Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Moro...
Mun Passatin ilmastointi on alkanut viduilee. Käytin sen huollossa viimekesänä ja sen jälkeen se on reistaillut. Vuotoja ei ole ja vikakoodeja ei ole. Mutta... kun lähden ajamaan niin ilmastointi kun on päällä niin se on alkanut sirrittämään kuuluvasti sisällä. Aivan kuin se ääni tulisi kojelaudan alta jostain. Ilmastoinnin kun kytkee econ tilaan ni häviää kuin joku lakkaisi pyörimästä hiljalleen. No, tuo lähinnä vain ärsyttää kun se kuuluu niin selvästi. Enemmän ottaa pattii se että kun auton laittaa käyntiin niin kaikki toimii niinkuin pitääkin... mutta kun lähtee ajamaan pidemmälle niin about 45min -1,5h kohdalla loppuu tulemasta mistään ilmankierto rööreistä yhtään mitään. Tuulettimen kun asettaa manuaalisesti täysille niin ilmastointiaukoista tulee juuri ja juuri jotain läpi. Oikean lämpöistä jos panee kylmälle niin kylmää ja jos kuumaa niin kuumaa. Eli ilmastointi toimii mutta mistään ei tule mitään.
Jos sattuu satamaan niin kaikki menee huuruun ja jos paistaa niin tulee ihan p...leen kuuma autossa. Mikä siellä viduilee ja voinko itse tehdä sille jotain. Vaihtaa jonkun anturin tai puhdistaa jotain. Mikä mättää?!
Mun Passatin ilmastointi on alkanut viduilee. Käytin sen huollossa viimekesänä ja sen jälkeen se on reistaillut. Vuotoja ei ole ja vikakoodeja ei ole. Mutta... kun lähden ajamaan niin ilmastointi kun on päällä niin se on alkanut sirrittämään kuuluvasti sisällä. Aivan kuin se ääni tulisi kojelaudan alta jostain. Ilmastoinnin kun kytkee econ tilaan ni häviää kuin joku lakkaisi pyörimästä hiljalleen. No, tuo lähinnä vain ärsyttää kun se kuuluu niin selvästi. Enemmän ottaa pattii se että kun auton laittaa käyntiin niin kaikki toimii niinkuin pitääkin... mutta kun lähtee ajamaan pidemmälle niin about 45min -1,5h kohdalla loppuu tulemasta mistään ilmankierto rööreistä yhtään mitään. Tuulettimen kun asettaa manuaalisesti täysille niin ilmastointiaukoista tulee juuri ja juuri jotain läpi. Oikean lämpöistä jos panee kylmälle niin kylmää ja jos kuumaa niin kuumaa. Eli ilmastointi toimii mutta mistään ei tule mitään.
Jos sattuu satamaan niin kaikki menee huuruun ja jos paistaa niin tulee ihan p...leen kuuma autossa. Mikä siellä viduilee ja voinko itse tehdä sille jotain. Vaihtaa jonkun anturin tai puhdistaa jotain. Mikä mättää?!
Tdi 96Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Lainaanpa topikkia ja autona 2005 3BG manuaali-ilmastoinnilla. Viime syksynä vaihdettu nesteet ja ei vuotoja. Kun painaa ilmastoinnin päälle niin mittöön ei tapahdu. Valo kyl AC:n kohalle tulee mut ite ilmastointi ei tee mitään "naks" ääntä konehuoneen puolella ja yhtään sen kylmempää ilmaa ei tule onko sit ilmastointi päällä vai ei...
VW Passat 2.0 Variant 2005
voisin epäillä vikaa lämppärin esivastuksessa
makkote wrote:Moro...
Mun Passatin ilmastointi on alkanut viduilee. Käytin sen huollossa viimekesänä ja sen jälkeen se on reistaillut. Vuotoja ei ole ja vikakoodeja ei ole. Mutta... kun lähden ajamaan niin ilmastointi kun on päällä niin se on alkanut sirrittämään kuuluvasti sisällä. Aivan kuin se ääni tulisi kojelaudan alta jostain. Ilmastoinnin kun kytkee econ tilaan ni häviää kuin joku lakkaisi pyörimästä hiljalleen. No, tuo lähinnä vain ärsyttää kun se kuuluu niin selvästi. Enemmän ottaa pattii se että kun auton laittaa käyntiin niin kaikki toimii niinkuin pitääkin... mutta kun lähtee ajamaan pidemmälle niin about 45min -1,5h kohdalla loppuu tulemasta mistään ilmankierto rööreistä yhtään mitään. Tuulettimen kun asettaa manuaalisesti täysille niin ilmastointiaukoista tulee juuri ja juuri jotain läpi. Oikean lämpöistä jos panee kylmälle niin kylmää ja jos kuumaa niin kuumaa. Eli ilmastointi toimii mutta mistään ei tule mitään.
Jos sattuu satamaan niin kaikki menee huuruun ja jos paistaa niin tulee ihan p...leen kuuma autossa. Mikä siellä viduilee ja voinko itse tehdä sille jotain. Vaihtaa jonkun anturin tai puhdistaa jotain. Mikä mättää?!
Passat variant 1.8 vm 97
Jees... ei ole ilmastointi muuttunut mihinkään...
Aluksi edellisiin vastaillen. Puhallin pyörii niinkuin pitääkin, siinä ei ongelmaa ole. Ainut siin on se että se sirittää pakkasella kun ajaa mutkaan ööö olikohan se oikeaan suuntaan. Se on ihan normaalia volkkareissa... mun entinen golf gti ja sitä edellinen 1.6 golf oli just samanlaisia kitisijöitä pakkasella. Pikku vika ei jaksa huolestua.
Niin ja vuodot... ööö laakkosella ajettu koneella kaikki läpi useaan otteeseen ja kaikki toimii ja rokkaa. Mitä nyt asentaja oli sanonut että ilmastointi ei ollut ensin toiminut ja sittense olikin alkanut toimimaan ja lopputulema on se että se toimii. Itse en ole ollut paikalla kun huollot on tehty. Pitää käydä töissä että saa ruokaa!
Mutta toi ilmastointi alkaa olla rasittava. Vika on edelleenkin ihan sama. Laakkosella haluisivat purkaa koko kojelaudan pois ja vaihtaa niitä alipaine juttuja. Olis aika kallis korjaus ja en ole ihan sata varma että sillä korjaantuu.
Mutta alipaine venttiililtä se nyt alkaa tuntumaan että kannattaisikohan kuitenkin purattaa vw osiin sisältä. Nimittäin aivan kuin vähitellen joku sulkeutuisi kun ajaa pidemmälle. Kun tulee se tilanne että enää ei tule mistään mitään ja puhallin pyörii kuin viimeistäpäivää ja laittaa econ tilaan ilmastoinnin ja jaksaa odottaa jonkun tovin about 5sek niin kuinka ollakaan puhallin pyörii samaa tehoa ja kaikista valituista kanavista alkaa virrata ulkoilmaa... kun laittaa takaisin auto asentoon niin se ilmastointi rokkaa taas hetken kunnes sama homma.
Onkohan tuo venttiili heti puhaltimen edessä. Saisko sen pelkällä puhaltimen irroituksella ja sitten se vena uusiksi. tietty joku anturi voi aiheuttaa ihan saman... tai koko ilmastointi paneeli. aaaargh... liikaa liikkuvia osia. Haluisko joku ostaa Passatin?
Aluksi edellisiin vastaillen. Puhallin pyörii niinkuin pitääkin, siinä ei ongelmaa ole. Ainut siin on se että se sirittää pakkasella kun ajaa mutkaan ööö olikohan se oikeaan suuntaan. Se on ihan normaalia volkkareissa... mun entinen golf gti ja sitä edellinen 1.6 golf oli just samanlaisia kitisijöitä pakkasella. Pikku vika ei jaksa huolestua.
