T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
ja ihan punaisille asti. välillä rajoitin estää sen siihen 3000 kiekkaan. mikä rikki ?
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Ei pahalla, mutta noilla lähtötiedoilla ei uskalla arvata muuta kuin jotain etu- ja takapuskurin välistä.
Kun kertoisi edes perustiedot autosta ja hiukkasen tarkempia oireita viasta ja sen ilmentymisestä, niin voisi saada valistuneempiakin arvauksia. Eli vuosimallia, moottorin tyyppiä ja koodia yms tietoon, niin apuakin varmasti löytyy helpommin.
Lisäksi jos jossain isommalla kylällä liikut niin täältäkin foorumilta löytyy ketju VCDS / Vag-Com auttajsta, joltakin näistä voisi olla kannattavaa pyytää josko onnistuisi lukemaan vikakoodit autosta, voisi hyvinkin valaista tilannetta.
Kun kertoisi edes perustiedot autosta ja hiukkasen tarkempia oireita viasta ja sen ilmentymisestä, niin voisi saada valistuneempiakin arvauksia. Eli vuosimallia, moottorin tyyppiä ja koodia yms tietoon, niin apuakin varmasti löytyy helpommin.
Lisäksi jos jossain isommalla kylällä liikut niin täältäkin foorumilta löytyy ketju VCDS / Vag-Com auttajsta, joltakin näistä voisi olla kannattavaa pyytää josko onnistuisi lukemaan vikakoodit autosta, voisi hyvinkin valaista tilannetta.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
teuska wrote:Ei pahalla, mutta noilla lähtötiedoilla ei uskalla arvata muuta kuin jotain etu- ja takapuskurin välistä.
Kun kertoisi edes perustiedot autosta ja hiukkasen tarkempia oireita viasta ja sen ilmentymisestä, niin voisi saada valistuneempiakin arvauksia. Eli vuosimallia, moottorin tyyppiä ja koodia yms tietoon, niin apuakin varmasti löytyy helpommin.
Lisäksi jos jossain isommalla kylällä liikut niin täältäkin foorumilta löytyy ketju VCDS / Vag-Com auttajsta, joltakin näistä voisi olla kannattavaa pyytää josko onnistuisi lukemaan vikakoodit autosta, voisi hyvinkin valaista tilannetta.
hmmm..aikas selkeesti auton tiedot esillä tuossa allekirjoituksessa !? TÄMÄNKIN TEKSTIN ALLA !!!!! juu oli täällä yhteyttä ns. vag-com auttajaan.. ei tiennyt lukeeko laite ahtopaineita
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Ei tarvi ahtopaineista välittää, kunhan vaan ne moottorinohjaimen vikakoodit sais katsottua.
Uuden ketjun aloittaminen ja siinä kysymyksissä viittaaminen "sigun autoon" on todella huono tapa, se allekirjoitus kun voi muuttua autovaihdon myötä jo huomenna ja näin ollen se ketju ja sinne annetut neuvot ei enää sen jälkeen auta tai palvele ketään muuta.
p.s. vuosimalli ja moottorikoodi auttaa jo jonkun verran, mutta mielellään saisi kertoa ihan koko elämäntarinan ml. mittarilukema / vaihteiston tyyppi / vetotapa / onko autoa räpelletty / softattu / viritetty jne jne.
Uuden ketjun aloittaminen ja siinä kysymyksissä viittaaminen "sigun autoon" on todella huono tapa, se allekirjoitus kun voi muuttua autovaihdon myötä jo huomenna ja näin ollen se ketju ja sinne annetut neuvot ei enää sen jälkeen auta tai palvele ketään muuta.
p.s. vuosimalli ja moottorikoodi auttaa jo jonkun verran, mutta mielellään saisi kertoa ihan koko elämäntarinan ml. mittarilukema / vaihteiston tyyppi / vetotapa / onko autoa räpelletty / softattu / viritetty jne jne.
