Paras vaha?
Paras vaha?
Laitoin tämän ny tänne, kun ei oikein tuuningin puolelle istu..
Mitäs poppoo käyttää autovahana?
Itellä kokemuksia seuraavista:
- Autoglym Kulta/Punanen: Ihan jees, vaatii vaan hieman aikaa & vaivaa kun homman joutuu tekemään kahdesti (ensin punanen ja sitten kulta)
- Autoglym Sininen aka Liquid Hardwax ihan jees kamaa, paras tähänmennessä, kunnon kiillon saamiseksi vaatii vähän töitä, mylly vois olla aika jees..
Tänään pitäs testata Simonizin Original Liquid, saas nähä mimmosta tuo on. Simonizin vahoista on 2 kerran kokemus -> eka & vika "hikisimonizin" hankaaminen.. ei menny ku 3 tuntia ettei autossa ollu hirveästi harmaata. ihme tervaa sano.
Mitäs poppoo käyttää autovahana?
Itellä kokemuksia seuraavista:
- Autoglym Kulta/Punanen: Ihan jees, vaatii vaan hieman aikaa & vaivaa kun homman joutuu tekemään kahdesti (ensin punanen ja sitten kulta)
- Autoglym Sininen aka Liquid Hardwax ihan jees kamaa, paras tähänmennessä, kunnon kiillon saamiseksi vaatii vähän töitä, mylly vois olla aika jees..
Tänään pitäs testata Simonizin Original Liquid, saas nähä mimmosta tuo on. Simonizin vahoista on 2 kerran kokemus -> eka & vika "hikisimonizin" hankaaminen.. ei menny ku 3 tuntia ettei autossa ollu hirveästi harmaata. ihme tervaa sano.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Korrekin ja turtle waxin jälkeen löysin Auto Glymin puna-kulta setin kaupan hyllyltä, muita en oo sen jälkeen kokeillu, on sen verran helpommin irtoavaa noihin aiempiin kokeiluihin verrattuna.
Jälkikin on mielestäni riittävän puhdas ja tuo kultainen glymi pysyy ainakin kesän yli pinnassa jos keväällä vahaa.
Ainoo huono puolihan tossa autoglymissä tosiaan on se aika, eli pitää antaa kuivua rauhassa niin irtoaa sitten kiillotuksessa.
Lähtee siitepölyt huuhtomalla vahatulta pinnalta kivasti.
Ootteko muuten vahannu vanteita, lähinnä noita kevytmetallivanteita, lähteekö jarrupölyt hyvin irti?
Jälkikin on mielestäni riittävän puhdas ja tuo kultainen glymi pysyy ainakin kesän yli pinnassa jos keväällä vahaa.
Ainoo huono puolihan tossa autoglymissä tosiaan on se aika, eli pitää antaa kuivua rauhassa niin irtoaa sitten kiillotuksessa.
Lähtee siitepölyt huuhtomalla vahatulta pinnalta kivasti.
Ootteko muuten vahannu vanteita, lähinnä noita kevytmetallivanteita, lähteekö jarrupölyt hyvin irti?
Passat Variant 1.9 TDI PD CL -01
Ilmeisesti vahaustekniikoissa ja vahauksen jälkeisissa pesuissa on eroja, koska kaikilla Glymi ei kestä edes kuukauttakaan. Punainen on mukavempi kyllä levittää, kuin tummien värien Ultra deep shine, joka on pikkasen tahmeampaa.
Olisi mielenkiintoista kokeilla Simonzin uudempaa nestemäistä vahaa, koska se sai yhden lehden testeissä parhaat pisteet (Lehden nimeä en nyt muista :).
Jos olette kokeilleet useampia vahoja, niin arvostelkaa vaikkapa seuraavaan tyyliin (asteikolla 4-10):
AutoGlym Pun+Kulta
Helppous: 9
Kiilto: 9
Kesto: 8
Hinta: 7
Korrekit ja Turtlewaxit on mielestäni sellaista kasarivahaa, mutta on niilläkin hyviä tuotteita kuulemma. Vanteista lähtee jarrupölyt kuivallakin rätillä, kun ne on vahattu, eli kannattaa renkaanvaihtojen yhteydessä vahailla.
Olisi mielenkiintoista kokeilla Simonzin uudempaa nestemäistä vahaa, koska se sai yhden lehden testeissä parhaat pisteet (Lehden nimeä en nyt muista :).
Jos olette kokeilleet useampia vahoja, niin arvostelkaa vaikkapa seuraavaan tyyliin (asteikolla 4-10):
AutoGlym Pun+Kulta
Helppous: 9
Kiilto: 9
Kesto: 8
Hinta: 7
Korrekit ja Turtlewaxit on mielestäni sellaista kasarivahaa, mutta on niilläkin hyviä tuotteita kuulemma. Vanteista lähtee jarrupölyt kuivallakin rätillä, kun ne on vahattu, eli kannattaa renkaanvaihtojen yhteydessä vahailla.
