Oiskohan taas passatjumalilla ymmärrystä ja opastusta antaa

Elikkä tämmönen 2001 vuoden AVB 1.9 tdi passat, 74kw, etuveto. Ajettu 446tkm.
Auto sammuksissa, avain vaa kytkettynä ettei rattilukkoon mene, rattia heiluttaessa ees taas lonksuu
oikein mukavasti. Varsinaisesti isoa välystä en mielestäni tunne (en tiedä millanen uutena tuo ois ollu). Rattia ku heiluttaa sen + 10cm niin että siinä on "vetojaki" ja rattaat alkaa liikkua niin lonksahusta kuuluu, en osaa varmaksi sanoa onko väliä heiluttaako vasta vai myötäpäivään, mutta erilainen se on kun palauttaa kuskin suunnasta nopeasti tipauttaen. Renkaat alkaa liikkua mielestäni jo tosi pienestäki liikkeestä.
Lonksahdus kuuluu myös ajossa jos ajan hitaasti 1-vaihteella ja teen samankaltasta heilutusta.
Parhaiten ääni kuitenki kaikuu auto sammuksissa,aivan niinku se kuuluisi jarrutehostimen alapuolelta pellin alta jostaki, mutta en osaa tarkemmin paikallistaa.
Oon tässä yrittäny Googlen kans hakea tänään infoa, niin onko mulla jo ohjausvaihde tuossa paskana,
vai voiko olla vaan tuo aksiaalinivel kuskin puolelta, kun eikös seki melko syvällä ole tuola kun renkaat on suoristettu? Yhen intiavideon ku löysin nii meinas et oisko tuossa pasuunassaki joku kiristin tuolle ohjausvaihteelle, ja mikäli on, tietääkö joku tarkalleen missä se on, ja mitä avaimia tarvii?
Koitin myös kahtella kuskin jalkotilasta kun siinähä se ristikkonivel paisto esillä rattiakselissa, heiluttelin rattia ja sitäki yritin kahtella, mutta ei ne vastakappaleet kyllä mitenkää eri tahtii liikkunu..
Otin tuosta videotaki, mutta eipä niitä tänne voikkaan upata

Ei pitäs olla ulkosten raidetankojen päitten vika, ovat melko uudet, ja autoki katastettu alle kuukausi sitten.
Kiitoksia etukäteen jo mikäli jollain on tämmösestä kokemusta ja viitsii jakaa tietoa.