Nyt tarvitaan foorumilaisten apua. Olen hommaamassa farkku-golffiini säädettävää alustasarjaa. Kalleinta mahdollista en ole ostamassa, vaan hinta-laatu-suhteeltaan hyvän. Ajattelin hieman madaltaa ja saada pientä sporttista ajotuntumaa, mutten kuitenkaan halua jousituksesta kivikovaa.
Hyvää ja halpaa säätösarjaa ei olekaan. Jos haluat vain vähän alemmas ja päästä mahd.halvalla niin hanki Eibachin -30mm jouset ja heitä vakiopumppujen kavereiksi.
Alustasarja nimenomaan olisi tarpeen, kun iskaritkin alkavat olemaan vaihtokunnossa. Onko jollain kokemusta KW:n alustasarjoista? Millaisia ovat laadultaan?
KW on ainakin tähän päivään asti ollut laatuvalmistajan maineessa, ei pitäisi mennä pieleen siinä hankinnan. KW sarjoja tämänkin foorumin ihmisillä ollut autoissa ja tieten ovat hyvin toimineet.
Eibach, Koni, Bilstein ovat myös vanhoja tunnettuja valmistajia.
Kyllähän hyviä ja toimivia ovat myös BC-Racing, D2, K-sport ja mitä näitä on.
Valkkaa autoosi sopiva sarja ja laita googleen valmistajan nimi hakuna niin löydät melkoisen määrän asiaa aiheesta.
Jos kukaan ei ole jostain merkistä keskustellut mitään niin voit tehdä pioneerityötä. Jos jostain merkistä vain moitteita löytyy niin eiköhän totuus ole siinä.
Eihän mikään valmistaja tietysti ole kaikkia tyydyttävä koskaan eli vähän täytyy suodattaa aina juttuja.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Lisäisin ajh:n listaan Vogtlandin. Kuullu kaverin autossa ja muualtakin vain hyvää ko sarjasta. Itellä BC tällä hetkellä ja oon ollu tyytyväinen. Kandee korkeussäädettäviin sitten laittaa suojapussit jos ei tule jo mukana. Pysyy säädöt säädettävinä eikä tule kiintee sarja.
Noillahan nimenomaan varmistetaan se suolapaskan jääminen tuonne muhimaan. Valitsee sellaisen setin jossa on rosteritolpat ja komposiittilautaset niin ei tarraa kiinni.
Kyllä mä noi kierteet oon aian enne noita pusseja suojannu kotelosuojamassalla, mutta siihen jää kaikki hiekka kiinni. Jospa noi helpottais puhdistustyötä aina ennen alustan säätöä.
Todella paljon kiitoksia kaikille vastanneille ja kokemuksiaan jakaneille. Mitä noita nyt on katsellut, niin jos asiallisen alustasarjan haluaa, niin se on suurinpiirtein tonnin paukku. Vai tietääkö joku saisiko jostain halvemmalla?