Passat Limp Mode
Passat Limp Mode
Tuollainen vaiva on jo pitkään ollut, puhdistin egr venttiilin, ei vaikutusta. Otin Egr venttiiliistä lähtevän alipaine letkun irti ja tukin venttiin niin johan löytyi tehot. Vikavalo syttyi mutta nyt ei enää auto hyydy kiihdyttäessä. En tiedä kuinka terveellistä toi on, mutta näillä mennään
Re: Passat Limp Mode
Näillä mennään aina seuraavaan katsastukseen saakka. Ilmeisesti kyseessä vuoden 2004 tai uudempi Passat jos valon sytytti? Eipä tuo mitään tuhoa moottorille tee, mutta katsuri ei kyllä diggaa vikavalosta. Liekö EGR sitten vuotanut alipaineet mäelle vai mistä tuo limppitila on tullut.
Re: Passat Limp Mode
YepJultsu wrote:Näillä mennään aina seuraavaan katsastukseen saakka. Ilmeisesti kyseessä vuoden 2004 tai uudempi Passat jos valon sytytti? Eipä tuo mitään tuhoa moottorille tee, mutta katsuri ei kyllä diggaa vikavalosta. Liekö EGR sitten vuotanut alipaineet mäelle vai mistä tuo limppitila on tullut.
Olen sisäistänyt tämän ongelman, suunnitelmissa on katsastukseen laittaa takaisin alipaineletku ja nollata vikakoodi.
Olen ajatellut että vaihdan turbon lähiaikoina, eli hakusessa olisi turbo 1.9TDI (BKC) vm 2006 moottoriin. Saksasta sellaisen saisi kohtuu edullisesti, tilanne on se että on epäselvä millainen turbo on kyseessä. Ei oikein viitsis alkaa purkamaan auton että näkisi millainen turbo on.
Re: Passat Limp Mode
Tälläinen olisi tarjolla: http://www.autonvaraosat24.fi/alanko/8001165" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Passat Limp Mode
Löysin mielenkiintoisen sivuston.
http://etka.cc/vw/main_group/markt/RDW/ ... e/0/lang/g" onclick="window.open(this.href);return false;
http://etka.cc/vw/main_group/markt/RDW/ ... e/0/lang/g" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 166
- Joined: 9.11.2015 20:07
- Location: Hanko
Re: Passat Limp Mode
Voishan sen EGR tulpata kokonaan ja softaamalla saa vikavalon sammumaan pysyvästi.
Näin toimii ainakin joillakin muilla merkeillä, monet tulppaa ton EGR:n koska se vaan karstottaa imusarjaa yms.
Niin kuin Jultsu kirjoitti, mitään vahinkoa EGR:n tulppaamisella ei saa aikaan.
Näin toimii ainakin joillakin muilla merkeillä, monet tulppaa ton EGR:n koska se vaan karstottaa imusarjaa yms.
Niin kuin Jultsu kirjoitti, mitään vahinkoa EGR:n tulppaamisella ei saa aikaan.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Re: Passat Limp Mode
Tilanne päivitys!!
Kaikki on taas "normaalia", Limp Mode on tullut takaisin. Ajelin viikonpäivät ja ajattelin testata että tuleeko L-Mode takaisin jos oikein kiihdyttää ja tulihan se. Sen jälkeen se onkin kiusannut ja pari viikkoa, jouduin heittämään sellaisen vajavan 2000km lenkin ja jokaisen ohituksessa auto hyytyi.
Tilasin Mister autosta ilmamassamittarin ja EGR-venttiilin...katotaan mitä siitä seuraa. Merkkihuoltoon soittaminen on yhtä tyhjän kanssa, sain vinkin eräästä nyrkkipajasta jossa kaveri on erikoistunut volkkareihin ja hänen mukaansa vika on joko turbossa tai ilmamassamittarissa...
Kaikki on taas "normaalia", Limp Mode on tullut takaisin. Ajelin viikonpäivät ja ajattelin testata että tuleeko L-Mode takaisin jos oikein kiihdyttää ja tulihan se. Sen jälkeen se onkin kiusannut ja pari viikkoa, jouduin heittämään sellaisen vajavan 2000km lenkin ja jokaisen ohituksessa auto hyytyi.