Niin ja vuodot... ööö laakkosella ajettu koneella kaikki läpi useaan otteeseen ja kaikki toimii ja rokkaa. Mitä nyt asentaja oli sanonut että ilmastointi ei ollut ensin toiminut ja sittense olikin alkanut toimimaan ja lopputulema on se että se toimii. Itse en ole ollut paikalla kun huollot on tehty. Pitää käydä töissä että saa ruokaa!
Mutta toi ilmastointi alkaa olla rasittava. Vika on edelleenkin ihan sama. Laakkosella haluisivat purkaa koko kojelaudan pois ja vaihtaa niitä alipaine juttuja. Olis aika kallis korjaus ja en ole ihan sata varma että sillä korjaantuu.
Mutta alipaine venttiililtä se nyt alkaa tuntumaan että kannattaisikohan kuitenkin purattaa vw osiin sisältä. Nimittäin aivan kuin vähitellen joku sulkeutuisi kun ajaa pidemmälle. Kun tulee se tilanne että enää ei tule mistään mitään ja puhallin pyörii kuin viimeistäpäivää ja laittaa econ tilaan ilmastoinnin ja jaksaa odottaa jonkun tovin about 5sek niin kuinka ollakaan puhallin pyörii samaa tehoa ja kaikista valituista kanavista alkaa virrata ulkoilmaa... kun laittaa takaisin auto asentoon niin se ilmastointi rokkaa taas hetken kunnes sama homma.
Onkohan tuo venttiili heti puhaltimen edessä. Saisko sen pelkällä puhaltimen irroituksella ja sitten se vena uusiksi. tietty joku anturi voi aiheuttaa ihan saman... tai koko ilmastointi paneeli. aaaargh... liikaa liikkuvia osia. Haluisko joku ostaa Passatin?
Tdi 96Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mahtaako siellä mennä joku läppä kiinni niin ettei ilma yksinkertasesti kulje. Raitisilmasuodattimen alta näkee missä asennossa ne läpät on, jos ne on kokonaan kiinni niin eihän sinne voi mennä mistään ilmaa.
Todennäkösesti sulla on sellanen tilanne että patopaineläppä on kiinni, vaikka sen kuuluisi olla kiinni vasta silloin kun sisäilmankierto on päällä. Ja koska sisäilmankierto ei ole päällä, sekin läppä on kiinni. Ja jos patopaineläpän säätömoottori jostain syystä lyö sen patopaineläpän kiinni niin sisäpuhallin ei saa mistään ilmaa mitä siirtäisi eteenpäin ja siksi ei ilma liiku mihinkään.
Sen patopaineläpän säätömoottorin vaihto on melko työläs homma mikäli siinä vika on. Alipainetta siellä ei ole missään ilmastoinnin säätöosissa. Sähkömoottoreilla toimii kaikki climatronicissa. Onko climatronicin perussäätöä kokeiltu? Se käyttää ne läpät ääriasennoissa ja tallentaa ne arvot.
Todennäkösesti sulla on sellanen tilanne että patopaineläppä on kiinni, vaikka sen kuuluisi olla kiinni vasta silloin kun sisäilmankierto on päällä. Ja koska sisäilmankierto ei ole päällä, sekin läppä on kiinni. Ja jos patopaineläpän säätömoottori jostain syystä lyö sen patopaineläpän kiinni niin sisäpuhallin ei saa mistään ilmaa mitä siirtäisi eteenpäin ja siksi ei ilma liiku mihinkään.
Sen patopaineläpän säätömoottorin vaihto on melko työläs homma mikäli siinä vika on. Alipainetta siellä ei ole missään ilmastoinnin säätöosissa. Sähkömoottoreilla toimii kaikki climatronicissa. Onko climatronicin perussäätöä kokeiltu? Se käyttää ne läpät ääriasennoissa ja tallentaa ne arvot.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Golf ilmastointi puhaltaa todella kuumaa ilmaa
Hei!
