Päätin tuossa eilen pistää autolle pienen "talvihuollon" mm.öljyt, tulpat, ilmanputsari, ja myös raitisilmasuodatin koska autossa oli alkanut haista ikävästi vanhalle äijälle. Tämä suodatinhan sijaitsee pelkääjän puolella konehuoneessa sen ikkunan viereisen muovikuoren alla. Järkytys oli melkoinen kun muovikuori oli irti, koko perhanan suodatinkoteloa ei edes näkynyt, oli vain lehtiä ja multaa. Kirosin, ei auttanut muu kuin ottaa muovikassi kauniiseen käteen ja alkaa kaapimaan moskaa pois, yritin irroittaa myös kuskin poulelta muovilippaa, mutta ko toimenpide vaatii pyyhkijöiden irroituksen, joten tyydyin vain raottamaan lippaa ja kaapimaa käsin mahdollisimman paljon moskaa pois. Tallissa on vanha kaupan vaaka ja kaavittuani kaiken moskan pois ajattelin piruuttani punnita "satsin" 3.9 kiloa, ei jukulauta mistä voi näinpaljon roskaa päästä ko. tiloihin???, samalla alkoi kuulua iloinen lorina tallin lattialle kun tukossa olleet vesikanavat aukesivat vettä kertyikin melkoisesti tallin lattialle. Illalla huomasin että autoa vaivannut huurtuminen loppou siihen paikkaan ja puhallinta ei tarvitse enää huudattaa kolmosella. kehottaisinkin muitakin sällejä tarkistamaan mitä järkytyksiä omista peleistä täältäkohdin löytyy. Muuten kyllä tuli tyytyväinen olo jälleen kun kerrankin on autossa huolokohteet hyvin "esillä" esin tulpat ym. jopa öljynsuodattimen vaihto onnistuu ilman turhaa kiroamista.
Ai niin autohan on Golf variant 2,0i GL 1994
Jo loppui kolmosvariantin huurtuminen
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Mulla 3BG passatissa tuo raitisilmasuodatin oli mustunut todella pahasti 2kk aikana!
Poppivehkeitä asennellessa tuli kurkattua tuota suodatinta ja vaihdoin sen syksyllä uuteen.
Viime viikolla auto oli huollossa, ja suodatin oli vaihdettu. Tuo 2kk vanha suodatin oli todella likainen.
Ihmeellistä, että noin lyhyessä ajassa ja suht vähällä ajolla suodatin menee noinkin huonoon kuntoon!?
Poppivehkeitä asennellessa tuli kurkattua tuota suodatinta ja vaihdoin sen syksyllä uuteen.
Viime viikolla auto oli huollossa, ja suodatin oli vaihdettu. Tuo 2kk vanha suodatin oli todella likainen.
Ihmeellistä, että noin lyhyessä ajassa ja suht vähällä ajolla suodatin menee noinkin huonoon kuntoon!?
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Sama homma oli mulla. Heinäkuussa huoltokuitin mukaan vaihdettu (ei varmuutta tuosta) ja syksyllä olikohan se nyt elokuuta taikka syyskuuta, kun tuota katsottiin tarkemmin, niin epäiltiin ensin että onko vaihdettu ollenkaan huollossa. Kai se sitten oli. Näytti todella kulahtaneelta ja toinen reuna repsotti irtonaisena. Auto oli parkissa tuon ajan ulkosalla sellasen pienen pensasmaisen puun alla, josta varmaan suurin lika tuli. Ostin uuden jokin aika sitten, jottei tule kosteusongelmia laseihin näin talvella.
sillon aikanaan kun meilläkin kolkki oli, niin kyllä se kovasti auttoi juurikin tuohon huurtumiseen ja tunkkaiseen hajuun kun vaihtoi sen raitisilmasuodattimen, eikä oo paha hinnaltaan eikä vaihtaa, maksoikohan max. kympin tms, ja ihan motonetin pihalla jollain avaimenperä-työkalulla vaihdoin.
Honda Accord Tourer Sport 06´
Niin lähinnä minua jäi vaihdon jälkeen askarruttamaa että mistä voi noin paljon roinaa kertyä ko. koteloon muoviläpät suodatinkotelon edessä ovat suhtkoht tiiviitä? no...kai ne niistä ritilöistä sitten mahtuu kuten todettu niin huurtumisongelmat loppui tähän olis pitänyt vaan kurkata aikaisemmin autolla ikää jo pian 12 vuotta niin ei sitä viitsi ainakaan merkkihuollossa enää roikottaa.