Tilasin Mister autosta ilmamassamittarin ja EGR-venttiilin...katotaan mitä siitä seuraa. Merkkihuoltoon soittaminen on yhtä tyhjän kanssa, sain vinkin eräästä nyrkkipajasta jossa kaveri on erikoistunut volkkareihin ja hänen mukaansa vika on joko turbossa tai ilmamassamittarissa...
Re: Passat Limp Mode
Kiihdytyksessä tapahtuva yhtäkkinen tehojen rajoitus ei tule vuotavan MAFfin tai EGR:n takia, 99% tapauksista se on ahtopaineen ero pyynnin ja toteutuman välillä. Vika sitten voi olla joko VNT-siivikössä tai N75 venttiilissä tai puutteellisessa alipaineessa.
Jos MAF on täysin rikki niin ECU menee varatilaan jossa ahdot ja syötöt rajataan, jos EGR vuotaa liikaa tai liian vähän kaasuja lävitseen niin vuosimallista riippuen syttyy vikavalo tai ei tapahdu mitään (olettaen että EGR ei mene niin katastrofaalisesti rikki että sen kautta ei vuoda alipaineet kaikki mäelle, mutta ilmeisesti näinkin harvinaisesti voisi olla nyt tapahtunut??)
Jos MAF on täysin rikki niin ECU menee varatilaan jossa ahdot ja syötöt rajataan, jos EGR vuotaa liikaa tai liian vähän kaasuja lävitseen niin vuosimallista riippuen syttyy vikavalo tai ei tapahdu mitään (olettaen että EGR ei mene niin katastrofaalisesti rikki että sen kautta ei vuoda alipaineet kaikki mäelle, mutta ilmeisesti näinkin harvinaisesti voisi olla nyt tapahtunut??)
Re: Passat Limp Mode
Yritin tilata N75 venttiiliä, merkkihuollossa sain kuitenkin tietää että kyseistä venttiiliä ei ole tässä nimenomaisessa mallissa. Mikä toi VNT-siivikkö on?
Tuosta "ahtopaineen ero pyynnin ja toteutumamasta" tuli mieleen että vikakoodi ilmoitti seuraavaa.
EOBD-koodi; P0234 Turboahdin, moottorin tehostus - raja ylitetty
Mahdollinen syy: Letkuliitäntä, johdinsarja, ahtopaineen säätöventtiili.(vehicle/component/ code/ Y068) ahtopaineventtiili
EOBD-koodi; P0234 Mekaaninen ahdin, moottorin tehostus - raja ylitetty
Mahdollinen syy: mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili (vehicle/component/ code/ Y147)
Autolla on ajettu jo lähes 400tuhatta ja sen takia ajattelin vaihtaa EGR ja ahtopainemittarin riippumatta siitä että onko vika niissä vai ei, ja saanpahan rajattua noi "viat" ainakin pois.
Ostin myös MrMuclen ja ajattelin yrittää puhistaa turbon, en vaan tiedä että mistä reiästä sitä pitäis pruutata sistään.
Tuosta "ahtopaineen ero pyynnin ja toteutumamasta" tuli mieleen että vikakoodi ilmoitti seuraavaa.
EOBD-koodi; P0234 Turboahdin, moottorin tehostus - raja ylitetty
Mahdollinen syy: Letkuliitäntä, johdinsarja, ahtopaineen säätöventtiili.(vehicle/component/ code/ Y068) ahtopaineventtiili
EOBD-koodi; P0234 Mekaaninen ahdin, moottorin tehostus - raja ylitetty
Mahdollinen syy: mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili (vehicle/component/ code/ Y147)
Autolla on ajettu jo lähes 400tuhatta ja sen takia ajattelin vaihtaa EGR ja ahtopainemittarin riippumatta siitä että onko vika niissä vai ei, ja saanpahan rajattua noi "viat" ainakin pois.
