Osaakohan joku sanoa mihin kuuluisi tuo letkunpää kun en löydä paikkaa. En tiedä liittyykö mitenkään yhtäkkiä ilmenneeseen käyntiongelmaan. Käynnistyy tosi huonosti ja kalisee ja rynkyttää tosi kovasti varsinkin kun yrittää kiihdyttää. Ei tehoja yhtään ja lopulta nykäisee ja sammuu ja pakoputkesta tulee hirveä usva. Pitkään sahaamalla taas käynnistyy ja sama toistuu. Kaasun kun nostaa pois niin kalina ja rynkytys loppuu tyystin.
Onko siis polttoainepuolen ongelma. Auto oli puoli vuotta talviseisonnassa mutta sieltä kotiin(50 km) ajaessa toimi ihan normaalisti kuin ennenkin. Sen jälkeen seisoi kotipihalla viikon ja nyt alkoi ongelma.
Ehkäpä se jako tosiaan on pompannut, hampaita hävinnyt. Oliskohan ketään osaavaa henkilöä 90800 postinumeroalueen lähellä, joka osaisi hihnanvaihdot alle Pörhön hintojen?
^Kyseessä käsittääkseni syöttöpumpun remmi, eli ei riko mitään vaikka hampaita lähteekin.
Uus remmi ja pumpun ajoitus kohdalleen ni saa laittaa käyntiin.
Ah, se on erikseen. Kun hammashihnasta tuli heti jakohihna mieleen, tosin mietin että noilla hammaspuutoksilla olisi kyllä käynti jo kokonaan poistunut.
Onkohan hihnan vaihdossa luistettu kun tollain on hampaat lähteny?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vähän on mennyt yli, 95 tkm viime vaihdosta. Korjaamolla sanottiin että pumpun hihna kannattaisi vaihtaa 60 tkm välein vaikka Vaihtoväli sen 90 tkm. Eivät kuulemma tahdo kestää siihen asti.