noiden jälkeen mitä muuta mikä vian voisi aiheuttaa? on aika v-mäinen kiihdyttää esim moottoritielle 

Re: Kaasupoljin ongelma
Ootko sä kattonu sinne, ettei mikään blokkaa sen liikerataa ja kokeile myös parkissa vaikka kädellä painamalla toistuuko. Tai yrität saaha sen jäämään sinne ja tunnustelet ja kuulostelet mikä siellä naksahtaa. Oliko muuten mikä auto?
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Kaasupoljin ongelma
passatti 02 azm-moottori manuaali askilla, ja juu just piti lisätä et tää toistuu myös kun sammuttaa auton, nyt vaa itä-naapuriin jonottamassa joten en kerkiä kattomaa, kuha kotii pääsen nii pitää tarkemmi kattoaibel wrote:Ootko sä kattonu sinne, ettei mikään blokkaa sen liikerataa ja kokeile myös parkissa vaikka kädellä painamalla toistuuko. Tai yrität saaha sen jäämään sinne ja tunnustelet ja kuulostelet mikä siellä naksahtaa. Oliko muuten mikä auto?
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Kaasupoljin ongelma
ei saatana..., nyt hävettää ja pahasti
, puunasin autoa enneku tänne lähin, nyt satuin kattomaa uuestaa poljinta kun parkissa oon et mitä siel ahistaa,olikin helppo diagnoosi tämä, kumimatto oli liian eessä joka jumitti polkimeen kiinni..., anteeksi tyhmyyteni... 