Ostin myös MrMuclen ja ajattelin yrittää puhistaa turbon, en vaan tiedä että mistä reiästä sitä pitäis pruutata sistään.
Re: Passat Limp Mode
Se tais olla sellasessa kivan kalliissa alipaineboksissa, mutta jos siinä on vikaa niin se kannattaa vaihtaa. Ajossa logittamalla tuota kannattaa seurata.Kilroy56 wrote:Yritin tilata N75 venttiiliä, merkkihuollossa sain kuitenkin tietää että kyseistä venttiiliä ei ole tässä nimenomaisessa mallissa.
How a TDI engine VNT turbo works and how they fail and cause limp mode or low powerKilroy56 wrote:Mikä toi VNT-siivikkö on?
Samaan rahaan oisit vaan käyttäny softauksessa ja poistattanu EGR:än. Sokkona osia vaihtamalla saa kyllä rahaa palamaan "turhaan".Kilroy56 wrote:Autolla on ajettu jo lähes 400tuhatta ja sen takia ajattelin vaihtaa EGR ja ahtopainemittarin riippumatta siitä että onko vika niissä vai ei, ja saanpahan rajattua noi "viat" ainakin pois.
Ostin myös MrMuclen ja ajattelin yrittää puhistaa turbon, en vaan tiedä että mistä reiästä sitä pitäis pruutata sistään.


Re: Passat Limp Mode
Itse tein käsittelyn n. 377tkm kohdalla, nyt 381tkm mittarissa eikä ole nyt 4tkm matkan aikana mennyt limppiin. Oireena oli että ei kestänyt kierroksia, vaan jossain 2500-3000rpm heitti limp moden.Kilroy56 wrote: Ostin myös MrMuclen ja ajattelin yrittää puhistaa turbon, en vaan tiedä että mistä reiästä sitä pitäis pruutata sistään.
Nää ku lukaset läpi
viewtopic.php?f=2&t=16445" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sitä vnt-tankoa pitää muistaa liikuttaa kun aineet vaikuttamassa.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat Limp Mode
Topicin alottajan autossa on melko suurella todennäköisyydellä kkk:n ahdin.
Niissä siivikko kuluttaa ittelleen "kuopat" pakopesään jonka takia siivikko voi myös hieman jumitella.
Eli ei välttämättä ole pelkästään karstoittumisesta johtuva ongelma.
Akan auton orkkis ahtimessa (Kkk bv39) siivikon sai takertumaan niin pahasti tuon kuopan reunaan kiinni ettei kääntynyt reilullakaan voiman käytöllä.
Niissä siivikko kuluttaa ittelleen "kuopat" pakopesään jonka takia siivikko voi myös hieman jumitella.
Eli ei välttämättä ole pelkästään karstoittumisesta johtuva ongelma.
Akan auton orkkis ahtimessa (Kkk bv39) siivikon sai takertumaan niin pahasti tuon kuopan reunaan kiinni ettei kääntynyt reilullakaan voiman käytöllä.
Re: Passat Limp Mode
Mistä tiedän onko kyseessä kkk-ahdin? Ja mikä se yleensä on?
Yritin puhdistaa turbon ja irroitin egr jutun, mutta ei siitä mitään tullut. EGR oli ylhäällä ja turbo alhalla ja kun seurasi putkea joka tuli turbosta tuleva putki oli niin mutkainen ja se meni vielä jonkun "pömpelin" läpi. Kasasin koko paskan takaisin, ainoa vaikutus oli se että limp mode iskee päälle huomattavasti herkemmin. Pitää kait tarkistella että tuliko kaikki mutterit kiristettyä kunnolla.
Odottelen tässä mister autosta EGR ja Ilmamassamittaria..
Yritin puhdistaa turbon ja irroitin egr jutun, mutta ei siitä mitään tullut. EGR oli ylhäällä ja turbo alhalla ja kun seurasi putkea joka tuli turbosta tuleva putki oli niin mutkainen ja se meni vielä jonkun "pömpelin" läpi. Kasasin koko paskan takaisin, ainoa vaikutus oli se että limp mode iskee päälle huomattavasti herkemmin. Pitää kait tarkistella että tuliko kaikki mutterit kiristettyä kunnolla.
