Päivällä kytkin napsahti painaessa pohjaan eikä palautunut ollenkaan. Lähemmin tutkiessa huomasin että kytkinvaijerin pää on lähtenyt irti tuosta vivusta. Sain tienpäällä patentoitua sen pysymään tuossa, mutta ei tuo mikään pysyvä ratkaisu voi olla.
Vaijerin pää ilmeisesti päässyt tämän kappeleen läpi, joka on tuon vivun päässä (jos olisi oikealla paikalla).
Vaijerin päätä en saa enään tungettua paikalleen tuon metalli-/kumiosan läpi.
Mikäköhän mahtaa kyseisen (metalli/kumi) osan nimi olla. Kuinka tuo kytkinvaijeri edes saadaan läpi tuosta reijästä uutena?
sun pitää palauttaa vaijerin automaatti säätö nolliin ja kytkin vipua joutu muistaakseni nostaa myös. muuten et saa paikalleen sitä. ota osamalliksi ja hae uus merkistä, ei kuulemma maksa paljoo. ite tein prikasta väliaikasen huom lue että pysyvä
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Joo, kyllä näin periaatteen tasolla onnistuu tuo paikalleenlaitto, mutta ongelmana on että tuo vaijerin pää ei mahdu enään kappaleesta läpi. Kiinnostaisi siis tietää, miten uuden osan läpi vaijeri mahtuu.
Lisäksi kiinnostaisi tietää osan nimi, koska periaatesyistä en haluaisi noinkin vanhaan autoon hakea marmoritiskiltä osia.
eli ensin tuo kumi kytkimen vipuun ja vaijeri pujotetaan läpi siittä. sitte pujotetaan peltilipare vaijerin päähän. sulla on vaan tarttunut pelti kumiin kiinni ni siksi näyttää semmoselta ettei onnistu.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto