1,9 suuttimien korjausarvot?
1,9 suuttimien korjausarvot?
Eli moottori on 1,9 bkc.
vcds antaa seuraavat arvot
1= 2,99mg/str
2= -2.40mg/str
3= -1.58mg/str
4= -0.87mg/str
Ei vikakoodeja. Moottori täristää tyhjäkäynnillä ja lähtee satunnaisesti huonosti käymään pitkän seisomisen jälkeen.
vcds antaa seuraavat arvot
1= 2,99mg/str
2= -2.40mg/str
3= -1.58mg/str
4= -0.87mg/str
Ei vikakoodeja. Moottori täristää tyhjäkäynnillä ja lähtee satunnaisesti huonosti käymään pitkän seisomisen jälkeen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Itte aloittaasin tutkimalla suutinten johtosarjan liittimien kireyden.
Ja samalla kurkkaisn et näyttääkö nokka-akseli kuinka kuluneelle.
Onko nuo arvot katottu kylmällä vai kuumalla koneella?
Ja samalla kurkkaisn et näyttääkö nokka-akseli kuinka kuluneelle.
Onko nuo arvot katottu kylmällä vai kuumalla koneella?
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
arvot katsottu kuumalla koneella. Mitä noiden arvojen pitäisi olla?
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Ihannetapauksessa kaikki arvot +-0.5 sisään, mutta normisti vielä +-2 sisään kaikki ois ok. Nyt tuo yks pytty näyttää maksimeita eli 2.99, se ei enää ole ok.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Arvot kyllä viittaavat 1pytyn suuttimen olevan tukkoinen jos arvot ovat laitettu pytty järjestyksessä viestiketjuun. 2 pytyn arvo taas koittaa korjata miinuksella 1 pytyn arvoa.
Suuttimien paikkaa voi vaihtaa keskenään ja vikahan luonnollisesti siirtyy kakkos pyttyyn.
Suuttimen pultit pitäisi uusia aina kun avaa kun ei välttämättä kestä uudelleen kiristystä ja samaten keinujen pultit pitäisi uusia. Suuttimen pultti katkesi kun käytin vanhoja pultteja uudestaan kun en tiennyt asiasta mitään ettei saa käyttää uudestaan.
Tuuri kävi että avaus vaiheessa poikkesi ja sai sormin pyöritettyä pois.
En kumminkaan lähde väittelemään asiasta onko johtosarja vai suutin.
Suuttimen irroitus vaatii uudet tiivisteet myös.
Suuttimien paikkaa voi vaihtaa keskenään ja vikahan luonnollisesti siirtyy kakkos pyttyyn.
Suuttimen pultit pitäisi uusia aina kun avaa kun ei välttämättä kestä uudelleen kiristystä ja samaten keinujen pultit pitäisi uusia. Suuttimen pultti katkesi kun käytin vanhoja pultteja uudestaan kun en tiennyt asiasta mitään ettei saa käyttää uudestaan.
Tuuri kävi että avaus vaiheessa poikkesi ja sai sormin pyöritettyä pois.
En kumminkaan lähde väittelemään asiasta onko johtosarja vai suutin.
Suuttimen irroitus vaatii uudet tiivisteet myös.
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Jos vika johtosarjassa niin eikö se antaisi koodia?
Aiheuttaako suutin/ johtosarja vika satunnaisesti pitkää starttia jos auto seisoo esim. Yön yli?
Aiheuttaako suutin/ johtosarja vika satunnaisesti pitkää starttia jos auto seisoo esim. Yön yli?
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Ei välttämättä, ja ei. Linjasto pääsee valumaan tyhjäksi.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Onkos näissä jotain muuta paikkaa mistä vetää ilmaa kun tandemi? Siitä se ei vuoda kun on just vaihdettu tiivisteet.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Minä en saanut vanhaa tandemia tiiviiksi edes uusilla tiivisteillä, ne rahat meni kankkulan kaivoon.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Vaihdoin kirkkaita löpö letkuja pellin alle ja paluu linja valuu tyhjäksi yön aikana. Suodatin vaihdettu samalla uuteen. Tandemi ei vuoda ulospäin, ja mitään näkyvää vuotoa ei ole. Voiko suuttimet vuotaa ilmaa järjestelmään? Vai mistä ilmaa pääsee järjestelmään?
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Voi ne vuotaa kannestakin. Tarkoittaa samalla sitä että tihkuvat ajon aikana dieseliä myös öljyn sekaan.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Öljyn määrä ei lisäänny koneessa, eli voisiko vuodon kannesta sulkea pois?Jultsu wrote:Voi ne vuotaa kannestakin. Tarkoittaa samalla sitä että tihkuvat ajon aikana dieseliä myös öljyn sekaan.
Re: 1,9 suuttimien korjausarvot?
Ei kai, viisaammat varmaan tietää sanoa paremmin että voiko tuota vuotamista tapahtua vain yhteen suuntaan?