Omistan -01vm variantin Etelä-Lapissa, jossa ongelmana on lumenkertyminen takavanteiden sisäpuolelle ja lauhalla osa lumesta irtoaa vanteesta ja loppu jäätyy illan viiletessä vanteeseen alapuolelle aiheuttaen valtavan epätasapaino/tärinän yli 80km/h vauhdissa.
Lunta/jäätä ei saa poistettua kuin sulattamalla autoa lämpimässä tallissa 4h tai mekaanisesti renkaat pois käyttäen.
Huom! lumi ei kerry vanteisiin ajamalla paksussa lumessa vaikka maahantuojakin yrittää sellaista väittää vaan alustassa on ilmavirtauksien kans ongelmia jotka saavat lumipölyn tarttumaan vanteiden sisään. Ei tarvitse kuin ajaa tiellä missä vähänkin lumi pöllyää niin IV kerää sen takavanteisiin.
Myös kesärenkaissa huomaa että takavanteiden sisällä paksu hiekka kerros?
Tarkkailkaapa takavanteita niin niissä on aina 1-2cm lumi/jääkerros!
Edellinen autoni oli golf 3variant eikä ikinä vastaavia ongelmia ja näytääpi parkkipaikoilla muissakin merkeissä olevan puhtoiset vanteet
Merkkiliike tiesi/vähätteli ongelmaa mutta suositteli 5-puola vanteita ne on helpompi puhdistaa.
Onko muilla ollu täristäviä kyytejä 2003 myydyimmän farkun kyydissä?
ps.Käy muuten aikalailla renkaiden ja iskarien päälle. KESÄ AUTO?
IV-golf variantin surkea talviominaisuus!
No tuota ei täällä etelässä juurikaan tuota onkelmaa ole ollut...ainakaan meikäläisellä. Talvivanteina tosiaan 5-puolaiset Valbremit ja hyvin pelittää. Vahasin ne kyllä syksyllä molemmin puolin erittäin perusteellisesti, oisko sillä mitään tekemistä asian kanssa?
Ainoastaan kerran tänä talvena olen havainnut lumen kertymisen aiheuttamaa tärinää (ja silloinkaan en jaksanut putsata vanteita, vaikka lunta satoi yöllä about 30 cm).
Ainoastaan kerran tänä talvena olen havainnut lumen kertymisen aiheuttamaa tärinää (ja silloinkaan en jaksanut putsata vanteita, vaikka lunta satoi yöllä about 30 cm).
Eipä oo lunta kertynyt Oulun korkeudellakaan vanteisiin pyörimään, vaikka alla on ihan originellit peltivanteet pöläreineen.
Jotenkin musta tuntuu, että autotehtailla tuskin tällaista asiaa testaaavatkaan, eli eri merkkisillä autoilla ei hirveesti pitäis olla eroja. Tietenkin, jos autoa pidetään aina välillä lämpimässä ja välillä taas kylmässä voi vaikuttaa asiaan...ehkä.
Eihän tuo Golf kaikkein paras talviauto ole (uskaltaako täällä sanoa
), mutta kyllä sillä pärjää siinä missä muillakin.
Jotenkin musta tuntuu, että autotehtailla tuskin tällaista asiaa testaaavatkaan, eli eri merkkisillä autoilla ei hirveesti pitäis olla eroja. Tietenkin, jos autoa pidetään aina välillä lämpimässä ja välillä taas kylmässä voi vaikuttaa asiaan...ehkä.
Eihän tuo Golf kaikkein paras talviauto ole (uskaltaako täällä sanoa

Moro,
Kyseessä on tuskin auton ominaisuus vaan pikemminkin vanteiden.
Itse olen tömännyt samaan ongelmaan seuraavissa autoissa:
-Volvo V70 R AWD
-Audi S6
-BMW 530D Touring
Kaikissa on ollut isot ja leveät valssit.
Talvella lunta ja jäätä on keääntynyt vanteisiin ja motarilla ravistus on melkoista. On joutunut sulattelu hommiin
Kyseessä on tuskin auton ominaisuus vaan pikemminkin vanteiden.
Itse olen tömännyt samaan ongelmaan seuraavissa autoissa:
-Volvo V70 R AWD
-Audi S6
-BMW 530D Touring
Kaikissa on ollut isot ja leveät valssit.
Talvella lunta ja jäätä on keääntynyt vanteisiin ja motarilla ravistus on melkoista. On joutunut sulattelu hommiin

- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
oon kans kerran talvella joutunu käymään rengasliikkeessä kun rupes täristämään ja kävin tarkistuttamaan mikä siellä on ja kerran oon jo joutunu kesällä putsaan kun on kerännu kuraa kauheet määrät vanteiden sisäpuolelle. onhan noi tietysti 8.5" leveet vanteet että ne kyllä jo kerää ihan hyvin tavaraa sisäpuolelle.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807