Vr:n hevoset hukassa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Vr:n hevoset hukassa

Post by VR6PASSAT »

Kiinnostais tietää mihin mun hevoset hävis. Ei riitä vääntöä juurikaan ja rupes paukkuun putkessa. Oli aiemmin sama vika jonka korjasin vaihtamalla tulpanjohdon, joka iski kipinää välillä. Enään ei salamoi konehuoneessa mutta sama onkelma on palannu.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Olisko sitten puolassa vikaa...?
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Juu... tarvis tarkistaa.

Kiitti.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Tuli vaan mieleen, kun kaverin autoon tuli vähän samanlainen ongelma tänään. Meni nelospytyn puola pimeeks
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

viinikka wrote:Meni nelospytyn puola pimeeks
Onko sielä joka pytylle omat puolat???
User avatar
colour concept
Posts: 337
Joined: 15.9.2004 20:55
Location: Äänekoski / Siilinjärvi
Contact:

Post by colour concept »

Kyl pitäs olla


Sellanen hätänen arvio
BMW 320 Coupe
VW Vento
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Juu kyllä siellä sittenkin kipinöi seuraava johto. Mikä on suurinpiirtein tulpanjohdon/tulpan käyttöikä? Noi on ollu n.8000km.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Riippuu siitä mitkä tulpat oot sinne laittanu? Noi on alkuperäset ja hiukan hinnakkaat BKR5EKUP 36,50€ kpl (lista hinta). Noilla vaihtoväli 80-100 tkm. Väittäävät että noi vr:t on melko ranttuja noista tulpanjohdoista. En tiedä mistä sais parhaimmat johdot mutta itellä on ollu jotkut tarvike piuhat jo kolme vuotta. välillä tyhjäkäynnillä tuntuu vähän niin kuin joskus jäis kipinä välistä. Pitäis itekkin rueta tutkimaan mistä se johtuu. Ei oo ainakaan ulos päin lyönyt kipinää. Onko normaali virranjakajalla vai elektronisella?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

jopo wrote:Onko normaali virranjakajalla vai elektronisella?
Mitenkä poikkee toisistaan? Se on siinä koneen oikeessa kyljessä semmonen suorakaide(n.3x4cm :? )boksi.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Toi ylempi on elektroninen (15a) ja alempi normaalilla virranjakajalla. Normaali virranjakaja on vanhemmissa VR:issä

Image
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Juu eli elektroninen jakaja löytyy.
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

On muuten kummaa kun nyt tämä vika on muuttunut silleen että välillä on tehoja ja välillä ei. En oo huomannu mitään säännönmukaisuutta siinä että millon on parempi. Voiko sää vaikuttaa tohon. Tietty vois vaihtaa ilmanputsarinkin(kartioon). En tiedä millon on vaihdettu. Itse en ole vielä vaihtanu sitä. Auto ollu suomessa n. 1,5 vuotta(mulla 4kk) jo samalla putsarilla.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

En usko että putsarin vaihdosta on mitään hyötyy. :roll:
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

V***u nyt on tosiaaan hevot hukassa. Ainoo missä on vääntöö, on kun kiertää yli 4000rpm. Aika rasittavaa kun ei voi ajaa "normaalisti", vaan tarvii "kaahata" että pysyy muitten vauhdissa. Millä pystyy tarkistaan puolan ja sen johdon toimivuuden?
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Teku aikaan kaverilla oli -99 astrassa saman tapasia onkelmia. Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin. Syyksi löytyi astran perusvika eli puola.

Tehtiin vielä ihan testi tuosta jutusta. Eli kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Passat 3BG TDI
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Tony wrote:Eli ei oikein toiminu alakierroksilla, mutta yläkierroksilla toimi hyvin.
Niin eli just noin toimii.
Tony wrote:kytkettiin jokaiseen tulpan johtoon tunnistin, että nähttiin sytytyskuvaaja(boschin testeri). Sytytys kuvaajasta löytyi pieniä eroja uuden ja rikkoutuneen välillä.
Mimmonen testeri?
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Niin ja vielä, kaks tulpan johtoa oon joo uusinu. Olivat kaikki uusittu n.8-9000km sitten moottorinvaihdon yhteydessä. Mukaanlukien tulpat ja virranjakaja. Voisko olla syytä epäillä aikasemman omistajan rehellisyyttä? Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Voisko muuten joku anturi vaan antaa väärää infoo koneelle? Kuten lambda tai ilmamäärä?

