2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Opel Vectra 2.0 vaihtui Pasuunaan ja ensimmäistä kertaa volkkarin diiseli alla. Ostamastani mallista puuttuu vakionopeussäätö ja aattelin asentaa sen jälkiasennuksena. Kysymys kuukuukin, että mitä työ vaatii volkkarin puolella? Jos vaihtaa viiksen niin pitääkö ohjelmoida vielä erikseen jne ja onnistuuko kotioloissa?
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Joskus tuon homman kaverin kanssa tehnyt GIV GTI:hin. En osaa sanoa onko bensa ja diesel koneissa eroa asennuksen suhteen. Vaihdoimme vain viiksen ja ohjeen mukaan muistaakseni kolme johtoa oikeisiin paikkoihin ja VCDS:lläkin piti testata tai koodata jotain. Valitettavasti vähän jo unohtunut ohjeet kun on niin monta vuotta operaatiosta. Ehkäpä joku joka on lähimenneisyydessä vastaavaa tehnyt osaisi tarkentaa.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Diiseleissä taitaa olla "valmius" vakkarille eli löytyy se piuha sieltä jo valmiina. Toki jos haluat varmistua asiasta, pura ratti pois niin näät mitä sieltä löytyy. VCDS:llä tosiaan pitää kertoa, jotta vakkari on asennettu, seo helppo homma.
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Mistä tollasen vcdc:n saa? en löytänyt ebaystä tolla nimellä mitään.
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Ross-Tech:in valmistama vikakoodinlukulaite/ohjelmointilaite. Voi olla nimellä VAG-COM tai VCDS
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Ei ole mitään valmiuksia missään volkkareissa millekään lisälaitteille, koskaan, ikinä. Joudut vetämään uuden johdon viikseltä moottoritilaan ecun muoviboksin läpiviennin läpi ja leikkelemään ecun johtosarjaa ja kolvaamaan tai holkilla puristamaan johtoja yhteen. Pirun ahdasta ja aikaavievää hommaa, ei näillä keleillä ulkona ainakaan.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
^Nyt oli aika vahvaa paskapuhetta mukana.
Ei todellakaan tarvi leikellä ecun johtosarjaa/kolvailla yhtään mitään.
Johdot kytketään olemassa oleviin liittimiin.
Tuolla juttua 3bg:n vakkarista —> viewtopic.php?f=20&t=8996" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei todellakaan tarvi leikellä ecun johtosarjaa/kolvailla yhtään mitään.
Johdot kytketään olemassa oleviin liittimiin.
Tuolla juttua 3bg:n vakkarista —> viewtopic.php?f=20&t=8996" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
Joo, ihanteellisessa maailmassa ne ecun liittimet irroitetaan vastakappaleistaan sieltä läpivientireiän pidikkeestä ja puretaan auki ja sujautetaan johtosarjan valmiit liittimet sinne. Jäi vaan multa tekemättä kun olen aikuinen mies. Ehkä 6-vuotias lapsi mahtuisi pujottamaan kätensä sieltä ratin ja kojelaudan uumenista sinne liittimille ja yhdellä kädellä kytkisi pinnit paikoilleen. Kävi myös mielessä tuon koko liitinrivistön pudotus alas polkimien tasolle (kuten linkin takana) mutta ne johdot oli niin helvetin monella nipparilla kiinni että sekin osoittautui mahdottomaksi. Ehkä noissa autoissa ja johdotuksissa sitten viimeistelyissä eroja riippuen siitä onko siellä linjastolla ollut Hans vai Gürkhel asentajana..
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 2004 Passat Vakionopeusviiksen jälkiasentaminen
No en minäkään ihan 6-vuotias ole.
Siltikin olen onnistunut asentamaan vakkarit ilman tinakolvia.
Siltikin olen onnistunut asentamaan vakkarit ilman tinakolvia.