Öljyn määräanturi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Öljyn määräanturi

Post by AjH »

Onko toi mimmonen toiminnaltaan, voiko hajota siis niin ettei varoita vähästä öljystä, muttei aiheuta myöskään vikakoodia?
Tänään parkin vaihtaessani suoritin normaalit tarkastukset ja öljyä oli vielä niin että tikun pää kastui sentään, mielestäni varoitus on tullut ajotietokoneeseen jo siinä vaiheessa kun ollaan tikun mitta-asteikolla alarajassa. Nyt ei mitään ole huudellut.

Kaikki google-haut löysivät vain että anturi tai johdot hajoavat niin valo palaa mittaristossa koko ajan? Ja niinhän se on turvallista että viasta riippumatta valo palaa. Anturihan on sinänsä helppo vaihtaa mutta jos vika ei ole siinä vaan missä?
Pari viikkoa takaperin mielestäni vielä valo syttyi ja lisäsinkin pienen kannun pohjallisen öljyä silloin.

Juu, AWT on jo lähes kakstahtinen. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Öljyn määräanturi

Post by Jultsu »

3BG Passateissa taisi olla johdotettu suoraan mittaristolle, eli tuskin näkyy ECUn vikakoodimuistissa. Vai tarkoitatko nyt vaan varoitusvaloa/viestiä joka ilmestyisi mittaristoon? Kyllä se noilla rajoilla pitäisi syttyä, minäkin pari kertaa ajanut tikun rutikuivaksi ja onneksi on auto ilmoitellut asiasta..
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Öljyn määräanturi

Post by AjH »

Mittariston huomautusta aiheesta, kun ei se sitä vielä ilmoitellut ja mun mielestä oli vähempi öljyä tikussa mitä aiemmin on ollu, mielikuva on että tikun mitta-asteikon alarajassa olisi öljykannu syttyny ennen. Nyt oli enää pari milliä tikun kärjestä öljyssä.
Täytyy seurailla tilannetta vielä että eikö tosiaan syty valo missään kohtaa, tietysti varmaan voisi perustoimivuuden testata irrottamalla liittimen anturilta?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply