Eli vinkkejä otetaan vastaan siitä, kuinka saan mittarin lasin irti? En ole hirveasti uskaltanut murjoa sitä, että kysytäänpä ensin ennen kuin hajotetaan mitään..
Kun mittari on poistettu paikaltaan niin nurkissa pitäisi näkyä (4kpl) torx ruuveja. Ne auki ja saat mittariston linssin irti, jonka jälkeen mittariston kehys irtoaa sivuilla olevia muoviklipsuja kevyesti (ja varovasti) taivuttaen.
Sen mittarin viisarin kans kannattaa olla tarkkana että sattuu paikoilleen laitossa samaan kohtaan kuin ennen. Irrottaessa nosta neula rajottimen oikealle puolelle että jännitys lähtee. kato mihin viisari jää ja kampee esim. haarukalla irti. kaasaaminen päinvastoin.
joo kannattaa olla varovainen niiden viisareiden kanssa, ne saattaa olla hyvinkin tiukassa... itse aikanaan golffis ennen kuin otin viisarin irti, niin katsoin kiekkaviisarin paikan tyhjällä käynnillä ja polttoaine viisarin samalla ja sit lämpömittarin ja kiinni laittaessa oli taas auto käynnis ja laitoin viisarit niille paikoille missä ne oli ja ajoin auton kuumaksi että sain lämpömittarin oikeaan kohtaan... mutta tää on varmaan vaikein tapa
Olettekos vaihtaneet polttimoita tuohon tuulettimen ja lämpötilan vipuihin? Tänään vähän räpelsin niitä,mutta ei siellä näy kuin yksi poltin. Mitenkäs niistä saa sen kiinnikkeen irti joka pitää säädintä paikoillaan?
Yksi polttimo keskimmäisen namiskan alla. Ensin vedetään säädin irti, sen jälkeen vedetään vihreä "valonjohdin" irti, jonka jälkeen polttimon saa helposti poistettua ja kiinnitettyä ohuen kumiletkun avulla.
Jos otat sen ison levyn irti lämmönsätimien ympäriltä, näet levyn taakse, jossa pitäisi olla läpinäkyvä muovilevy, jonka pitäisi johtaa valoa muidenkin säätimien ympärille. Tämä muovilevy voi olla mahdollisesti rikkoutunut, jolloin se ei johda valoa.
Tuo Masentajan mainitsema "hämähäkin" näköinen muovilevy on itseltäkin tuosta kakkosautosta hajalla, eikä ole tullut ehjää mistään vastaan. Se on aika helppo rikkoontumaan jos käsittelee säädintä varomattomasti. Varaosatiskiltä saa säätimen vain kokonaisena.
Ehjänä oli levy. Entinen omistaja oli vaan laittanut vääränlaisen polttimon siihen. Ei riittänyt valo lampussa ja kanta oli vääränlainen, siitäjohtuen joskus paloi ja joskus ei.
ittelläni olen vaihtanu golf II mittri taustat ja mittari valot. Näytti ne lähtevän kaikki osat ihan hyvin irti mutta nopeus mittarin kans oli aika paljon säätämistä. pistin punaset Kortsut alkuperäisten ledien päälle ja hyvä tuli