Mistähän tuota EGR:n vikaa voisi seuraavaksi hakea? Onko pakokaasun uudelleenkierrätys pois käytöstä silloin kun vikavalo palaa? Muutenhan tuo ei vissiin haittaa kuin talvella (ei lämpene)?
EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
P0401-vikakoodi syttyy edelleen vaikka EGR imusarjoineen tuli irroteltua ja puhdisteltua. Ei ollut edes kauhean tukossa. Tosin antishudder-läppää pidin EGR:n läppänä ja onnistuin alipaineletkun siitä katkomaan. Superliima auttoi
Samalla edellisen omistajan evrymod-boksi lähti pois. Tuherrus ei vaan tuottanut tulosta ja valo syttyy edelleen.
Mistähän tuota EGR:n vikaa voisi seuraavaksi hakea? Onko pakokaasun uudelleenkierrätys pois käytöstä silloin kun vikavalo palaa? Muutenhan tuo ei vissiin haittaa kuin talvella (ei lämpene)?
Mistähän tuota EGR:n vikaa voisi seuraavaksi hakea? Onko pakokaasun uudelleenkierrätys pois käytöstä silloin kun vikavalo palaa? Muutenhan tuo ei vissiin haittaa kuin talvella (ei lämpene)?
Last edited by bocar on 6.5.2017 12:39, edited 1 time in total.
Passat 3BG 1.9TDI AVB PD 74kW vm. -03 Trendline
Re: EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 401/001025" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
Uusi suosiolla alipaineletkut koko järjestelmästä ja tarkista heiluuko tandemin alipainelähdön kara paljon. Toimiiko jarrut ok, ei vedä kovaksi poljinta vaikka pumppais parikolme kertaa nopeasti peräkkäin?
Re: EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
Vika taitaa olla tässä. Välillä olen pysähtynyt parkkipaikalla miettimään jarrujen tuntoa kun olen valmistautunut liikkeellelähtöön. Kovaksihan se jarrupoljin välillä menee.Jultsu wrote:Uusi suosiolla alipaineletkut koko järjestelmästä ja tarkista heiluuko tandemin alipainelähdön kara paljon. Toimiiko jarrut ok, ei vedä kovaksi poljinta vaikka pumppais parikolme kertaa nopeasti peräkkäin?
Passat 3BG 1.9TDI AVB PD 74kW vm. -03 Trendline
Re: EGR-vika vaikka putsattu imusarjaa myöten
Alipainepumpulta tuleva letku pääsi liikkumaan. Letku kiinni karassa, joka taas kiinni pumpussa. Letkua höilyttelemällä alkoi suhina käymään (karan tiiviste kaputt). Sikaflexit ympärille niin alkoi jarrutkin toimimaan paremmin ja EGR:n vikavalo jäänyt syttymättä. Auto myös sammui nätisti. Vissiin se antishudder-valve saa alipaineensa paremmin.
Ihan sama mikä auto on niin kohta se pysyy kasassa enää silikonilla ja superliimalla. Ei tee Passattikaan poikkeusta. Kiitos avusta kaikille. Tässä taas säästi korjaamokeikan eikä siellä ole aina merkkikohtaista tietoa auton oikuista.
Sellainen stoori kuului edelliseltä omistajalta, että auto pompannut katsastuksesta tämän jarruvian takia. Katsurikin ollut mukana korjaamolla koeajolla, jossa vikaa mietittiin pari päivää ja alipaineletkuja vaihdeltiin. Lopuksi tuomio oli, että näin ne Passatin jarrut toimii ja pumppauksen jälkeen jarrujen kovettuminen on "ominaisuus". On sieltä alipainetta aina vähän tullut, mutta vuotanut sen karan välistä niin, ettei joka paikkaan ole riittänyt.
Ihan sama mikä auto on niin kohta se pysyy kasassa enää silikonilla ja superliimalla. Ei tee Passattikaan poikkeusta. Kiitos avusta kaikille. Tässä taas säästi korjaamokeikan eikä siellä ole aina merkkikohtaista tietoa auton oikuista.
Sellainen stoori kuului edelliseltä omistajalta, että auto pompannut katsastuksesta tämän jarruvian takia. Katsurikin ollut mukana korjaamolla koeajolla, jossa vikaa mietittiin pari päivää ja alipaineletkuja vaihdeltiin. Lopuksi tuomio oli, että näin ne Passatin jarrut toimii ja pumppauksen jälkeen jarrujen kovettuminen on "ominaisuus". On sieltä alipainetta aina vähän tullut, mutta vuotanut sen karan välistä niin, ettei joka paikkaan ole riittänyt.
Passat 3BG 1.9TDI AVB PD 74kW vm. -03 Trendline