Odottelen tässä mister autosta EGR ja Ilmamassamittaria..
Re: Passat Limp Mode
Hups, kävi niin hassusti että en ollut kiinnittänyt kunnolla sitä putkea joka tulee EGR:ään, sen takia limp mode iski jo 2 tuhannessa kierroksessa. Kiinnitin putken kunnolla ja nyt kestää jo 4 tuhatta kierrosta ennenkuin heittää LM:n päälle.
Mikä tarkoitus on sillä alipaineletkulla on joka lähtee turbosta? Ja mihin se menee? Tarkistin sen ja se näyttäisi ainakin hiukan viottonut.
Mikä tarkoitus on sillä alipaineletkulla on joka lähtee turbosta? Ja mihin se menee? Tarkistin sen ja se näyttäisi ainakin hiukan viottonut.
-
- Posts: 166
- Joined: 9.11.2015 20:07
- Location: Hanko
Re: Passat Limp Mode
Kannaattaa uusia, jos on viottunut.
Korjatkaa joku jos muistan väärin, mutta muistelisin et letku menee ahtopaineen säätöventtiilille (N75)
joka ohjaa turbon toimintaa.
Korjatkaa joku jos muistan väärin, mutta muistelisin et letku menee ahtopaineen säätöventtiilille (N75)
joka ohjaa turbon toimintaa.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Re: Passat Limp Mode
Turbon yhteydessä on toimilaite joka rajoittaa ahtopaineita, joko päästämällä liiat höyryt ulos tai sitten liikuttamalla siivikkoa. Jos alipaine vuotaa järjestelmästä pois niin ahtojen hallinta on aika vaikeaa.
Re: Passat Limp Mode
Kaveri käytti jotain langatonta testeriä ja käytiin testaamassa, ahtopaineita oli liikaa. Niin minä ymmärsin, menasi että ei ainakaan turbossa ole vika.
Kaverilla oli todella näppärä juttu toi langaton vehe, pikku tabeletilla ohjaili koko hommaa. Nyt olisi sellainen laite hakusessa, ei vaan ole hajuakaan mikä laite se oikein oli. Lupasi pistää mailia mut tais unohtaa koko jutun.
Vaihdoin ilmamassamittarin, ei sanottavaa vaikutusta
Vaihdoin EGR:än, ei sanottavaa vaikutusta.
Voiko ahtopaineita säätää itse`? Ja jos voi niin mistä?
Tässä autossa ei kuulemma ole N75, tiesi pörhön mies kertoa
Huomenna ajattelin käydä pörhöllä arvoimassa korjauskustannuksia, jos menee yli 500€ niin annan olla.
Tietääkö kukaan Rovaniemeltä sellaista korjaamoa joka osaisi tehdä jotain tuolle ongelmalle, tai joku yksityinen.?
Kaverilla oli todella näppärä juttu toi langaton vehe, pikku tabeletilla ohjaili koko hommaa. Nyt olisi sellainen laite hakusessa, ei vaan ole hajuakaan mikä laite se oikein oli. Lupasi pistää mailia mut tais unohtaa koko jutun.
Vaihdoin ilmamassamittarin, ei sanottavaa vaikutusta
Vaihdoin EGR:än, ei sanottavaa vaikutusta.
Voiko ahtopaineita säätää itse`? Ja jos voi niin mistä?
Tässä autossa ei kuulemma ole N75, tiesi pörhön mies kertoa
Huomenna ajattelin käydä pörhöllä arvoimassa korjauskustannuksia, jos menee yli 500€ niin annan olla.
Tietääkö kukaan Rovaniemeltä sellaista korjaamoa joka osaisi tehdä jotain tuolle ongelmalle, tai joku yksityinen.?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat Limp Mode
Niin siis siinä autossa ei ole perinteistä N75-venttiiliä, vaan se "n75" on samassa purkissa muiden alipaineohjaiten kanssa.
