moi olisiko kellään tietoa miten vaikee homma on vaihtaa 1.6 sen moottorin tilalle 1.8 , ajattelin vaihtaa samalla vaihteistonkin kun moottori vaihtuu .
mootori on ihan valmis , syö oljyä ja paukkuu ja ryskyy mutta tarviiko takana olla levyjarrut ja edessä jäähdytetys levyt?
autossa nykyään edessä levyt ja takana rummut.
eli tarviiko autossa tehdä rakenteellisii muutoksia esin jus muutella jarruja.?
auto on mallia 5D passat variant
moottorin vaihto 1.6 sen tilalle 1.8
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
Selvitelläänpäs ensin vähän niitä moottorikoodeja ja muitakin asioita, ennenkuin ruetaan mitään akseleita vaihtamaan.
Onko siellä tällähetkellä paikallaan se läpihengittävä 1.6 8v 100hp kone (AFT, AEK)? Ja minkä tehoista 1.8 konetta olet vaihtamassa sinne, 90hv ABS:ää vai jotain uudempaa 20v konetta, vaiko mitä? Mikäli jotain 90 heppasta, niin ei tarvi vaihtaa ainakaan jarruja, laatikkoa tai alustaa, mutta kaikkea muuta pientä kylläkin.
Mutta kunhan nyt nuo speksit on selvillä niin mietitään sitten lisää. Mutta kannattaa taas vähän miettiä mikä kannattaa. Jos tuollaiseen swappiin ryhtyy, niin ei todellakaan kannata vaihtaa sinne tilalle mitään sankavitun aikaista 90hv ABS:ää, vaan jotain vähän järkevämpää. Mutta ei tuollaisessa hommassa ole mitään järkeä, halvemmaksi tulee vaihtaa autoa tai rempata vanhaa. Ja mikäs siinä vanhassa koneessa edes on vikana, kun ei tuosta edellä olleesta tekstistä oikein selvinny? Jotain meteliä siitä pitääkin kuulua käynnissä ollessaan ja pieni öljynkulutuskin on monissa koneissa aika normaalia...
Onko siellä tällähetkellä paikallaan se läpihengittävä 1.6 8v 100hp kone (AFT, AEK)? Ja minkä tehoista 1.8 konetta olet vaihtamassa sinne, 90hv ABS:ää vai jotain uudempaa 20v konetta, vaiko mitä? Mikäli jotain 90 heppasta, niin ei tarvi vaihtaa ainakaan jarruja, laatikkoa tai alustaa, mutta kaikkea muuta pientä kylläkin.
Mutta kunhan nyt nuo speksit on selvillä niin mietitään sitten lisää. Mutta kannattaa taas vähän miettiä mikä kannattaa. Jos tuollaiseen swappiin ryhtyy, niin ei todellakaan kannata vaihtaa sinne tilalle mitään sankavitun aikaista 90hv ABS:ää, vaan jotain vähän järkevämpää. Mutta ei tuollaisessa hommassa ole mitään järkeä, halvemmaksi tulee vaihtaa autoa tai rempata vanhaa. Ja mikäs siinä vanhassa koneessa edes on vikana, kun ei tuosta edellä olleesta tekstistä oikein selvinny? Jotain meteliä siitä pitääkin kuulua käynnissä ollessaan ja pieni öljynkulutuskin on monissa koneissa aika normaalia...