Nyt tarvitsee apua hädässä.
Vaihdoin volkkswagen golf iv autoon puhaltimen moottorin, kun entinen oli ihan paskana laakeri väljä, ja ei enää käynnistynyt,
Puhallin rupesi pelamaan hyvin, mutta tänään teki tämmöisen ongelma, ilmastointi ajon aikana rupesi työntämäään todella kuumaa ilmaa, minulla on sisälämpö mittari autossa ja mittari näytti pahimillaan 60 astetta lämmintä.
Mikä voisi olla ongelma mistä lähtisi vikaa etsimään, kompura kumminkin pyörii, kun menee kuuntelemaan läheltä.
- Kiitos.
Nyt tarvitsee apua hädässä.
Vaihdoin volkkswagen golf iv autoon puhaltimen moottorin, kun entinen oli ihan paskana laakeri väljä, ja ei enää käynnistynyt,
Puhallin rupesi pelamaan hyvin, mutta tänään teki tämmöisen ongelma, ilmastointi ajon aikana rupesi työntämäään todella kuumaa ilmaa, minulla on sisälämpö mittari autossa ja mittari näytti pahimillaan 60 astetta lämmintä.
Mikä voisi olla ongelma mistä lähtisi vikaa etsimään, kompura kumminkin pyörii, kun menee kuuntelemaan läheltä.
- Kiitos.
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Onko Clima vai manuaali-ilmastointi?
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Manuaali ilmastointi, ja vaikuttaako asiaan, kun jakopääremontti mitenkään, elokuussa aika varattu ja nyt tuli kilometrit ja vuodet täyteen.
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
itellä alko viime talvena pitää sirittämistä puhallin, voisiko olla että helteet tekee samaa? omasta passatista kyllä hävis pakkasten jälkeen sirittävä ääni, eikä vaikuttanut ilmastointi asiaan.
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Jos sieltä on aineet karannu niin sitte ei mikään ihme ettei tuu kylmää, mutta kuumaa ilmaa ei pitäis siltikään tulla. Ilmastoinnin kompurassa voi olla jotain häikkää. Jakopäänremppa ei vaikuta tuohon mitenkää.
Vikakoodit vois lukasuttaa vaikka vaan varmuudenvuoks.
Vikakoodit vois lukasuttaa vaikka vaan varmuudenvuoks.
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Tarkemman vielä, että puhaltaa kuumaa ilmaa ilmastointi päällä / kiinni ilmastointi.
Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Tuntuuko lämpötilansäätöpotikassa vastusta normaaliin tapaan ja kuuluuko ääntä kun kääntää laidasta laitaan? Jos ei kuulu ja ole tuntoa, se läppä voi olla irronnu vaijerista ja mennyt kuumaa- asentoon. Siinä läpän reunassa mun mielestä on sellanen vaahtomuovi "tiiviste", et ei sen pitäis ihan helpolla ilmavirran mukana seilata. 

Re: Passat 2003 BG ilmastointi temppuilee? Rikkikö?!
Mielenkiintoinen ongelma taitaa olla. Lämmön säätö nupissa on pieni vastus, mutta ei kuulu sitä pientä sivu ääntä.
Nytten puhallin oireelle tälleen, kun laittaa virrat päälle ja puhtlimen joko kuumalle tai viileälle puhallin puhaltaa suuhteellisen viileetä ilmaa, mitä pystyy työntämään normaalisti. Mutta kun käynnistää auton heti rupee tulemaan kuumaa ilmaa , mittarilla kokeilin , että tuleva ilma on jopa +60 asteista.
Nytten puhallin oireelle tälleen, kun laittaa virrat päälle ja puhtlimen joko kuumalle tai viileälle puhallin puhaltaa suuhteellisen viileetä ilmaa, mitä pystyy työntämään normaalisti. Mutta kun käynnistää auton heti rupee tulemaan kuumaa ilmaa , mittarilla kokeilin , että tuleva ilma on jopa +60 asteista.
