Jooh, elikkäs sellanen ongelma, että kiesi ei kauppa reissun jälkeen enään käynnistynyt ja parin päivän vian etsinnän jälkeen sain luettua vikakoodit ja kaikki viittasi akkuun, hain uuden ei vieläkään mitään. Noh latasin uuden akun ja auto starttasi! Ajelin päivän ja seuraavana aamuna ei enään käynnistynyt ja seissyt siitä lähtien (reilu viikon). Kokeiltu on kaikkea ja luettu on foorumeita ja lopputuloksena revin lattiamatot auki ja kas kummaa, vaihteiston ohjainboksi ui vedessä! Kuivattelin sen mutta ei auttanut, nyt auto valittaa että sen boksin koodaus on kadonnut ja myös että tieto ei liiku vaihteiston ja moottorin välillä, eli auto ei suostu starttaamaan! Kysymys kuuluukin, että mitä tehdä seuraavaksi? Uutta boksia? (saa tarjota!) vaiko saako vanhan koodattua uudestaan, mikäli sikäli että tuo toimii?! :-\ Kiitos jo valmiiksi avusta/vastauksista!
Nuo vesivahingon kärsineet elektroniikkavehkeet on yleensä aika lyhytikäisiä, oliko vesi päässyt siis sen mustan muoviboksin sisään ja yksikkö ui vedessä? Miltä ne liitinpinnit näyttivät yksikön ja auton puolella? Sen boksinkin kai saisi avattua muutaman ruuvin irrottamalla, ei siinä mitään menetä jos sinnekin kurkkaa.
Ennenkuin ostat sen uuden ohjainlaitteen, tuo vesivuoto-ongelma pitää ensin saada korjattua. Haulla löytyy siitä enemmän juttua, mutta tsekkaa ensitöiksesi akun alla oleva vedenpoistoreikä, se varmaankin tukossa ja koko kaukalo ui vedessä..
Joo elikkä nuo reijät on avattu ja vesi ongelma on jo hoidettu. Vesi oli tosiaankin päässyt joissain määrin
Boksin sisään ja olen avannut boksin, ei Ulkoisia merkkejä vahingosta, mutta se liitin mihin boksi tulee kiinni
On hieman ruskistunut parin pinnin kohdalta oikealta alhaalta.
Kyllä avasin, näytti ihan kuin uusi olisi sisältä, mutta mistä noista toetää
onko rikki vaiko oikeasti vain yksinkertaisesti tyhjentänyt itsensä niinkuin kaverit tuossa veikanneet, mene ja tiedä