Kirkkaammat parkit (5W lasikanta)
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Kirkkaammat parkit (5W lasikanta)
Pitäisi nuo parkkivalot vaihtaa uusiin kun toinen on palanut. Tarkoitus olisi saada sellaiset kirkkaammat kuin alkuperäiset kellertävät. Millaisia polttimoita olette laitelleet? Hintoja?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Philipsiltä löytyy bluevision parkkeja jotka ovat jonnin verran valkoisemmat kuin nuo normaalit bolsat, hintaahan niillä on vähintään sen tuplat normaaleihin ja kesto jonnin verran huonompi.
Toinen vaihtoehto on tietysti ledparkit mitä saa superkirkkaina, mutta ne harvemmin katulailliset on ja ainakin omaan silmään näyttäävät aika turhille.
Toinen vaihtoehto on tietysti ledparkit mitä saa superkirkkaina, mutta ne harvemmin katulailliset on ja ainakin omaan silmään näyttäävät aika turhille.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mä vaihdoin Philipsin bluevisionit, ja olen tyytyväinen. Kusilyhty efekti hävisi melko hyvin. Näyttävät yllättävän valkoista valoa. Hintaa en muista, mutta ei ne tainnu budjettia horjuttaa... 
Tuolta mun auton kuvistahan sä muuten näät mille bluevisionit näyttää. Siel ne killottaa. Aika hyvin sopii noiden GT150 polttimoiden kanssa yhteen. Sen takia mä ne vaihdoinkin, ettei oo "valkoiset" ajovalot ja kusilyhtyparkit...

Tuolta mun auton kuvistahan sä muuten näät mille bluevisionit näyttää. Siel ne killottaa. Aika hyvin sopii noiden GT150 polttimoiden kanssa yhteen. Sen takia mä ne vaihdoinkin, ettei oo "valkoiset" ajovalot ja kusilyhtyparkit...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
"Ihan vain vetämällä" se todellakin on...
Mulle sen näytti lopulta pikahuollon mies. Itse en uskaltanut niin kovaa riuhtoa, kun ei tietoa oikeasta taktiikasta ollut. Muutenkin 3bg:n ajovalojen vaihto on yksi kauheimpia kokemuksia. Aattelin yksi ilta että vaihdampa keulaan kaikki polttimot kerralla... 3-4h työn ja 100000 ärräpään jälkeen ajelin kotio ilman pitkien polttimoita, ja parkkeja vaihtamatta... Lyhyet sentään on inhimilliset vaihtaa.
Suosittelen noihin lampunvaihtoihin koulutettua apinaa tai kaukoidän tuontivaimoa...
Ei J***lauta meinaa mahtua kädet minnekään. Sormenpäillä just yltää pitkiä ja parkkeja näprätä. Vaatii voimaa ja sorminäppäryyttä. Pitkien polttimot saatiin erinäisillä apuvälineillä taisteltua irti, mutta uusien paikalleen saamiseen ei ilta enää riittänykkään... Jotkut ihan hyvät netistä kaivetut ohjeet oli käytössä, muttei niistä apua tohon ollut.
Pikahuollon miehiltä meni reilu puolituntia, kun ne välillä yksin ja välillä kahdestaan laittoivat niitä pitkien polttimoita takaisin...
Toki vaihtoivat ne parkit siinä samalla, siihen ei menny kauan.

Suosittelen noihin lampunvaihtoihin koulutettua apinaa tai kaukoidän tuontivaimoa...

Pikahuollon miehiltä meni reilu puolituntia, kun ne välillä yksin ja välillä kahdestaan laittoivat niitä pitkien polttimoita takaisin...

Uncle Hank Fan Club
Juu samanlailla B4 koppaseen joutuu töitä tekeen. Siis lähinnä pitkiin.Micco wrote:"Ihan vain vetämällä" se todellakin on...Mulle sen näytti lopulta pikahuollon mies. Itse en uskaltanut niin kovaa riuhtoa, kun ei tietoa oikeasta taktiikasta ollut. Muutenkin 3bg:n ajovalojen vaihto on yksi kauheimpia kokemuksia. Aattelin yksi ilta että vaihdampa keulaan kaikki polttimot kerralla... 3-4h työn ja 100000 ärräpään jälkeen ajelin kotio ilman pitkien polttimoita, ja parkkeja vaihtamatta... Lyhyet sentään on inhimilliset vaihtaa.
![]()
Suosittelen noihin lampunvaihtoihin koulutettua apinaa tai kaukoidän tuontivaimoa...Ei J***lauta meinaa mahtua kädet minnekään. Sormenpäillä just yltää pitkiä ja parkkeja näprätä. Vaatii voimaa ja sorminäppäryyttä. Pitkien polttimot saatiin erinäisillä apuvälineillä taisteltua irti, mutta uusien paikalleen saamiseen ei ilta enää riittänykkään... Jotkut ihan hyvät netistä kaivetut ohjeet oli käytössä, muttei niistä apua tohon ollut.
Itse releytin valot syksyllä ja vedin uudet johdot myös molempien valojen kantoihin asti. Kokemuksesta voin sanoa, että sopiva peili, oikea torx meisseli, molempien ruuvien löysäys ja pitkät polttimot lähtevät helposti pois paikaltaan. Vaatii tietysti sorminäppäryyttä ja hermoja. Polttimo paikalleen ja ruuvien kiristys.
Jos nuo ruuvit olisivat sopivasti kiristetty, niin polttimot pitäisi lähteä lukituksesta pyöräyttämällä, mutta olivat omassa ainakin niin jumissa, että helpommin meni ruuvit löysäämällä. Parin tunnin tappelulla. Ruuvitkin oli kyllä pirun tiukassa. Ottakaa opiksi. Tosiaan saksalaisen insinöörityön taidonnäyte ovat nuo polttimoiden kiinnitykset. Parkkia en uskaltanut repiä siis riittävällä voimalla. On myös aika hankalasti sen moottorin vieressä. En minäkään tuota hommaa yhtenä päivänä saanut valmiiksi. Vaati vielä jatkohommia jokusen tunnin. Ekana iltana ajoin toinen puoli pimeänä kotiin.

Jos nuo ruuvit olisivat sopivasti kiristetty, niin polttimot pitäisi lähteä lukituksesta pyöräyttämällä, mutta olivat omassa ainakin niin jumissa, että helpommin meni ruuvit löysäämällä. Parin tunnin tappelulla. Ruuvitkin oli kyllä pirun tiukassa. Ottakaa opiksi. Tosiaan saksalaisen insinöörityön taidonnäyte ovat nuo polttimoiden kiinnitykset. Parkkia en uskaltanut repiä siis riittävällä voimalla. On myös aika hankalasti sen moottorin vieressä. En minäkään tuota hommaa yhtenä päivänä saanut valmiiksi. Vaati vielä jatkohommia jokusen tunnin. Ekana iltana ajoin toinen puoli pimeänä kotiin.
Mulla meni eilen 15 min ku vaihdoin eteen parkit. Kuskin puolelta ei tarvinnut irrottaa kuin suoja edestä pois, kierto ja veto niin parkki oli kädes. Apukuskin puolella maskilta tuleva ilmaputki pois edestä ja sama homma kuin kuskin puolella. Tarvisko perustaa pikahuolto ?
Ai ni, laitoin eka tavalliset, mutta ostin jo siniset, ja kirkkaan valkoset kun ne sopii varmaan noiden xenonien kans paremmin.

Passat Variant PD Highline 4Motion -04
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Pasi Häkli
Tänään vaihtui Golfiin orkkis parkit pois ja tilalle Osramin Cool Bluet. Jonkunmoisen asennusohjeen löpinöin tähän:Amideus wrote:Onko nuo IV Golfin parkit yhtä veemäiset vaihtaa kuin Passatissa? Just vaihdoin ajovalot mutta parkkeja en jaksanut alkaa vielä vaihtamaan...
Eli kaikkihan tietävät vakion parkkipolttimon...