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016122 ... fbc314.jpg[/img]
Emmää sitä pahalla sanonu, mutta tosiaan tätä foorumiakin luetaan muullakin kuin selaimella. Itsekin muistin taas vasta myöhemmin että avaamalla profiilin näkee allekirjoituksen, missä lukee auton tiedot, jos lienevät paikkaansapitäviä.
Noh, joulun kunniaksi voisi arvella ettei ainakaan kaasupolkimen pitäisi tuollaista aiheuttaa. Siellä 2 itsenäistä anturia ja jos niiden arvot heittävät liikaa toisistaan, niin moottorin kierroksia päinvastoin rajoitetaan. Jos molemmat pimeänä niin korotetulla tyhjäkäynnillä pääsee korjaamolle.
Tietty jos molemmat jostakin käsittämättömästä syystä jumiutuisivat tiettyyn näyttämään, mutta ei liene kovin todennäköisestä, ja eiköhän tuossakin joku varmistus olisi vielä.
Ja niin, täydentävää kysymystä. Siis nouseeko moottorin kierrokset pyytämättä sinne punarajalle, vai kyse vain siitä, ettei rajoitin puutu peliin kaasuun koskettaessa parkissa ollessa. Jos tarvetta niin tossa 20m päässä yksi 4motion BNZ, mutta valitettavasti oma piuha 100km päässä himassa joulun yli.
Mitenkäs näissä saatiin se kierrosrajoitin ohitettua esim päästömittauksissa, kytkin pohjaan vai? Jos saat siihen piuhan kiinni, niin samalla kattoo kytkin- ja jarrupolkimien katkaisijoiden toiminnan näkee.
Emmää sitä pahalla sanonu, mutta tosiaan tätä foorumiakin luetaan muullakin kuin selaimella. Itsekin muistin taas vasta myöhemmin että avaamalla profiilin näkee allekirjoituksen, missä lukee auton tiedot, jos lienevät paikkaansapitäviä.
Noh, joulun kunniaksi voisi arvella ettei ainakaan kaasupolkimen pitäisi tuollaista aiheuttaa. Siellä 2 itsenäistä anturia ja jos niiden arvot heittävät liikaa toisistaan, niin moottorin kierroksia päinvastoin rajoitetaan. Jos molemmat pimeänä niin korotetulla tyhjäkäynnillä pääsee korjaamolle.
Tietty jos molemmat jostakin käsittämättömästä syystä jumiutuisivat tiettyyn näyttämään, mutta ei liene kovin todennäköisestä, ja eiköhän tuossakin joku varmistus olisi vielä.
Ja niin, täydentävää kysymystä. Siis nouseeko moottorin kierrokset pyytämättä sinne punarajalle, vai kyse vain siitä, ettei rajoitin puutu peliin kaasuun koskettaessa parkissa ollessa. Jos tarvetta niin tossa 20m päässä yksi 4motion BNZ, mutta valitettavasti oma piuha 100km päässä himassa joulun yli.
Mitenkäs näissä saatiin se kierrosrajoitin ohitettua esim päästömittauksissa, kytkin pohjaan vai? Jos saat siihen piuhan kiinni, niin samalla kattoo kytkin- ja jarrupolkimien katkaisijoiden toiminnan näkee.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Kiitos asiantuntevasta vastauksesta ! kiekat ei nouse pyytämättä . just toi ettei aina puutu tuo rajoitin peliin. kaasupolkimen vaihdoin, ei vaikutusta. itsellä tuo E-skanneri VAG pro III mini sen verran sain sieltä vikakoodia irti et näytti P0403 Exhaust gas circulation flow. Monta epäselvää asiaa tossa kukineessa tällä hetkellä. Tiedä sitten onko tuo Egr tulpattu oikein ja onko se softattu myös -off hiukkasloukon poiston yhteydessä..pitkä stoori. Piuhaan se olis saatava ja sit vielä joku joka osaa tulkita noita lukemia ja arvoja. mut Toivotan kaikille rauhaisaa Joulua ja laitetaan noi volsut ens vuonna kuntoonteuska wrote:Noh, joulun kunniaksi voisi arvella ettei ainakaan kaasupolkimen pitäisi tuollaista aiheuttaa. Siellä 2 itsenäistä anturia ja jos niiden arvot heittävät liikaa toisistaan, niin moottorin kierroksia päinvastoin rajoitetaan. Jos molemmat pimeänä niin korotetulla tyhjäkäynnillä pääsee korjaamolle.