E: Kun kaasuttelee paikallaan niin sillon paukkuu putkessa sillain mukavasti, ja vain lämpösenä.
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Se testeri oli ihan perus pakokaasuanalysaattori, missä oli oskiloskooppi lisämausteena. Eli Tulpan johtojen päälle laitetaan sellaiset tunnistimet. Samanlaiset kun pakokaasujen yhteydessä mitataan kierroksia.

Tuota putkeen ampumista mietin......eli oisko sytkä päin persettä?? voisko joko nakutus tunnistin olla paskana ja sen takia säätäs sytkää myöhäsele????
Passat 3BG TDI
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Tietääkö autotohtori näistä mitään???
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Etit jonkun pätevän korjaamon ja viet sinne. Eiköhän se vika selviä siellä???
Passat 3BG TDI
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

VR6PASSAT wrote: Onkohan Tampereella päin jotain muuta kuin Laakkonen joka vois käydä läpi ton moottorin sähköt? Tää kun on tuontiauto joten eivät varmaan ota edes korjaukseen sinne, toisekseen se on pirun kallis paikka muutenkin.
En tiedä laadusta, mutta Valkeakoskellahan on se ammattikoulun yhteydessä oleva korjaamo, joka ainakin mainostaa itteensä merkkikorjaamona. Vois kuvitella et olis hiukka halvempi ku Laakkonen...
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Jaahas.. Kiitti. Tarvii soittaa ja kysyä hinta.
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

VR6 koneesta en tiedä höykäsenpöläystäkään, mutta itsellä kone ei toiminut kovinhyvin tänään ja hetihän minä menin katsomaan ruiskun ja imusarjan välistä laippaa ja sieltähän vika löytyi "taas". Eihän siinä vr6:ssa ole semmoista?
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Niin en tiedä siittä laipasta. Mikä vika sulla siinä oli?
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Laippa oli murtunut. Se taitaa olla kolmoskoppaisten ominaisuus.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Juu voin suositella myös sitä valkeakosken huoltoa. Käytin myös siellä huollossa. Voi vaan olla vähän jonoa. Odotin meinaan 2viikkoa, että sain auton vuosihuoltoon. Oli se kyllä sitten puolet halvempikin, kun merkkiliike ja silloin taisi olla myös jarrupalojen vaihtokin. Mun tietääkseni se ei ole enään valtuutettu, mutta mitä väliä sillä on. Samanlailla ne hommat hoituu.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Eiköhän se tuo ollut.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Tommonen kiinni ja kyllä pitäis potkia. :buttrock
2214€+rahti. Ton tekstin mukaan pitäis olla helppo asentaa(bolt on). Toki tarvis säätää penkissä viä. 280hv 94 oktaanisella?!
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

+ tulli ja vero
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Ainii... :cry: Mitähän vois olla? Osaatko sanoa?
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

tohon hintaa 30% lisää eli noin 700€
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Nonniin... Torstaina varattu aika tampereen autosähkölle. Sitten näkee missä se vika on.
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Ilmotahan sit mikä kärryä vaivas. :idea:
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

jopo wrote:Ilmotahan sit mikä kärryä vaivas. :idea:
Tottakai. Lupas että perjantaina olis jo ajossa.
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Noniin. Onkin jo tänään valmis. Äijä soitti just sieltä. Vika oli seuraava: kaikki tietää varmaan miten moottori "kääntyy" kaasuttaessa. Mulla oli ilmanputsarin putki irti kotelosta sen verran vähän että vasta kovilla kieroksilla kun moottori kääntyy tarpeeks niin sillon se on tiivis. Alhaisilla kierroksilla se ottaa ilmaa ohi ilmamassamittarin ja kävi siten laihalla, eli ei vääntäny. Sekin että kun vedättää esim. 1.:ltä 2.:lle niin tuntu kun olis heittäny suoraan kolmoselle, johtui siittä että moottori palas "suoraan" kun päästin kaasun ja kone sai taas ilmaa ohi valvonnan. Pieni vika, iso lasku. Hiukan vaikeesti selitetty, mutta saa kysyä jos jäi epäselvää.
Last edited by VR6PASSAT on 15.4.2006 0:48, edited 1 time in total.
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Sain auton ajoon. Kyllä taas on kiva ajella!!! 8) 85€ makso sama homma jonka olis voinu itte tehdä jos olis tajunnu. Noh... ei se mitään, pääasia kun auto toimii.

E: Pitikin sanoa että "toimii".
Post Reply