Nyt on ensikäden tietoa Simonizin Original Liquid:ista siis tämä nestemäinen hikisimonitsi. Toimii!
Hieman työläämpi levittää kuin Glymin nestemäinen kovavaha, sekun on ihan lientä kunhan rätin kastelee ja lääppii pinnan kosteaksi, johtuen vahan hieman jäykemmästä olemuksesta, on vähän niinku ketsupin/sinapin välimaastosta. Mutta kiillotuuvuus.. Aiettä on helppoa! senkun trasselilla pyyhkii kiillon esiin, ja tämä aurigonpaisteessa mustalta pinnalta! Glymi tahtoi samoissa olosuhteissa vaan venyä&paukkua eikä meinannu kiillottua millään. Ja kiilto tuntuu olevan parempi kuin glymillä.. Tämä voi tosin olla tunnelman luomaa harhaa
Joten tämän testin perusteella jää glymin vahat hyllyyn pölyttymään. Bumper Carea tulee varmaan vielä käytettyä..
Hieman työläämpi levittää kuin Glymin nestemäinen kovavaha, sekun on ihan lientä kunhan rätin kastelee ja lääppii pinnan kosteaksi, johtuen vahan hieman jäykemmästä olemuksesta, on vähän niinku ketsupin/sinapin välimaastosta. Mutta kiillotuuvuus.. Aiettä on helppoa! senkun trasselilla pyyhkii kiillon esiin, ja tämä aurigonpaisteessa mustalta pinnalta! Glymi tahtoi samoissa olosuhteissa vaan venyä&paukkua eikä meinannu kiillottua millään. Ja kiilto tuntuu olevan parempi kuin glymillä.. Tämä voi tosin olla tunnelman luomaa harhaa

Joten tämän testin perusteella jää glymin vahat hyllyyn pölyttymään. Bumper Carea tulee varmaan vielä käytettyä..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- golf-variant
- Posts: 134
- Joined: 26.2.2005 10:24
- Location: Porvoo
Auto glymin vahaa sitä käytetään 9+
Ei riemulla rajaa....
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
Aikasemmin tuli käytettyä tuota AG:n punaista, mutta sitte automaalari löi käteen pullon wurthia (en nyt taas muista mitä mallia se oli) ja käski vahata sillä. Sitä on siitä asti tullu käytettyä. Kohtuu työlästä, ainakin jos vertaa tuohon AG:n punaiseen, mutta tuntuus kestävän aika pitkään.
Täytyis kyllä koittaa tuota AG:n punainen+kulta -yhdistelmää, kunhan tuo wurth loppuu. AG:n Bumber care on kyllä hyvää tavaraa nuolle mustille muovi ja kumipinnoille. Vaikka parille listalle täytys kyllä näyttää jo kuumailmapuhallinta.
Täytyis kyllä koittaa tuota AG:n punainen+kulta -yhdistelmää, kunhan tuo wurth loppuu. AG:n Bumber care on kyllä hyvää tavaraa nuolle mustille muovi ja kumipinnoille. Vaikka parille listalle täytys kyllä näyttää jo kuumailmapuhallinta.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Pikkuisen sivuten aihetta.. Nuo kylkilistat ja mustat muovi osat on kuulemma kaikista paras käydä läpi trasselilla johon on suihkutettu matta mustaa maalia..
Kertoja oli kokeillu ja sanoi ettei enää muuta keinoa käytä (ja hän jopa uskalsi katsoa silmiin kun kertoi).. Heti kun maali kuivuu niin uutta maalia ja kuulemma saa muutaman kerran suihkauttaa trasseliin kun käy auton läpi.. Ei muuta ku trasselin ja matta mustan maalin ostoon.. 


Ois muuten ollut kiva kokeilla mutta joku ***** turkkilainen autonkasaaja on mennyt Wolfburgissa värjäämään listat korinväriin :lol:pete78 wrote:Nuo kylkilistat ja mustat muovi osat on kuulemma kaikista paras käydä läpi trasselilla johon on suihkutettu matta mustaa maalia.. :shock:
Peukkuja sille joka uskaltaa kokeilla.... :)
Hurjat on keinot teillä listojen varalle. Volkkareihin en ole laittanut mitään tököttiä muoviosille koska ne eivät haalistu ja mun mielestä niiden ei niin kauheesti tarvitsekaan kiiltää. Nissanin haalenneisiin muoviosiin hieroin aikoinaan autoglymin bumper carea ja kyllä se jonkun verran auttoi, tosin eihän se niitä alkuperäiseksi pysty palauttamaan.
-
- Posts: 14
- Joined: 1.12.2003 7:14
- Location: Helsinki
Jos haluan hinkkiä "pitkän kaavan" mukaan niin silloin käytän Glymin Puna/Kulta-yhdistelmää mutta nykyään on muka aina
niin kauhea kiire joten nyt on tullut käytettyä Prestan Fast Wax:ia. Sisältää ilmeisesti hieman liuotinta joten lika irtoaa hyvin.