Tietty jos molemmat jostakin käsittämättömästä syystä jumiutuisivat tiettyyn näyttämään, mutta ei liene kovin todennäköisestä, ja eiköhän tuossakin joku varmistus olisi vielä.
Ja niin, täydentävää kysymystä. Siis nouseeko moottorin kierrokset pyytämättä sinne punarajalle, vai kyse vain siitä, ettei rajoitin puutu peliin kaasuun koskettaessa parkissa ollessa. Jos tarvetta niin tossa 20m päässä yksi 4motion BNZ, mutta valitettavasti oma piuha 100km päässä himassa joulun yli.
Mitenkäs näissä saatiin se kierrosrajoitin ohitettua esim päästömittauksissa, kytkin pohjaan vai? Jos saat siihen piuhan kiinni, niin samalla kattoo kytkin- ja jarrupolkimien katkaisijoiden toiminnan näkee.
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
niin..tuo kaasupoljin taitaa olla se vähäpätöisin vika. tuolta löytyy otsikoilla pohjustusta vikakasaan
- Turboko ?
- T5 säksättää
HEH..tuntuu että meikä on ainoa kellä vikaa autossa..toivottavasti näistä on jollekkin jotain hyötyä
- Turboko ?
- T5 säksättää
HEH..tuntuu että meikä on ainoa kellä vikaa autossa..toivottavasti näistä on jollekkin jotain hyötyä
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Kytkinpoljinkatkaisija viallinen.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Tuota kytkinpolkimen anturia itsekin vähän veikkaisin, mutta sitten kuitenki sanomatta jätin.
Varsinkin jos nyt jo jotain osia vaihdettu ilman toivottua tulosta, niin suosittelen silti ensin niiden koodien lukua ja muutenkin toiminnan tarkastelua , mikäli helposti toteutettavissa.
Mitenkäs, onko autossa vakionopeudensäädin? Käsittääkseni senkään ei pitäisi pelata jos kytkinpolkimen anturi viallinen.
Varsinkin jos nyt jo jotain osia vaihdettu ilman toivottua tulosta, niin suosittelen silti ensin niiden koodien lukua ja muutenkin toiminnan tarkastelua , mikäli helposti toteutettavissa.
Mitenkäs, onko autossa vakionopeudensäädin? Käsittääkseni senkään ei pitäisi pelata jos kytkinpolkimen anturi viallinen.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: T5 kiertää parkissa ollessaankin yli 3000 rpm ?
Kiitos taas vastauksista..huomenna auto toivottavasti osaaviin käsiin anturiarvojen testauksiin. vakionopeudensäädin on kyllä. Toimi joulun alla treen reissulla paitsi kerran alkoi kiihdyttämään itsekseen..teuska wrote:Tuota kytkinpolkimen anturia itsekin vähän veikkaisin, mutta sitten kuitenki sanomatta jätin.
Varsinkin jos nyt jo jotain osia vaihdettu ilman toivottua tulosta, niin suosittelen silti ensin niiden koodien lukua ja muutenkin toiminnan tarkastelua , mikäli helposti toteutettavissa.
Mitenkäs, onko autossa vakionopeudensäädin? Käsittääkseni senkään ei pitäisi pelata jos kytkinpolkimen anturi viallinen.
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)