T5 kone jumissa

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
reino
Viestit: 2
Liittynyt: 1.12.2012 15:18

T5 kone jumissa

Viesti Kirjoittaja reino » 12.3.2019 21:48

Eli 2011 2.0(cfca) dsg7 kampiakseli jumissa.
Tein kansiremontin ja jakopään, kaikki ok merkit kohdilleen, pyöritin käsin 4 kierrosta kampiakseli ympäri, hyvin pyöri.
Sen jälkeen avaimesta starttia ja kuului naks, ajattelin sähkön loppuneen, auto laturiin, seuraavana iltana kokeilemaan kuului sama naks.
Ihmettelyä ja mittausta, akussa virtaa, pidempään avainta pohjassa ja ei mitään, lisää ihmettelyä niin startin piuhat kuumat. Kone pyöri kuitenkin kampiakselin päästä.
Startti pöydälle ja suoralla virralla oikosessa, hiilet ja laakeri sökönä uudet sisään ja hyvin pyöri.
Startti paikalleen ja kuului naks.
Ihmettelyä ja kone ei enää pyöri. :shock:
Nokkahihnan suoja pois, hihna löysälle ja jakopäässä pyörii kaikki paitsi kampiakseli.
Hehkut irti, ihan kuivat ei silti pyöri.
Öljypohja pois, öljypumppu pyörii, kiertokanget eikä kampiakseli jumissa laakeripukeista kokeilemalla.
Voiko loota mennä jotenki ihan itekseen jumiin esim pari pykälää sama aikaan päälle tai jotain vastaavaa. Toimi kuitenkin normaalisti ennen remonttia
Vaihteenvalitsin liikkuu, kuuluu kun p asento vapautuu ja toista rengasta pyörittämällä laatikko pyörii :shocked

Avatar
muppis
VCF Member
Viestit: 799
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Tampere
Viesti:

Re: T5 kone jumissa

Viesti Kirjoittaja muppis » 13.3.2019 21:08

Miten todennat, että laatikko pyörii kun rengasta pyörittää?
Pyöriikö kampiakseli, jos vaihteenvalitsin on N -asennossa?
Jos oikein muistan, niin P ja N asennoissa kytkin pitäisi olla auki joten moottorin ja laatikon välillä ei ole yhteyttä.
Ny: 3C 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CBAB Comfortline -10
Ex: 3BG 1.9 TDI 74 kW AVB Comfortline -01
Ex: 3B 1.6 74 kW ARM Trendline -00

reino
Viestit: 2
Liittynyt: 1.12.2012 15:18

Re: T5 kone jumissa

Viesti Kirjoittaja reino » 15.3.2019 21:50

Toinen rengas ilmassa toinen maassa Vaihteenvalitsin millä vaan muulla asennolla kuin peellä pystyy pyörittämään toista rengasta ja kuuntelemalla askin sisällä joku liikkuu kun rengasta heiluttaa edestakaisin , oletan siis laatikon pyörivän johonkin asti, mutta täysin varma en voi olla kuin että tasauspyörästö pyörii ja p asento toimii/vapautuu.
Kampiakseli ei pyöri missään vaiheessa millään vaihteella

Vastaa Viestiin