vaihteisto
vaihteisto
mistähän johtuis kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle niin ykkönen ei tahdo lähteä kunnolla pois päältä,tuntuu niinkuin olis paikat kuivana ja on muutaman kerran jäänyt ikäänkuin ykkösen ja vapaan väliin jolloin kuuluu niinkuin olis sorsa laatikos.tämä tapahtuu vain kun lähden kylmällä moottorilla liikenteeseen ja vain sen yhden kerran.muut pykälät toimii moitteettomasti ja ykkönenkin sen ensimmäisen vaihdon jälkeen.
Ei tietysti ratkaise kaikkien ongelmia, mutta omassani menee kangasmatto kurttuun kytkinpolkimen alle ja kytkin jää puoli senttiä liian ylös -> vaihteet takertelevat kunnes korjaan maton asentoa.
Pistä vaihteistoöljyt vaihtoon:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-va ... o%C3%B6ljy
Pistä vaihteistoöljyt vaihtoon:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-va ... o%C3%B6ljy
Niin kolmosessa tuo maton jääminen kytkinpolkimen alle on tyypillistä. Nelosessa taasen matot ovat "nepparilla" kiinni joten se ei ole mahdollista. Koska tuota tapahtuu vain kylmässä niin helpotusta saattaisi tuoda laatikon öljyjen vaihto.
Vastauksia saattaisi tulla jopa paremmin jos kertoisit mikä auto on kyseessä...
Vastauksia saattaisi tulla jopa paremmin jos kertoisit mikä auto on kyseessä...
joo eipä poistunutkaan ongelma.eli kun ajan ykkösellä ja painan kytkimen pohjaan ja alan siirtämään vaihdekeppiä vapaalle rauhallisesti niin meinaa hieman rutista mutta jos teen saman hieman nopeampaa niin ei rutise
kun auto on seissyt yön yli niin ykköstä on vaikeampi saada pois päältä... muuten vaihteet pelaa ihan ok.mistähän moinen voisi johtua.?
tosin huomasin että kytkimen työsylinteristä lähtevä putki on hieman hikoillut siitä rauta ja kumiputken liitos kohdasta..voisikohan saada siittä ilmaa järjestelmään

kun auto on seissyt yön yli niin ykköstä on vaikeampi saada pois päältä... muuten vaihteet pelaa ihan ok.mistähän moinen voisi johtua.?
tosin huomasin että kytkimen työsylinteristä lähtevä putki on hieman hikoillut siitä rauta ja kumiputken liitos kohdasta..voisikohan saada siittä ilmaa järjestelmään
taas päivitystä vaihteisto ongelmaan..oljynvaihdon yhteydessä huomattiin että perkules lootahan tykkää syödä metallia.
öljyn seassa oli alumiinin värisiä teräviä lastuja ja sitten myös jotain mustia pieniä metalli murusia.
täytyy huomenna varata aika pajalle..onko kellään ollut ongelmia golffin vaiheaskin kans.
vaihteiston tyyppi on egr(o2j)
öljyn seassa oli alumiinin värisiä teräviä lastuja ja sitten myös jotain mustia pieniä metalli murusia.
täytyy huomenna varata aika pajalle..onko kellään ollut ongelmia golffin vaiheaskin kans.
vaihteiston tyyppi on egr(o2j)
On tälläkin hetkellä onkelmia kolmoskoppasessa... mutta vaihteiston mallista en ossoo kyllä sannoo juuta eikä jaata
Itselläni tuppaa olemaan sitä vikaa, että kolmonen ei tahdo mennä päälle helposti, muuten kuin "välikaasulla ja kaksoiskytkennällä..." Ainakin jos vaihdan neloselta kolmoselle. Muuten kylläkin toimii...

Itselläni tuppaa olemaan sitä vikaa, että kolmonen ei tahdo mennä päälle helposti, muuten kuin "välikaasulla ja kaksoiskytkennällä..." Ainakin jos vaihdan neloselta kolmoselle. Muuten kylläkin toimii...
Variant from meteoriitti-järvi
Kahe:lla oli vähän ongelmia passatin laatikon kanssa.
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=2112
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=2112
Joo-o, pahalta kuulostaa jos metallia tulee. Käy samoin kun mullakin. Huollossa neuvovat mua oleen jo ajamatta. Jää pian pykälä sisään kokonaan ja tulee hinurille töitä ja vaikeita, kun et pian saa vaihdetta pois. Noinkin voi kai käydä.
Voin antaa pari neuvoa näin jälkiviisaana. Jos viet auton VW-huoltoon, niin eivät korjaa, vaan ehdottavat uuden vaihtolaatikon hankkimista heidän kautta ja on kallista. Jos haluavat korjata, niin kerro mullekin mikä huolto tekee vielä oikeita töitä. Korjauta siis ennemmin jossain osaavassa huollossa, halvemmat tuntihinnat ja voit valita laatikon itse. Esim. metsästä noista alla olevista. Tai huoliihan nuo VW-huollotkin muita lootia. Ite oisin ostanut purkuosan, mutta kun olin antanut jo luvan tilata uuden, jota ei kannattanut sakon takia enää perua, niin sellanen tuli. Onhan siinä kahden vuoden takuu, mutta huonompi tuo on kuin vanha, takkuaa niin pirusti.
