Golf 3 (ADY) kylmäkäynnistysongelma *ratkaistu*
Golf 3 (ADY) kylmäkäynnistysongelma *ratkaistu*
Pakkasta ei yöllä tainnut olla kuin 7 astetta ja aamusella ei golffi lähe mihkään vaikka oli pari tuntia johdon päässä. On pyöritetty konetta startilla, on hinattu, mutta ei edes lupaa.
Ekana tulis mieleen että polttoainejärjestelmässä olis vettä mikä ois vetäny jäähän. Se selvinnee huomenna kun auto on yön yli sisällä sulamassa.
Onkos muilla ollu samanlaista ongelmaa ja jos on, onko siitä selvitty muuten kun autoa vaihtamalla??
Ekana tulis mieleen että polttoainejärjestelmässä olis vettä mikä ois vetäny jäähän. Se selvinnee huomenna kun auto on yön yli sisällä sulamassa.
Onkos muilla ollu samanlaista ongelmaa ja jos on, onko siitä selvitty muuten kun autoa vaihtamalla??
Last edited by tikkam on 8.11.2006 16:43, edited 1 time in total.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Puolan ensiöpuoli oli oikkarissa. Mutta eipäs sen vaihdolla pitkälle pärjätty (siis vaihdettiin puola ja puolan yhteydessä oleva moduli).
Uutta puolaa kokeiltiin, jonka jälkeen kone kävi vaivasesti hetken. Sitten kipinä hukku kokonaan. Eipä tuohon syttypuoleen enempää osaa ite tehä, että eiköhän tuota hinata korjaamolle seuraavaksi.
Uutta puolaa kokeiltiin, jonka jälkeen kone kävi vaivasesti hetken. Sitten kipinä hukku kokonaan. Eipä tuohon syttypuoleen enempää osaa ite tehä, että eiköhän tuota hinata korjaamolle seuraavaksi.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Siis vähän aikaa tuli kipinä uudella puolalla ja sitten taas hävisi? Kuulostaa aika erikoiselta...
Mutta tää netissä neuvominen on aina vähän niin ja näin. Täytys itte olla paikalla niin tilanne olis toinen.
Ei nyt ongelmaan liittyen, mutta se koko virranjakaja on halvempi, kuin pelkkä hall-anturi. Vinkkinä, jos sieltä se vika kuitenkin löytyy....
Mutta tää netissä neuvominen on aina vähän niin ja näin. Täytys itte olla paikalla niin tilanne olis toinen.
Ei nyt ongelmaan liittyen, mutta se koko virranjakaja on halvempi, kuin pelkkä hall-anturi. Vinkkinä, jos sieltä se vika kuitenkin löytyy....
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tämä rupes vähän arvelluttamaan meikäläistä. Ootko ihan varma, että oli oikkarissa? Eihän sielä ensiökäämissä vastusta kuulu ollakaan kuin 0.5-1 ohmia. Eli lähes oikosulku.tikkam wrote:Puolan ensiöpuoli oli oikkarissa.
Eikös tuossa ADY:ssä ole jo kampiakselillakin oma asento-/pyörimisnopeusanturi? Tuon perusteellahan se sytkää ohjaa ja veikkaisin, että vika löytyy siitä anturista.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Kyllä, siellä on oma käyntinopeusanturi. Hall-anturi sitten vain osallistuu sytkän "hienosäätöön" ylemmillä kierroksilla.Clayman wrote:Eikös tuossa ADY:ssä ole jo kampiakselillakin oma asento-/pyörimisnopeusanturi?
Mutta mielenkiintoiseksi menee. Omat rahani olisin tuon puolan puolesta laittanut likoon.
Tuo erillisen käyntinopeusanturin rikkoontuminen taitaa olla aika harvinaista, en ole ainakaan koskaan kuullut. Hall-anturi viat ovatkin sitten melkein ihan "perussettiä". Vikakoodien luetuttamisessa kannattaa muuten sitten huomioida, että hall-anturista tulee aina vikakoodi kun laittaa virrat päälle, mutta ei vielä käynnistä autoa. Sama sammutettaessa. Mutta tämä ei vielä tarkoita, että anturi olisi rikki.
Äkkiä kuvittelis, että tuolta kampuralta sais tarkemmin säädettyä tuon sytkän. Tiiä sitte miten tuon on toteutettu 
Mutta kai tuon nyt kuitenkin pitäisi käyntiin lähteä vaikka hall oliskin rikki.
En tiiä sitte. Vikahan voi olla jossain johdoissa/liitoksissakin, eli mielenkiintoseksi menee.
Jokos tikkam on kuskannu auton pajalle? Muista sit kertoa täällä mikä oli, kunhan vika löytyy

Mutta kai tuon nyt kuitenkin pitäisi käyntiin lähteä vaikka hall oliskin rikki.
En tiiä sitte. Vikahan voi olla jossain johdoissa/liitoksissakin, eli mielenkiintoseksi menee.
Tuossakin on vissiin vaihtelua. Ainakaan emännän ventossa ei tule vikakoodia, vaikka auto ei oo käynnis. Mun Golffis taas tulee. Mahtaiskohan asia muuttua jossain välissä välillä 94-96?J.N wrote:Vikakoodien luetuttamisessa kannattaa muuten sitten huomioida, että hall-anturista tulee aina vikakoodi kun laittaa virrat päälle, mutta ei vielä käynnistä autoa.
Jokos tikkam on kuskannu auton pajalle? Muista sit kertoa täällä mikä oli, kunhan vika löytyy

VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Noniin, taas se saksalainen laatumoottori kehrää paremmin kun uus venäläinen.Clayman wrote: Muista sit kertoa täällä mikä oli, kunhan vika löytyy
Koko episodi oli surkeiden sattumusten summa. Ensiksikin puola oli sökönä. Sitten hommattiin motonetistä puola-esipoksi paketti. Tämän jälkeenhän auto kävi heikosti hetken aikaa ja sitten kipinä taas hukkui. Pajalla sitten vikakoodeista selvisi, että tämä uusi esipoksi oli paskana.
Jos motonetti olis kerralla myynyt ehjän varaosan, olisi tältä korjaamoreisultakin vältytty.

VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila