III-koppasen variantin muutos pakuksi?

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
User avatar
Tuoppi
Posts: 33
Joined: 12.2.2004 21:01
Location: Järvenpää

III-koppasen variantin muutos pakuksi?

Post by Tuoppi »

Moro!

Onko jollakin tietoa/kokemusta onnistuuko III-koppasen variantin rekisteröimään pakettiautoksi.

Kysyin katsastuksen teknisestä neuvonnasta ja käskivät kääntyä maahantuojan puoleen,ja se väitti ettei onnistu nykyään, joskus aikaisemmmin on kuulemma onnistunut.

Huutonetissä on myynnissä yks variantti III-koppanen, ja se sanoo et onnistuis toi pakuksi rekisteröinti, et laittais taakse vain koiraverkon jonka reikien halkaisija on alle 5 cm, ja sais jättää muka pehmeen penkinkin.

Diesel vero olis jotain 100 euron luokkaa vuodessa sen jälkeen.

Ihmetyttää vähäsen? :shock:
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Se verkkohan pitää olla etupenkkien takana ja takapenkiltä pitäis piilottaa/poistaa ylimääräiset turvavyöt (1 kpl) jos henkilömääräksi tuleekin 2+2.
Noitahan on eri aikoina saanut tehdä hieman eri määräyksillä.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Tuoppi
Posts: 33
Joined: 12.2.2004 21:01
Location: Järvenpää

Post by Tuoppi »

Tohon edelliseen lainaus myyjän tekstistä,

HUOM!! Tämän yksilön saa katsastettua pakettiautoksi omilla penkeillä lisäämällä verkon tavaratilaan jolloin d-vero alle 100e/vuosi !!! Muutoskatsastus maksaa 25e.

Näytti muuten tuo myynnissä oleva samanlaiselta kuin Antin golffi ja oli viel "joker" malliltaankin.

Tos on osote jos jotain kiinnostaa vilasta, yritin linkkiä tosta, mutta eipä tainnu onnistua...!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7303002
User avatar
Tuoppi
Posts: 33
Joined: 12.2.2004 21:01
Location: Järvenpää

Post by Tuoppi »

Hä hää, no ompa kumma, ei kyllä uskois millään!

Onnistuinpas tossa linkityksessä vaikka oon tämmönen mämmikoura.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Antin golffi on enemmän ajettu vaikka taitaakin asustella Treellä.
Hinta vähän turhan korkealla tuolla vaikka onkin hyväksihavaittua joker-varustetasoa :)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
1500A
Posts: 240
Joined: 4.2.2004 22:57
Location: Pyhtää
Contact:

Post by 1500A »

User avatar
1500A
Posts: 240
Joined: 4.2.2004 22:57
Location: Pyhtää
Contact:

Post by 1500A »

Sen verran vielä lisäystä, että kyllä, Kolmos-Golffi (sukupolvi 1H) on mahdollista rekisteröidä pakettiautoksi, Nelos-korisen (1J) tyypityksestä pakuvaihtoehtoa ei löydy.

'Periaatteessa' alkuperäinen takapenkki sijaitsee sitten tavaratilassa ja ohjaamo erotetaan (etupenkkien takaa) tavaratilasta kiinteällä väliseinällä. Seinä lattiasta kattoon ja reunasta reunaan, ei lujuusvaatimuksia, voi siis olla myös verkko, jonka silmäkoko on max. 50 mm. Kantavuudesta (425 kg) yli puolet tulee jäädä tavarakantavuuden osalle, tämän vuoksi matkustajamääräksi tulee 1 + 3 ja yksi takapenkin istumapaikka 'poistetaan' poistamalla keskimmäinen turvavyö. Pakettiauton suurin sallittu ajonopeus 100 km/h.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Tästä aiheesta kun joku kirjoitustaitoinen jaksaisi naputella tuonne yleisesti (ei VAG:eja koskien pelkästään):
http://www.autowiki.fi/index.php/Farmarista_pakettiauto
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
1500A
Posts: 240
Joined: 4.2.2004 22:57
Location: Pyhtää
Contact:

Post by 1500A »

Verotukseen liittyvä tekninen säädöstö on sen verran 'elävää' ja lisäksi paikkakuntakohtaiset eroavaisuudet, että tämänkin ketjun jutut on jo suurimmaksi osaksi vanhentuneita ja paikkaansapitämättömiä...
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Olisi hyvä kun joku osaisi niistä jenkkifarmari-pakuista asti takautuvasti kirjoitella historiatietona miten tämä asia on elänyt vuosien varrella.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

Toi minun allekirjoituksessa oleva Passat oli vuodet 2001-2006 pakettiauto, joka muuttui 2005 vuoden aikana säädödten muuttuessa kaksikäyttö ajoneuvoksi, minkä johdosta dieselvero nousi normaalin Passatin tasolle. Eli verohyötyä tuli vuosien 2001-2005 aikana. Silloin muutettaessa piti ainoastaan laittaa etu- ja takapenkkien väliin väliseinä, joka tässä oli putkikehys, mistä roikkui verkko minkä silmäkoko oli 50 mm. Penkkiä tai turvavöitä ei tarvinnut poistaa, mutta rekisteriotteessa luki 1+3 ja autolla sai ajaa 100 km/h.
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

kaksois vero

Post by passat variantti »

niin että noi siirtyi takaisin alkuperäiseen veroon , mikähän on tuomio otitko väliseinän poies ja takasin alkuperäiseksi rekisteröinti?
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Re: kaksois vero

Post by Vesa-Matti Luoma »

passat variantti wrote:niin että noi siirtyi takaisin alkuperäiseen veroon , mikähän on tuomio otitko väliseinän poies ja takasin alkuperäiseksi rekisteröinti?
Joo seinä lähti pois jo aikasemmin ja sit vuosikatsastuksen yhteydessä muutoskatsastin alustan sekä autotyypin.
Locked