Moi
Olisin tiedustellut millä aineella olette hoitanut esimerkiksi helmojen muovipintoja omissa autoissanne. Itellä -01 passat variant ja ne mustat muovit alkaa haalistua huolestuttavasti.
Muoviosien hoitoaine
Muoviosien hoitoaine
Passat Variant 1.9 TDI PD CL -01
- Markku Duus
Väliaikainen apu on vaikkapa AutoGlymin Bumber Care.
Pitkäkestoisempi apu löytyy kuumailmapuhaltimesta. Ko. osa ensin irti ja kunnon pesu moottorinpesuaineella ja sitten lämmittelemään. Pinnasta huomaa selvästi kun se sulaa ja väri palautuu mustaksi. On kyllä hyvä konsti, toi osien irrottaminen vaan on se haittapuoli. Eikä sovi ihan kaikille muovilaaduille, mutta tuollaasille pehmeille muoveille, mitä kylkilistat, helmamuovit yms. yleensä ovat, toimii. Golffin maski, kovempana muovina, näytti kiehuvan, ennenkö huomas mitään eroa
Kannattaa koittaa johki huomaamattomaan paikkaan ensin, vaikka takapuolelle.
E: orm ehti ensi.
Pitkäkestoisempi apu löytyy kuumailmapuhaltimesta. Ko. osa ensin irti ja kunnon pesu moottorinpesuaineella ja sitten lämmittelemään. Pinnasta huomaa selvästi kun se sulaa ja väri palautuu mustaksi. On kyllä hyvä konsti, toi osien irrottaminen vaan on se haittapuoli. Eikä sovi ihan kaikille muovilaaduille, mutta tuollaasille pehmeille muoveille, mitä kylkilistat, helmamuovit yms. yleensä ovat, toimii. Golffin maski, kovempana muovina, näytti kiehuvan, ennenkö huomas mitään eroa

E: orm ehti ensi.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Kokeilkaa Cartecin vinyl tuotetta.Sopii kaikille kumi- ja muoviosille.Olen käyttänyt kyseistä tuotetta fixaamossamme jo kauan hyvin kokemuksin.Jos haluaa pysyvämpää pintaa on olemassa Cartecin vinyl paint spray väreinä musta,antrasiitti ja harmaa.Kyseisiä tuotteita on nykyään kauttani saatavilla.www.cartec.fi
-
Itse olen käytellyt erilaisia muoviosille tarkoitettuja vahoja suht hyvillä tuloksilla.
Jos ovat päässeet pahasti haalistumaan niin vaativat aluksi vähän useammin vahailua mutta käytön myötä nämä aineet kaiketi imeytyvät muoviin sisään koska eivät myöhemmin vaadi niin usein hoitoa...
Tosin nykyään ei tarvitse mustista muoviosista murehtia, koska kaikki osat ovat maalattu korin värisiksi.
No, mustiahan ne ovat edelleen, mutta maalilla maalattuina metallihohto mustiksi
Jos ovat päässeet pahasti haalistumaan niin vaativat aluksi vähän useammin vahailua mutta käytön myötä nämä aineet kaiketi imeytyvät muoviin sisään koska eivät myöhemmin vaadi niin usein hoitoa...
Tosin nykyään ei tarvitse mustista muoviosista murehtia, koska kaikki osat ovat maalattu korin värisiksi.
No, mustiahan ne ovat edelleen, mutta maalilla maalattuina metallihohto mustiksi

yksinkertainen mut oon pärjänny