Vaihteistojen hintoja tai www.varaosahaku.fi
Nuo listahinnat pitää aika hyvin kutinsa täälläkin. Toinen paikka hankkia halvalla on Saksa. Tuolta oisin löytänyt koko koneen lootineen samaan hintaan. Näin jälkikäteen kun on kiva kiusata itseä vieläkin tällä asialla.
Voin antaa pari neuvoa näin jälkiviisaana. Jos viet auton VW-huoltoon, niin eivät korjaa, vaan ehdottavat uuden vaihtolaatikon hankkimista heidän kautta ja on kallista. Jos haluavat korjata, niin kerro mullekin mikä huolto tekee vielä oikeita töitä. Korjauta siis ennemmin jossain osaavassa huollossa, halvemmat tuntihinnat ja voit valita laatikon itse. Esim. metsästä noista alla olevista. Tai huoliihan nuo VW-huollotkin muita lootia. Ite oisin ostanut purkuosan, mutta kun olin antanut jo luvan tilata uuden, jota ei kannattanut sakon takia enää perua, niin sellanen tuli. Onhan siinä kahden vuoden takuu, mutta huonompi tuo on kuin vanha, takkuaa niin pirusti.
Vaihteistojen hintoja tai www.varaosahaku.fi
Nuo listahinnat pitää aika hyvin kutinsa täälläkin. Toinen paikka hankkia halvalla on Saksa. Tuolta oisin löytänyt koko koneen lootineen samaan hintaan. Näin jälkikäteen kun on kiva kiusata itseä vieläkin tällä asialla.
mistähän tuo vois johtua että ainoastaan kylmällä laatikolla ykkönen takkuaa kun pitäisi saada vaihde pois päältä? jos auto ei ole liikkeessä niin ykkönen lähtee hyvin pois päältä mutta kun auto liikkuu niin joutuu käyttää kovempia otteita..tosin lähtee pois päältä mutta kepissä tuntee niinkuin olis metalli metallia vasten.
sitten kun ajan pari kilometriä niin taas toimii kuin junan vessa.toimiikos tuo synkronirengas myös kytkettäessä vaihdetta pois päältä?
tuuriakin oli matkassa kun autoliike sanoi että maahantuojan pitäisi korvata ainakin puolet kokonaissummasta ja autoliike ja allekirjoittanut jakaisivat sen toisen puolikkaan..
sitten kun ajan pari kilometriä niin taas toimii kuin junan vessa.toimiikos tuo synkronirengas myös kytkettäessä vaihdetta pois päältä?
tuuriakin oli matkassa kun autoliike sanoi että maahantuojan pitäisi korvata ainakin puolet kokonaissummasta ja autoliike ja allekirjoittanut jakaisivat sen toisen puolikkaan..
No siinä mielessä hyvä säkä, että jos takuu olisi loppu ja 100tkm olisi mittarissa, niin joutusit myös tappeleen asian kanssa. Tietysti tuohon liittyvä ennakkotapaus löytyy kuluttajavalituslautakunnalta. Kaveri vei homman loppuun ja saa maksettuaan laatikosta puolet ja työt, vielä liikkeeltä ja kaikkein hupaisinta, myös auton omistajalta (rahoitusyhtiöltä), jonkun verran takasin.
Maksamaan tuo tulee kuitenkin kun ei se pelkkä laatikko riitä, vaan työt ja pikkuosat vielä päälle.
Maksamaan tuo tulee kuitenkin kun ei se pelkkä laatikko riitä, vaan työt ja pikkuosat vielä päälle.
tuli käytettyä auto huollossa ja sanoivat että vaihteistoöljy oli aivan puhdasta..ei metallia seassa.tekivät jonkinmoisen vaihteen siirtäjien perussäädön,tuntuma vaihteisiin parani huomattavasti.nyt tuo ykkösvaihde toimii suhtkoht hyvin vaikkakin kylmänä on kuitenkin kankeampi kuin lämpimänä..
minkälainen teillä muilla golffinomistajilla on tuo ykkösvaihde kylmänä?
minkälainen teillä muilla golffinomistajilla on tuo ykkösvaihde kylmänä?
joo tänä aamuna taas ykkönen takkuili kun piti vaihtaa kakkoselle..tuntuu ikäänkuin ei olisi lootassa öljyä ollenkaan..vähän sama kuin yrittäisi ykköstä pois pesästä ilman kytkintä.
ei kait auta saatana muu kuin taas varata aika pajalle..alkaa kyllä vituttaa niinku pientä oravaa jolla on käpy jäässä.
on varmaan synkrot menny tai jotain-mitähän synkrot maksaa-? ainut lohtu että ei tarvi koko summaa itse maksaa
ei kait auta saatana muu kuin taas varata aika pajalle..alkaa kyllä vituttaa niinku pientä oravaa jolla on käpy jäässä.
on varmaan synkrot menny tai jotain-mitähän synkrot maksaa-? ainut lohtu että ei tarvi koko summaa itse maksaa