Pissapojan säiliöstä lähtee 2 tai 3 letkua? takalasille,tuulilasille ja ajovaloille? Mikä niistä letkuista on se joka lähtee takalasille? Olen ottanut sulakkeen pois takalasinpyyhkijästä, mutta pesunestettä sieltä vielä tulee ja parempihan se ois, että sinne ei menis ollenkaan nestettä. Kesän aikana lähtee pyyhkiäkin pois.
riisseli: iv kolffissa ainakin minulla sama pumppu ruuttaa vettä etu- ja takalasille. Eli pumppu ainakin minulla oli pesurin säiliön takana ja taakse menevä letku oli keulasta taaksepäin katsottuna vasemmalla puolen pumppua.
siitä vaikka mut siellä on joku kymmenkunta klipsiä mitkä pitää kiinni sitä..... kannattaa kammeta jollain leveellä talttapäällä niistä klipsien vierestä niin ei halkea se muovi....ja ne klipsit on pirun tiukassa!!!!!
Passatissa takalasin ja etulasin pissapojalla on yhteinen moottori ja moottori vaihtaa pyörimissuuntaa riippuen siitä suihkutetaanko vettä etu- vai takalasille. Itse tinasin diodin moottorille menevään johtoon, joten nyt ei takalasille enää suihkuttele vettä.
Vastataanpa nyt tähän vanhaan viestiketjuun. Päätin myös repäistä takalasin pyyhkimen pois kaikkine hilavitkuttimineen. En silloin vielä miettinyt muutakuin sulakkeen poistamista, mutta kuten moni on tässäkin todennut, sama moottori hoitaa sekä etu- että takalasin ruikkimisen.
En halunnut konehuoneesta poistella mitään letkuja, enkä myöskään jättää mahdollisuutta ruutata konttia täyteen nestettä. Niinpä tein oman johtosarjan pissapojan moottorin ja alkuperäisen johtosarjan väliin.
Moottorihan toimii siten, että suuntaa vaihtamalla neste kulkeutuu joko takalasille tai etulasille. Suunnan vaihto toteutetaan tällöin vaihtamalla negatiivisen ja positiivisen latauksen paikkoja. Oma johtosarjani siis vain poistaa toisen mahdollisen virran kulkusuunnan.
Jos jotakuta kiinnostaa, voinen laittaa vielä liittimien varaosanumerot yms.
Haapala wrote:Se on todella tiukassa, vaatii kyllä voimaa. Apuna hyvä käyttää jotain leveäpäistä ruuvimeisseliä tai ohutta lattaraudan pätkää, mutta kannattaa laittaa jotain (teippi hyvä) suojaksi ettei naarmuta. Muistithan avata ruuvit kahvojen syvennyksistä.
Mor..
Missä nuo ruuvit oikeen sijaitsee.? Itse hätäseen katselin mutta en heti löytänyt
Edit: Löytyihän ne. Ne oli niiden muovilepareiden takana
Verhoilussa on neljä ruuvia. Ne auki ja sen jälkeen varovasti repimällä muovi pois. Siellä sisäpuolella on semmoiset metalliklipsut jolla se on kiinni. Ei paha homma.
Menee vähän ohi aiheen, mutta kysynpä nyt kumminkin kun ei Automotorissa tunnettu käsitettä asiakaspalvelu... Eli mahtaako farmarin ja hatchbackin takalasin pyyhkijän moottorit olla samanlaisia eli käykö hb:n pyyhkijän moottorihässäkkä farkkuun? mahtaako vuosimallilla olla vaikutusta asiaan?
Dalton wrote:Passatissa takalasin ja etulasin pissapojalla on yhteinen moottori ja moottori vaihtaa pyörimissuuntaa riippuen siitä suihkutetaanko vettä etu- vai takalasille. Itse tinasin diodin moottorille menevään johtoon, joten nyt ei takalasille enää suihkuttele vettä.
Kumpaan johtoon kolvailit? Vihree/punainen vai Vihree/valkoinen..?
Ite löysin paikallisesta kans, se on semmoinen metallinen missä lasin ja metallin väliin tulee kumitiivisteet. Mustia tulppia punaisessa pahvissa ainaki täällä
Muistaakohan kukaan mistä sai tilailtua lasitulppia takalasiin? Jollain, muistaakseni saksalaisella sivulla oli joskus myynnissä. Ei millään tahdo löytyä kyseistä sivustoa.