Näin jossain palstalla puhuttavan, että 1,9 td koneeseen olisi asennettu tuo välijäähdytin. Moottorin tyyppi itselläni on se AAZ
Onko siitä paljonkin hyötyä noin käytännössä, ja paljonko siihen tulisi tehoja lisää vakion 55 Kw: lisäksi
Suoraan pelkästä kuulerista ei nyt välttämäti montaa heposta irtoa, mutta kuulerin asennuksen jälkeen pystytkin aika reilusti ruuvaamaan syöttöjä lisää ilman suurempia lämpöongelmia jotka ilman kuuleria syöttöjä lisäillessä ovat taattuja.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mistähän noita kannattaisi alkaa kyselemään...? Ja olen jo jonninverran "joutunut" ruuvaamaan, kun aiempi omistaja oli vihiniin nostanut ahtopaineita
Selvisi huollon yhteydessä. Ei mitään mahdottomia, mutta muutamia kemmenyksiä
mun ex g3:een cooleri vaikutti aika hyvin... kyllä se on hyvä olemas, ku jos on joku +25 astetta tai enemmä pihalla, niin ni on jo aika nuhanen peli ilman coolerii...
hommaa tuolta ht-tune tai jos on keskiselle sulla asiaa niin siinä samalla pyörähdät alavudella eden performance
Last edited by onlyvw on 20.5.2006 18:46, edited 1 time in total.
Noista molemmista näytti löytyvän vaikka ja mitä kivaa
Laitoinkin hetimmiten sähköpostia menemään, ja kyselemään tarjousta... tai hintaa. Jos sitä vaikka innostuisi jonninmoisen paketin tuolta tilaamaan, eihän sitä koskan tiedä
Kyselin noista samalla erinäköisiä bokseja , mutta asiaa tarkemmin mietittyäni, huomasin että kyllä sitä ihmisen pitääkin olla tyhmä
Eihän tuohon mekaaniseen nuhapumppuun mitään tehovehkeitä saa, joten jää sitten haaveeksi
Välijäähdytin ja vapaavirtaussuodatin kylläkin "ehkä" olennaisimmat.
Täytynee varmaan hankkia vaan seuraavaa pirssiä katsottaessa tehokkaammalla koneella varustettu variantti
Kyllä siitä aika helpolla saa suht paljonkin voimaa irti. Katopas vaikka alkajaisiks tuo keskustelu FFP:n puolelta. On kylläkin 1.6TD koneesta, mutta periaatteessa sama kone tuo 1.9TD on, vain isommalla kuutiotilavuudella. 1.9TD koneen heikoin paikka on runkolaakeri pukit. Ilman niiden vahvistusta ei parane mennä paljoakaan yli 1bar:n. Tosin jo noilla paineilla vakio turbo tahtoo jäädä pieneksi. Semmoiseen vähän päälle sataan hummaan pääsee helposti vakiokokoonpanollakin, kunhan vaan laittaa välijäähyn.
Minä haluaisin kanssa saada tietoon onko mahdollista saada lisää heppoja tohon Golfiini. Moottori 1.9TDI.
Mun mies on viemässä omaa autoaan ns."lisäviritykseen" niin josko siinä samalla menis mun autonikin.