Antennin vaihto golf 3 variant
Antennin vaihto golf 3 variant
Eli onko joku vaihtanut antennin (edessä oikeassa kyljessä) ? Millain vaihto tapahtuu eli mitä pitää ottaa irti ja huomioida? Miten vanha lähtee irti?
Edessä kuskin puolella olevan teleskooppipiiskan olen vaihtanut. Jouduin tunkkaamaan autoa pikkasen ja sisälokarista pultit auki. Sisälokaria kun raottaa sen verran että näpit mahtuu väliin. Pikkuräikällä ja hylsyllä antennin kiinnike löysälle ja huomasin että johdon saa irti antennin juuresta. No teippasin vanhaan johtoon uuden antennin johdon pään kiinni ja vedin varovasti sen ulkoa hyttiin samaa reittiä kuin alkuperäinen kaapeli meni. Uudessa antennissa johto oli muistaakseni kiinteä, joten vanhaa johtoa ei voinut jättää. Radion kuuluvuus parani aika paljon.
Ainut ongelma on että uuden antennin mutteri ei yletä kierteille saakka muovisuojan ja lokasuojapellin ollessa välissä.
Ainut ongelma on että uuden antennin mutteri ei yletä kierteille saakka muovisuojan ja lokasuojapellin ollessa välissä.
- Pasi Häkli
Huomasin tämän itsekin kun erääseen golf kolmoseen vaihdoin antennia pari päivää sitten. Aika lailla sai käyttää voimaa että sai sen menemään kierteelle, mutta kyllä se sinne meni. Aika perseestä tollanen.jmr wrote:Ainut ongelma on että uuden antennin mutteri ei yletä kierteille saakka muovisuojan ja lokasuojapellin ollessa välissä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Minkäs moisesta antennista te oikein juttelette? Ette vissiin alkuperäisestä ainakaan?
Mistään mitään tiedä, mutta mitä mä oon alkuperäis osaa vaihtanut, niin ei se tule kuin kumisovitteelle/-holkilla kiinni lokasuojaan ja sisäpuolelle tulee tukirauta (jos jaksaa laittaa). Ja johto on ollut irrotettava sekä vanhassa, että uudessa. Ainut ero on ollu väri (uusi on musta) ja kunto
Mistään mitään tiedä, mutta mitä mä oon alkuperäis osaa vaihtanut, niin ei se tule kuin kumisovitteelle/-holkilla kiinni lokasuojaan ja sisäpuolelle tulee tukirauta (jos jaksaa laittaa). Ja johto on ollut irrotettava sekä vanhassa, että uudessa. Ainut ero on ollu väri (uusi on musta) ja kunto

VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Clayman: Alkuperäisestä. Mulla on musta ainoastaan se pää, itse antenni on edelleen krominen. Se lokasuojaan tuleva julkisivu-kumitulppa kuulemma vaatii vähän voimaa että sen mutterin saa kiinni, mulla on 1 cm liian vähän kierrettä ja voimankäytöllä saa kierteet juuri huulilleen, mutta ei ihan saa kierrettyä kiinni. Päätin jättää sen laittamisen toiseen kertaan etten hajota. Tukiraudalla se nyt on paikallaan siellä lokarin sisällä.
- Pasi Häkli
Mikä p*rkeleen mutteri
Emmä muista jotta sielä mitään mutteria olis, eikö se vain painettu paikalleen
Vai muistanko muka väärin vaikka kahteen kertaan oon moisen vaihtanut? Vai olisko mulla ollut hiukan erilainen?
Sen kyllä muistan, ettei siinä minkään kanssa tapella tarvinnut, otin kyllä suosista koko sisälokarin pois tieltä.

Sen kyllä muistan, ettei siinä minkään kanssa tapella tarvinnut, otin kyllä suosista koko sisälokarin pois tieltä.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Työkalujen ja tunkin ettimisen kanssa aloittelijalta tunti...joku kokennut varmaan vaihtaa sen puoleen tuntiin.
Clayman: siihen muovisen suojan päälle tuli tuossa meidän mallisessa vielä krominen mutteri, jolla antenni kiristetään lokasuojaan kiinni. Mutteri jää näkyviin mustan muovisuojuksen päälle.
Kuva olis kyllä nyt näppärä...
Clayman: siihen muovisen suojan päälle tuli tuossa meidän mallisessa vielä krominen mutteri, jolla antenni kiristetään lokasuojaan kiinni. Mutteri jää näkyviin mustan muovisuojuksen päälle.
Kuva olis kyllä nyt näppärä...