Jaa minkälainen operaatio lie vm 2002 1.6 azd golffiin vaihtaa kumit venttiilin varteen. Onnistuuko ilman kannen irrotusta.
Vuonna paavo tuli "kaalihakkuriin" (lata) vaihettua narusysteemillä...eli narua tulpanreijästä jne...
Kaippa paineilmalla kätevämpi ja asianmukaisin työkaluin!!????
Venttiilivarren gymmit
-
- Posts: 3
- Joined: 21.8.2017 7:30
itse itselleni vastaan
Jaa eikö ole tietämystä? Taijan viiä sitte johonki pajalle!
Re: Venttiilivarren gymmit
Jaa että kumien vaihto onnistuisi jotain epävirallista jekkulankaviritystä noudattaen, mutta "virallisia" ohjeita (eli jakopään purkaminen ja kannesta muutama pultti pois) seuraten se ei sitten enää luonnistukaan? Vai onko niin kiire ettei yhtä viikonloppua voi pyhittää operaatiolle?
Ihan vaan mielenrauhan takaamisen vuoksi käyttäisin kyllä kantta auki ja putsaisin sen kannen myös samalla polttoöljy/bensakylvyssä, ainakin siis jos autoa on tarkoitus vielä pitää kotvan aikaa. Tuollaisia pultti/kansipahvisettejä löytynee ebaystä ihan edukkaasti, puhutaan siis alle 100 eurosta.
Ihan vaan mielenrauhan takaamisen vuoksi käyttäisin kyllä kantta auki ja putsaisin sen kannen myös samalla polttoöljy/bensakylvyssä, ainakin siis jos autoa on tarkoitus vielä pitää kotvan aikaa. Tuollaisia pultti/kansipahvisettejä löytynee ebaystä ihan edukkaasti, puhutaan siis alle 100 eurosta.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Venttiilivarren gymmit
No eikai ny herran jumala kukaan nappaa kantta irti jos haluaa vaihtaa pelkät ohjarin kumit.
Iän päivät niitä on vaihdettu kansi paikallaan.
Ko. sylinteri yläkuoloon ja tulpanreiästä paine pyttyyn ettei venttiilit karkaa.
Sitten koneesta riippuen nokka-akseli tai keinut pois edestä ja tarkoitukseen soveltuvalla venttiilijousipuristimella jousta kasaan niin paljon et saa lukot auki. Sitten romut pois edestä ja kumin vaihto. Ja sama toistetaan 16 kertaa.
Eri asia sitte on et onko pelkästä kumien vaihdosta hyötyä kuin hetkeksi. Konsernin koneissa kun tuppaa itse ohjurit kulumaan ja kuluneiden ohjureiden kanssa tuntuu uudet kumit myös kuluvan aika äkkiä.
Iän päivät niitä on vaihdettu kansi paikallaan.
Ko. sylinteri yläkuoloon ja tulpanreiästä paine pyttyyn ettei venttiilit karkaa.
Sitten koneesta riippuen nokka-akseli tai keinut pois edestä ja tarkoitukseen soveltuvalla venttiilijousipuristimella jousta kasaan niin paljon et saa lukot auki. Sitten romut pois edestä ja kumin vaihto. Ja sama toistetaan 16 kertaa.
Eri asia sitte on et onko pelkästä kumien vaihdosta hyötyä kuin hetkeksi. Konsernin koneissa kun tuppaa itse ohjurit kulumaan ja kuluneiden ohjureiden kanssa tuntuu uudet kumit myös kuluvan aika äkkiä.
-
- Posts: 3
- Joined: 21.8.2017 7:30
Re: Venttiilivarren gymmit
jep kiitos, tämä oli kymysyksen takana...joku väitti ettei onnistu vaihtaa kantta irrottamatta. Noh kokeilen ja jos venttiili tippuu (asento)niin sitte kansi veke.
tjoo 300000th ajettu auto jos tällä sais muutaman lisäkilometrin ko pirssiin..lähinnä hävettää kun seisonnan jälkeen starttaa nii pöläyttää sauhut
tjoo 300000th ajettu auto jos tällä sais muutaman lisäkilometrin ko pirssiin..lähinnä hävettää kun seisonnan jälkeen starttaa nii pöläyttää sauhut
Re: Venttiilivarren gymmit
mäntä ku on ylhäällä ja venttiili karkaa ni ei se pitkälle pötki, saa pihteillä vedettyy ylös.
mun kilpaautoon tuli vajaat 300tkm ajettu kansiaihio ni piti vaihtaa ohjurit, oli aika väljät.
mun kilpaautoon tuli vajaat 300tkm ajettu kansiaihio ni piti vaihtaa ohjurit, oli aika väljät.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T 
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto

vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine

skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto