Varaa toinen mokoma rahasumma vielä pakollisiin egr/2massaVP/dsg -huoltoihin ja täydelliseen ylimaalaukseen. Ei näitä uudempia kannata ottaa murheikseen.
Jultsu wrote:Varaa toinen mokoma rahasumma vielä pakollisiin egr/2massaVP/dsg -huoltoihin ja täydelliseen ylimaalaukseen. Ei näitä uudempia kannata ottaa murheikseen.
Missä vuosi/korimallissa näitä ongelmia sitten ei olisi? 10:ia vahempi ei tee polttoainetaloudellisesti eroa, joten sellaiselle ei ole muuta perustetta kuin luotettavuus.. Siis jos on luotettavempi.
Sami Mäkinen wrote:
ja ainahan voi vaihtaa toviksi merkkiä jos huvittaa
Osaako sitä enää. Kuitenkin jo kohta 10 vuotta Passatilla ajanut..
Entäs jos muppis ostaa manuaalilaatikolla olevan ja softaa egr:t ja dpf:t pois stressaamasta niin jää enää kytkin+kaksoismassa pelko kolkuttelemaan takaraivoon? eikös vanhemmissakin passateissa ole kytkimiä ja kaksoismassoja vaihdeltu
Sitä tässä on miettinyt, että vieläkö sitä viittii manuaalin ottaa. Eihän se tuossa matka-ajossa haittaa, mutta Tampereen päässä onkin sitten tekemistä. Onneksi ei tartte keskustaan mennä kuin joskus ja jouluna.
Niin, ja onhan tuossa nykyisessäkin tosiaan kaksoismassa jo olemassa. Kertaalleen vaihdettukin, tosin edellisen omistajan toimesta.
Pitkästä aikaa jos hieman kirjoittaisi tännekin..
Passattihan vaihtui tuossa vuosi sitten e60 koriseen bemariin.
Auto on toiminut loistavasti.
Jopa niin hyvin että vaimo täräytti KAHTEEN kameratolppaan 170€ x2 kiitos.
Syy miksi en tätä laittanut avautumis topicciin on että vihdoin alkoi loma ja sen vuoksi tunnelma korkealla
Taidan vielä olla sen verran tyhmä josko otan tuon toisen omaksi syyksi, ehkä..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Tietääkö kukaan, mistä löytää 3c passattiin kepin viereisiin tyhjiin nappi paikkoihin katkaisijoita. Ajatuksena laittaa esim keskimmäiseen (autohold paikka) tyhjään paikkaan lisävalojen valinta katkaisija siihen. Vai pitääkö ostaa autohold nappi ja yrittää vaihtaa siihen se dummy lätkä sekä jostain nappulan päälle valojen kuvio.
Jos OEM-tyyliä halajat niin Saksan ebay tai suomen/ruotsin purkaamot. Helpoin etsiä jos katsot nettietkasta sen haluamallasi tekstillä/logolla varustetun napin varaosanumeron. Voihan sinne sitten itse ranettaa jotain painonappia jos ei tyylillä ole niin väliä.
Juttelin tuossa Passatin edellisen omistajan isännän kanssa. Siitä on vissiin EGR tulpattu ja softalla otettu pois päältä. Mitens nyt, kun sinne on tuupattu Laakkosella alkuperäinen softa niin häiritseekö kuinka paljon toimintaa vai pitäiskö softaa ropeltaa? Vielä ei ainakaan ole vikavaloa tullut (eikä vikamuistissakaan mitään ollut), että olisivatko Laakkosella tehneet källit ja ottaneet tulpan pois?
VCDS:llähän tuo selvinnee kohtalaisen nopsaan seuraamalla mittalohkoja. Oli varmaankin myös pientä tehonlisäystä suoritettu samalla kun EGR disabloitu?
Juuri tämä.
Joo, oli imusarjan läpät otettu kanssa pois käytöstä ja oliko jotain 180 heposta pistetty.
Kykeneekö VAG-COM näyttämään asian noin uudesta vai pitääkö olla jo VCDS?
Huijauspäivitys oli tehty jo aikaisemmin, sen jälkeen käytetty viripajalla. Nyt kävi Laakkosella sen takia, että tuli Engine fail -teksti pari päivää oston jälkeen. Oli kuulemma imusarja paskana (ja on sinne aikalailla uutta osaa on pistettykin). Ei vain ollut antanut sitä vikakoodia ennen softan päivittämistä, sanottiin Laakkoselta.
Tämä ketju on ollut hiljainen näköjään, niin mölyän vähän
Tuli hypättyä ekan kerran aidan toiselle puolelle ja Volkkari jäi liikkeeseen. Tai tämä taisi tapahtua jo noin 2 viikkoa sitten kyllä. Täällä Helsingissä kun ei kilsoja kauheasti tule, niin päätin testata V70 Volvoa vm2004 ja 2.4 r5 koneella 125kw. Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen peliin. Koneen äänet tuo muistoja kyllä Audi urS4 ajoilta. Meno ei tosin ihan niin rivakkaa ole ja ahdin puuttuu Mutta ideana oli testata flexfuel sarjaa tuossa ja körötellä etanolilla.
Ai ku rikastuis, vaihtuis auto aika liukkaasti. Muuta hyvää ei juurikaan ole nykysessä kotterossa kuin se, että kulkee suht pienellä kulutuksella. Kokoajan jotain pientä laukee ja tietty vain marmoritistikltä löytyy.
stepfari wrote:Ai ku rikastuis, vaihtuis auto aika liukkaasti. Muuta hyvää ei juurikaan ole nykysessä kotterossa kuin se, että kulkee suht pienellä kulutuksella. Kokoajan jotain pientä laukee ja tietty vain marmoritistikltä löytyy.
Oletan että kyseessä joku 18 vuotta vanha auto, jossa alkaa olemaan jo normaalia iän tuomaa kulumaa. Harmillista, ettei nää oo ikuisia. Monestikin on joku pieni osa, jota ei tarvikkeena edes kannata harkita laittavansa (esim. termari).
stepfari wrote:..ja tietty vain marmoritistikltä löytyy.
Ole onnellinen että edes jostain saa ostettua. Mullakin roplattavat autot alkaa olemaan jo ajokortti-iässä ja volkkari on karsinut näiden vanhojen autojen varaosien saatavuutta aika rajulla kädellä viimeisen parin vuoden aikana. Esim. jotain sisustan muoviosia on ihan turha kuvitella saavansa enää uutena, edes saksastakaan.
stepfari wrote:..ja tietty vain marmoritistikltä löytyy.
Ole onnellinen että edes jostain saa ostettua...
Heh, oli muuten just se viimenen korjaussarja siellä marmoritiskin varastossa, joutuivat tilaan lisää. Niin siis kuskin ovesta laukesi ikkunan nostin systeemi, kun ne kiskoissa liukuvat muoviosat hajosi samaan aikaan. Teini-ikäinen tuo mun auto on, kahden vuoden päästä ajokortti-iässä.
ibel wrote:Oletan että kyseessä joku 18 vuotta vanha auto, jossa alkaa olemaan jo normaalia iän tuomaa kulumaa. Harmillista, ettei nää oo ikuisia. Monestikin on joku pieni osa, jota ei tarvikkeena edes kannata harkita laittavansa (esim. termari).
No edellinen autoni on jo 20 vuotias ja edelleen käytössä sukulaisella. Ei ole vastaavia nitinöitä ja yhtenään jostain kohin laukeemassa jotakin.
Tänään koitti se päivä että päätin luopua passatistani ja kilometrimäärät 257tkm - 431tkm tuli rullailtua 6v ja 4kk aikana. Päätökseen vaikuttii mm. sedanin epäkäytännöllisyys omissa tarpeissa, edessä olevat jakopää/tuulilasi ja mahdolliset iskari/turbo/kytkin rempat ja kahta autoa ei viitsi turhaan pitää.
Kiitos kaikille jotka on neuvoneet forumilla mm. muppis, Tero Paalanen, Jultsu, ibel ja muut. Vinkkien avulla tullut säästettyä satoja euroja vuosien varrella.
Ehkä palaan kyselemään joku päivä jos vag-kulkine tulee hommattua. Nyt mennään toistaiseksi pösöfarkulla
Onkos nyt ollut joitain paineita polttoaineveron nostoon, vai muuten vaan hinnat noussut? Itseltä kyllä mennyt ohite, jos on uutisoineet. Toissapäivänä näin senkin ihmeen, että diesel ja 95E10 oli samanhintaista ST1 asemalla Uudessakaupungissa, tänään oli sentään 5 senttiä hinnan eroa dieselin eduksi. Muutenkin olen kiinnittänyt huomiota, että ihan muutamien viikkojen aikana on tuo hinnan ero kaventunut 20 sentin tasosta alle 10 senttiin litralta. Ei kohta ole muuta perustetta käyttövoimaverolle kuin joku tekaistu syy.
Voihan joulukuusi.
Töistä perjantaina ei meinannut lähteä pysäköintijarru päältä ollenkaan. Kun sain sen pois ja pääsin liikkeelle, niin seuraavassa risteyksessä jysähti päälle itsestään. Siinä hetken rämpätessä lähti pois ja pääsin liikkelle.
Sitten tuli teksti, että Parking brake failure. ja syttyi merkkivalo. Sen jälkeen tuli System fault: Start-Stop.
Motarille päästessäni huomasin, että vakionopeudensäädin ei toimi.
Kävin tankkaamassa ja siitä lähdin liikkeelle, niin tuli teksti Engine fail ja hehkun merkkivalo alkoi vilkkuun.
No ei kun parkkiin ja auto sammuksiin. Siitä starttasin, niin kaikki toimi taas normaalisti.
Jos maanantaina sais luettua vikakoodit.