Vr:n hevoset hukassa
Vr:n hevoset hukassa
Kiinnostais tietää mihin mun hevoset hävis. Ei riitä vääntöä juurikaan ja rupes paukkuun putkessa. Oli aiemmin sama vika jonka korjasin vaihtamalla tulpanjohdon, joka iski kipinää välillä. Enään ei salamoi konehuoneessa mutta sama onkelma on palannu.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- colour concept
- Posts: 337
- Joined: 15.9.2004 20:55
- Location: Äänekoski / Siilinjärvi
- Contact:
Riippuu siitä mitkä tulpat oot sinne laittanu? Noi on alkuperäset ja hiukan hinnakkaat BKR5EKUP 36,50€ kpl (lista hinta). Noilla vaihtoväli 80-100 tkm. Väittäävät että noi vr:t on melko ranttuja noista tulpanjohdoista. En tiedä mistä sais parhaimmat johdot mutta itellä on ollu jotkut tarvike piuhat jo kolme vuotta. välillä tyhjäkäynnillä tuntuu vähän niin kuin joskus jäis kipinä välistä. Pitäis itekkin rueta tutkimaan mistä se johtuu. Ei oo ainakaan ulos päin lyönyt kipinää. Onko normaali virranjakajalla vai elektronisella?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Toi ylempi on elektroninen (15a) ja alempi normaalilla virranjakajalla. Normaali virranjakaja on vanhemmissa VR:issä


VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
On muuten kummaa kun nyt tämä vika on muuttunut silleen että välillä on tehoja ja välillä ei. En oo huomannu mitään säännönmukaisuutta siinä että millon on parempi. Voiko sää vaikuttaa tohon. Tietty vois vaihtaa ilmanputsarinkin(kartioon). En tiedä millon on vaihdettu. Itse en ole vielä vaihtanu sitä. Auto ollu suomessa n. 1,5 vuotta(mulla 4kk) jo samalla putsarilla.
Teku aikaan kaverilla oli -99 astrassa saman tapasia onkelmia. Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin. Syyksi löytyi astran perusvika eli puola.
Tehtiin vielä ihan testi tuosta jutusta. Eli kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Tehtiin vielä ihan testi tuosta jutusta. Eli kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Passat 3BG TDI
Niin eli just noin toimii.Tony wrote:Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin.
Mimmonen testeri?Tony wrote:kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Niin ja vielä, kaks tulpan johtoa oon joo uusinu. Olivat kaikki uusittu n.8-9000km sitten moottorinvaihdon yhteydessä. Mukaanlukien tulpat ja virranjakaja. Voisko olla syytä epäillä aikasemman omistajan rehellisyyttä? Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
Se testeri oli ihan perus pakokaasuanalysaattori, missä oli oskiloskooppi lisämausteena. Eli Tulpan johtojen päälle laitetaan sellaiset tunnistimet. Samanlaiset kun pakokaasujen yhteydessä mitataan kierroksia.
Tuota putkeen ampumista mietin......eli oisko sytkä päin persettä?? voisko joko nakutus tunnistin olla paskana ja sen takia säätäs sytkää myöhäsele????
Tuota putkeen ampumista mietin......eli oisko sytkä päin persettä?? voisko joko nakutus tunnistin olla paskana ja sen takia säätäs sytkää myöhäsele????
Passat 3BG TDI
En tiedä laadusta, mutta Valkeakoskellahan on se ammattikoulun yhteydessä oleva korjaamo, joka ainakin mainostaa itteensä merkkikorjaamona. Vois kuvitella et olis hiukka halvempi ku Laakkonen...VR6PASSAT wrote: Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Juu voin suositella myös sitä valkeakosken huoltoa. Käytin myös siellä huollossa. Voi vaan olla vähän jonoa. Odotin meinaan 2viikkoa, että sain auton vuosihuoltoon. Oli se kyllä sitten puolet halvempikin, kun merkkiliike ja silloin taisi olla myös jarrupalojen vaihtokin. Mun tietääkseni se ei ole enään valtuutettu, mutta mitä väliä sillä on. Samanlailla ne hommat hoituu.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Tommonen kiinni ja kyllä pitäis potkia.
2214€+rahti. Ton tekstin mukaan pitäis olla helppo asentaa(bolt on). Toki tarvis säätää penkissä viä. 280hv 94 oktaanisella?!

2214€+rahti. Ton tekstin mukaan pitäis olla helppo asentaa(bolt on). Toki tarvis säätää penkissä viä. 280hv 94 oktaanisella?!
Noniin. Onkin jo tänään valmis. Äijä soitti just sieltä. Vika oli seuraava: kaikki tietää varmaan miten moottori "kääntyy" kaasuttaessa. Mulla oli ilmanputsarin putki irti kotelosta sen verran vähän että vasta kovilla kieroksilla kun moottori kääntyy tarpeeks niin sillon se on tiivis. Alhaisilla kierroksilla se ottaa ilmaa ohi ilmamassamittarin ja kävi siten laihalla, eli ei vääntäny. Sekin että kun vedättää esim. 1.:ltä 2.:lle niin tuntu kun olis heittäny suoraan kolmoselle, johtui siittä että moottori palas "suoraan" kun päästin kaasun ja kone sai taas ilmaa ohi valvonnan. Pieni vika, iso lasku. Hiukan vaikeesti selitetty, mutta saa kysyä jos jäi epäselvää.
Last edited by VR6PASSAT on 15.4.2006 0:48, edited 1 time in total.
Sain auton ajoon. Kyllä taas on kiva ajella!!!
85€ makso sama homma jonka olis voinu itte tehdä jos olis tajunnu. Noh... ei se mitään, pääasia kun auto toimii.
E: Pitikin sanoa että "toimii".

E: Pitikin sanoa että "toimii".