Nuo kyllä hidastuvat ajan kanssa, varsinkin jos sinne on päässyt paskaa esim. rikkoutuneen alipaineletkun kautta.
Ja kaiken lisäksi tuollasen moottorinohjaus osaa itse sopeuttaa ahtojen ohjausta jonkun verran.
Omien kokemusten mukaan huonokuntoinen alipaineblokki aiheuttaa noissa sen et moottorinohjaus ei edes pyri juurikaan korjaamaan ahtopainetta vaikka se olisi yli/alle pyynnin.
Nuo kyllä hidastuvat ajan kanssa, varsinkin jos sinne on päässyt paskaa esim. rikkoutuneen alipaineletkun kautta.
Ja kaiken lisäksi tuollasen moottorinohjaus osaa itse sopeuttaa ahtojen ohjausta jonkun verran.
Omien kokemusten mukaan huonokuntoinen alipaineblokki aiheuttaa noissa sen et moottorinohjaus ei edes pyri juurikaan korjaamaan ahtopainetta vaikka se olisi yli/alle pyynnin.
Re: Passat Limp Mode
Kirjoitun tuossa aikaisemmin että ilmamassamittarin ja EGR:än vaihto ei auttanut. Nyt pitää korjata sen verran että se juuri oli joka auttoi, eli vika korjaantui sillä. Laitoin EGR;n vaihdon jälkeen EGR:ään menevän letkun huolimattomasti kiinni ja sitähän se ei kestänyt. Huomasin sen pariviikkoa myöhemmin ja kun kiinnitin sen kunnolla niin johan muuttui auto.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Re: Passat Limp Mode
Lainaan tätä ketjua.
Eli dpf polton aikana silloin tällöin heittää limp modeen ja tehot putoo. Uudelleen käynnistys poistaa vian päältä
ja matka jatkuu.
Huollossa kertoivat, että oli jäänyt koodi pakokaasun lämpötila-anturi 2:sta. Onkos tuo nyt ennen vai jälkeen dpf pöntön?
Ja mitä tietävämmät on mieltä, olisiko tuo syyllinen vaivaan?
Eli dpf polton aikana silloin tällöin heittää limp modeen ja tehot putoo. Uudelleen käynnistys poistaa vian päältä
ja matka jatkuu.
Huollossa kertoivat, että oli jäänyt koodi pakokaasun lämpötila-anturi 2:sta. Onkos tuo nyt ennen vai jälkeen dpf pöntön?
Ja mitä tietävämmät on mieltä, olisiko tuo syyllinen vaivaan?
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat Limp Mode
Eikös tuo BMP oo 8v pumppari kone?
Niissä ei tosiaan taida olla kuin kaksi pakolämpöanturia.
Ja veikkaisin et juuri tuo nro.2 on dpf:n jälkeen.
Niissä ei tosiaan taida olla kuin kaksi pakolämpöanturia.
Ja veikkaisin et juuri tuo nro.2 on dpf:n jälkeen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat Limp Mode
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Re: Passat Limp Mode
Voisi kyllä kuvasta ajatella, että olisi tuo pöntön päällä oleva anturi?
Tarvii tutkia vielä että tulee oikea osa hommattua!
Tarvii tutkia vielä että tulee oikea osa hommattua!
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Re: Passat Limp Mode
http://m.autodoc.fi/vdo/7937434
http://m.autodoc.fi/hjs/7932697
Tuossa olisi pari vaihtoehtoa. Toinen pöntön jälkeen ja toinen ilmeisesti siihen pöntön päälle?
http://m.autodoc.fi/hjs/7932697
Tuossa olisi pari vaihtoehtoa. Toinen pöntön jälkeen ja toinen ilmeisesti siihen pöntön päälle?
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat Limp Mode
Tuon hjs:n vertailunumerot näyttääs osuvan passattin numeroihin, mut tuolle vdo:lle näytetään eri osanumeroita kuin tuossa mun linkkaamassa kuvassa.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Re: Passat Limp Mode
Ok. Molemmissa vain oli moottorikoodi BMP kun rek.numerolla hain.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807