Jämäkämpää kytkintä AVF-moottoriseen TDI:hin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Jämäkämpää kytkintä AVF-moottoriseen TDI:hin

Post by Micco »

Eli onko kellään kokemusta/tietoa millaisia kytkimiä on tarjolla tuollaiseen 96kw AVF-moottoriseen TDI Passattiin? 6-vaihteinen manuaali ja torsen siinä on perässä. Vääntöä sais kestää +500nm pahan päivän varalle. Mitähän tollaseen kannattais laittaa? Ja mistä moisia saisi.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
mm101
Posts: 36
Joined: 21.7.2005 6:02
Location: Parainen

Post by mm101 »

Joo mua askarruttaa sama asia. Onko sulla aikomus lastuttaa vai jotain järeämpiä toimenpiteitä kuten suuttimia, isompi turbo + välijäähy vai minkä takia kyselet moista ?
Mullahan oli 390 nm vääntöä aikasemmin LMS:lastun kans niin kytkin ainakin mulla kesti luistamatta.
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Joo kyllä vakiokytkin noi alle 400nm väännöt kestää. Mä tässä vaan suunnittelen.... Sen pahan päivän varalle.... :wink: Vielä en oo löytäny oikei minkäälaista tietoa asiasta. Ehkä en osaa vain etsiä. Miten paljon lie vaihtoehtoja tuohon kombinaatioon tarjolla :?:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Sachsilta löytyisi Performance PCS virityskytkinasetelma. Tämä Pro&streetin hinnastosta:
883082999736 VAG 1,9TDI-2,5TDI, 240mm h 298,-+alv=364,-
Väännön kestotaulukon mukaan tuo kestäisi 500nm massalevyllä, 580nm spesiaali massalevyllä ja 640nm sintterilevyllä. Sachsin taulukosta en löytänyt AVF:n kohdalta muita osia, kuin tuon asetelman. Onko kukaan laittanut/onko kokemusta, mitä esim tuon asetelman kaveriksi kannattaisi laittaa? Vai kestääkö vakiolevy ja vauhtipyörä, jos mennään 500nm nurkille tai jopa yli?

Tieto ongittu täältä: http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... e_sre.html
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Moro, soita prostreettiin ja kysy saako siihen niitä levyjä ota seosmassa levy jos saat. Sintteriä ei kannata laittaa ajo autoon juuri sen ns. on/off
ominaisuuden takia.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Juu, mailia laitoin toissapäivänä. Ei oo Pete viel vastannu. Pitää soitella sinne jos ei ala kuulumaan. Sintteriä en todellakaan meinannu laittaa. Tuo seosmassa levy kuulostaisi oivalta vaihtoehdolta. 580nm riittää aivan taatusti. Toivotaan että levy ja sopiva vauhtipyörä löytyy jostain. Jännä homma, kun ei tuo sachsin luettelo tuntenu kuin pelkän asetelman... :?
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Mihis diesel kiuluihin ne on VR:n kytkintä laitellu???
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55557 Tuolla topicissakin jotai VR:n kytkimestä ovat puhuneet. Veikkaan et 90hp vehkeisiin ovat laittanu jos kerran... Tuonne on muuten valonviejä kehunut yllätyksenä jousitettua sintteriä kaksoismassa-vauhtiksella... Miten lie mukava oikeesti ajaa... Itselläni kyllä todella vahvat epäilykset edelleen. Joku muukin on kyllä joskus maininnut, että jousitettu levy pehmentää lähtöä tollasissa.

Pitää soitella tonne pro&streettiin kunhan saan muuttokiireet hoidettua. Ei oo vastausta mailiin tullu...
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Soitin Pro&Streettiin. Sachsin viriosastolla ei ole tuohon AVF:ään muuta, kuin tuo asetelma. Eikä pro&streetin kauttaan löydy muitakaan. 500nm väännölle Pete suositteli, että laittaa tuon Sachs Performance PCS asetelman, ostaa joko orkkislevyn tai Sachsin vakiomallin ja kokeilee ton orkkis vauhtipyörän kanssa. Jos avattaessa näyttää että vauhtis on jo kulunut, niin sitten jo harkittava, että ostaako vielä uuden kaksoismassapyörän. Tällöin jo kannattaa miettiä löytyisikö jostain mallista sopiva kiinteä vauhtipyörä. Nuo kaksoismassapyöräthän ovat kuulemma kuluvia osia, jotka menevät vaihtoon jossain vaiheessa. Mun autolla on ajettu reilu 120 tuhatta, joten en tiedä missä vaiheessa elinkaartaan se on.

Ennenkaikkea toiminnan kannalta ohjelma kannattaisi olla sellainen, ettei alakierroksille tule sitä julmaa vääntöä.

Pitäisi saada selvää, että löytyisikö jostain volkkareista kytkinlevyä ja kiinteää vauhtipyörää, joka tuohon sopisi paikalleen. Silloin voisi vielä katsoa löytyisikö niiden tilalle viriosia.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Post Reply