Aineena on ihan litkua joten helppo levittää ja mitä kauemmin saa kuivua, sitä helpompi pyyhkiä pois.
Suosittelen.
niin kauhea kiire joten nyt on tullut käytettyä Prestan Fast Wax:ia. Sisältää ilmeisesti hieman liuotinta joten lika irtoaa hyvin.
Aineena on ihan litkua joten helppo levittää ja mitä kauemmin saa kuivua, sitä helpompi pyyhkiä pois.
Suosittelen.
10 vuotta passateilla, nyt jotain muuta...
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Turtle:n tuotteita on tullu käytettyä monta vuotta ja olen ollu tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen.
Olen myös käyttänyt Hempel´s venevahaa joka on myös todella hyvä vaha, helppo levittää/kiilloittaa sekä kestää pitkään, eikä tarvi mittän "extra glosseja" kunhan muistaa että pesee vain shampoolla eikä millään liuotinaineella.
Ostin tuota turtle:n platinum-sarjan autovahaa sekä extra gloss:a viimeksi ja se tuntuu myös kestävän erittäin pitkään... Vahasin kärryn n. 3 kuukautta sitten ja vielä kuivatessa säämiskä liukuu pinnalla erittäin hyvin.
Tosin tämä vaha on paljon kalliimpaa verrattuna tavalliseen turtle waxiin...
Olen myös käyttänyt Hempel´s venevahaa joka on myös todella hyvä vaha, helppo levittää/kiilloittaa sekä kestää pitkään, eikä tarvi mittän "extra glosseja" kunhan muistaa että pesee vain shampoolla eikä millään liuotinaineella.
Ostin tuota turtle:n platinum-sarjan autovahaa sekä extra gloss:a viimeksi ja se tuntuu myös kestävän erittäin pitkään... Vahasin kärryn n. 3 kuukautta sitten ja vielä kuivatessa säämiskä liukuu pinnalla erittäin hyvin.
Tosin tämä vaha on paljon kalliimpaa verrattuna tavalliseen turtle waxiin...
yksinkertainen mut oon pärjänny
Värivahalla ei ole mitään merkitystä...se väri on ihan huiputusta...jotkut värivahat voi olla hyviä vahoja mutta värillä ei ole merkitystä...se oli vain uusi myyntikikka millä saatiin asiakkaat luulemaan et niist olis jotai hyötyy...Sormensa siinä saa vaa värjättyy...et ostaa kannattaa jos haluu sormia värjätä...muuten en suosittele...kaikki värivahat oltii haukuttu yhes vahatestissäkin ihan pystyy...
Hiki simonizin nestemäistä versiota tuossa viikolla testasin ja varsin mainiolta tavaralta vaikuttaa. Helppo levittää ja kiilottaa + ei yhtään häpiä kulta klymin kiillolle ellei jopa paremmin kiillä. Iso plussa vielä notta kulta klymin hinnalla tuota simonizia saa melkein 3 purnukkaa
Ja noihin puskureiden mustiin listoihin meikäläinen käyttää jotain pilteman tököttiä sekin pesee klymin bumpercaren mennen tullen niin hinnassa kuin toimivuudessa (tuolla ei jää sitä tahmeaa pintaa joka pumbercarella tahtoo aina jäädä.
Ja noihin puskureiden mustiin listoihin meikäläinen käyttää jotain pilteman tököttiä sekin pesee klymin bumpercaren mennen tullen niin hinnassa kuin toimivuudessa (tuolla ei jää sitä tahmeaa pintaa joka pumbercarella tahtoo aina jäädä.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Nostetaanpa tätäkin topiccia ylöspäin. Olen käyttänyt AG:n punaista ja kultaista, mutta punaisen kanssa tahtoo tulla sellaisia "hologrammeja" maalipintaan.
Onko vahaajassa vika vai jossain muussa?
Onko muuten kellään kokemuksia Prestan Best Wax:sta tai Lahegan Hårwax:sta? Tuota lahegaa näytti olevan käyttöauton hyllyssä, mutta en uskaltanut ostaa, kun kaikki teksti oli ruotsiksi. Pitäisi löytää joku vaha, mikä kestäisi vähän kauemmin kuin autoglym.
Onko vahaajassa vika vai jossain muussa?
Onko muuten kellään kokemuksia Prestan Best Wax:sta tai Lahegan Hårwax:sta? Tuota lahegaa näytti olevan käyttöauton hyllyssä, mutta en uskaltanut ostaa, kun kaikki teksti oli ruotsiksi. Pitäisi löytää joku vaha, mikä kestäisi vähän kauemmin kuin autoglym.
Sonaxilla olen nyt muutaman kerran hinkannut ja ihan ok tuote tuntuu olevan. Parhaimpina ominaisuuksina se, että vahata saa vaikka auringonpaisteessa ja vaha saa jäädä vaikka päiväksi suoraan auringon paisteeseen ilman ongelmia. Loistava tuote siis esim. mökillä suoritettavaan vahaukseen.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96