Passatin hälytin sekosi?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
PassatTDI

Passatin hälytin sekosi?

Post by PassatTDI »

Rupesi viikonloppuna hälytin huutamaan itsekseen. Avasin ovet kaukoohjaimella ja kun sisävalo sammuu niin hälyttää taas. Aattelin että vika olisi peräkontin mikrokytkimessä kun valo on vähä vilkuttanu eikä aina ole syttynytkään. No liittimessä oli hieman hapettumaa ja suihkauttelin crc:eetä niin vika korjautu muutamaksi tunniksi kunnes rupesi taas hälyyttämään. Jos ovet laittaa lukkoon hälytin rupeaa vaan huutaman?? Ei muu auttanu kun vetästä akun miinus piuha irti. Missä vika, voisko se kytkin olla rikki? Niin ja auto on passat tdi variant -98.
Niin ja häly ilmeisesti alkup. mutta mitään nappeja ei ole kuten sisätutkan pois kytkentää...
PowerD
Mikko P

Post by Mikko P »

Mulla huuteli kans tossa kesällä hälytin omia aikojansa, vika koodeista löytyi joku lukitusyksikön epäuskottava signaali, tai jotain sinne päin. En sit tiedä mikä sen loppupelissä aiheutti ne hälytykset, joku kerta kun jäin auton viereen seisomaan sisävalo syttyi myös omia aikojaan, eli niinkuin joku ovi olisi avattu.

Minä kävin sitten molempiin takaoviin menevät johtoniput läpi, kun olivat melko heikossa kunnossa, osa melkein poikki ja lähes kaikissa ainakin eristeet rikki. Pahimmissa pistin jatkoliittimen ja rikkinäiset eristeet teippasin. Sen jälkeen ei ole tullut turhia hälytyksiä, eli mulla varmaan johtu juuri noista piuhoista.

Autonhan saa lukittua myös ilman hälytintä, kun painaa lukitus näpäintä kaksi kertaa peräjälkeen, auto menee lukkoon, mutta hälytin ja turvalukitus (vai mikä se on nimeltään, kun estää ovien aukaisun sisältä päin) eivät mene päälle. Tämän näkee siitä, että kuskin ovessa oleva ledi ei vilku.
Post Reply