Takakansi lähtee painamalla ruuvarinpään päällä näkyvää vipua (on piilossa), suuntausruuvin alla.

Kun sen on saanut auki, paljastuu tämmöinen näkymä. Tuo kahden punaisen johdon päässä oleva musta "purkki" on sen polttimon kanta joka lähtee vetämällä poies. On tavallisen syvällä umpiossa.

Sitten vain painamalla uusi lamppu kantaan ja koko kanta umpioon myös painamalla. Lopuksi takakansi ensin alareuna, sitten napsauttamalla avausklipsi että varmasti on pohjassa.

Jälkeen operaation... Pahoittelen likaista umpion lasia, tommonen loskakeli kun on.

Yhteiskuva jälkeen...
Jokainen voi itse miettiä onko noilla värieroa, minun mielestäni on. (Vaikka ei kuvissa välttämättä näytä, livenä vähän eri)
Last edited by Basu on 2.4.2007 13:44, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
Onhan niissä värieroa, parempaan suuntaan
Itellä on kanssa jotkut sinikupuiset parkit, ei ne kyllä sinistä valoa heijasta mutta kuitenkin.
Vai olette te todennut passatin etupään polttimoiden vaihdon hankalaksi
Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole, paitsi ne pitkät on vähän veemäisempi vaihtaa, mutta eipä ne rikki koskaan olekaan.

Itellä on kanssa jotkut sinikupuiset parkit, ei ne kyllä sinistä valoa heijasta mutta kuitenkin.
Vai olette te todennut passatin etupään polttimoiden vaihdon hankalaksi

Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole, paitsi ne pitkät on vähän veemäisempi vaihtaa, mutta eipä ne rikki koskaan olekaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No mulla 1-2 merkkiliikkeen mieheltä kesti 30-45 minuuttia, että uudet pitkien polttimot oli paikallaan, vaikka vanhat olin jo itse ottanut edellisenä iltana valmiiksi pois...
Helppoa tai vaikeaa, mene ja tiedä...
Niin nekin sanoi, ettei niitä ole tarvinnut vaihdella. Kaikki se tuska vain sen takia, että halusin "valkoista" valoa. 
Ne parkit ois kyllä vaihtanu sillon itsekin, kun olisi vain jostain ollut siihen hätään se tieto että ne irtoaa suoraan vetämällä. Ei uskaltanu väkisin riuhtoa, kun eivät halunneet liikkua suosiolla mihinkään suuntaan.
Lyhyet on kyllä nopeat vaihtaa, nyt olen ne jo kertaalleen vaihtanut tuon synkän talvisen illan jälkeen.

Ne parkit ois kyllä vaihtanu sillon itsekin, kun olisi vain jostain ollut siihen hätään se tieto että ne irtoaa suoraan vetämällä. Ei uskaltanu väkisin riuhtoa, kun eivät halunneet liikkua suosiolla mihinkään suuntaan.
Lyhyet on kyllä nopeat vaihtaa, nyt olen ne jo kertaalleen vaihtanut tuon synkän talvisen illan jälkeen.

Uncle Hank Fan Club
Golf IV polttimot
Minkäs kokoiset ne IV Golfin parkit on? LEDvaloja olen tilailemassa mutta kun Golfin käsikirja ei kerro polttimoiden malleja/kokoja... samalla kertaa vois varmaan vaihtaa kaikki keulilla olevat polttimot, yritän ilman puskurin irroitusta
Ellei kotikonstein onnistu niin sitte ajelen pikahuoltoon vaihdattamaan 

-
14.90 saksassa ledit... linkki olis päivän projektissa
Edit: http://global.ebay.com/2_X_T10_3_SMD_XE ... 86049/item
jaa löysinpä sen tännekkii
Edit: http://global.ebay.com/2_X_T10_3_SMD_XE ... 86049/item
jaa löysinpä sen tännekkii
Re: Golf IV polttimot
T10 kanta, 12V ja 5W. Kuvagona84 wrote:Minkäs kokoiset ne IV Golfin parkit on?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)