Elikkäs, pienenä tiedusteluna laitan kehiin tällaisen kysymyksen, että harrastaako kerhossa kuinka moni pää- tai sivutoimista maataloutta, tai yleensä viljelyä ja metsätaloutta?
Toisena kysymyksenä, että jos harrastaa, niin minkälaisella kalustolla. Täällä olisi tarkoitus hankkia lisää kalustoa kevääksi, mutta olisin kysellyt tuollaisesta traktorista, kuin Valtra A-75... onko kenelläkään kokemuksia...?
Minkä takia just A-75 Hommaa melummin A-95... Siinn on 24 hepoa enemmän ja se tuntuu ton kokosessa koneessa... Ja nappikytkin on ehdoton jos meinaa etukuormaaja hommia tehdä... A-75 ja A-95 ajaneena voin sanoa että harkitse vielä
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Musti wrote:Minkä takia just A-75 Hommaa melummin A-95... Siinn on 24 hepoa enemmän ja se tuntuu ton kokosessa koneessa... Ja nappikytkin on ehdoton jos meinaa etukuormaaja hommia tehdä... A-75 ja A-95 ajaneena voin sanoa että harkitse vielä
Pienin mahdollinen, ja muutenkin sellaisia paikkoja, minne ei olisi asiaa oikein tuolla ysivitosella. Tämä 75 tulis ns. kakkoskoneeksi. Etukuormaaja on jo verkussa, ja tähän ei tulisi ollenkaan, sitten kun tulee verku tiensä päähän, niin sitten ehkä sitä 95 voisi harkita.
tutustuttu on, mutta en vielä ole saanut tunnuksia käyttöön... eilen vasta kävin rekisteröitymässä, ja ilmoittivat, että menee pahimmassa tapauksessa päivästä - kahteen viikkoon tunnuksien saantiin, että kyllä syö ukkoa
Musti wrote:Minkä takia just A-75 Hommaa melummin A-95... Siinn on 24 hepoa enemmän ja se tuntuu ton kokosessa koneessa... Ja nappikytkin on ehdoton jos meinaa etukuormaaja hommia tehdä... A-75 ja A-95 ajaneena voin sanoa että harkitse vielä
Pienin mahdollinen, ja muutenkin sellaisia paikkoja, minne ei olisi asiaa oikein tuolla ysivitosella. Tämä 75 tulis ns. kakkoskoneeksi. Etukuormaaja on jo verkussa, ja tähän ei tulisi ollenkaan, sitten kun tulee verku tiensä päähän, niin sitten ehkä sitä 95 voisi harkita.
Saanko kysyy mitä hyödyt "nappikytkimestä" kun teet etukuormaajalla hommia?
ns. kakkoskoneella kaikki ne kevyimmät, missä ei esim. kuormaajaa tarvitse, kuten metsätyöt, polttopuu-urakointia tulee harrastettua, samoin kuin monia muitakin töitä, missä pienestä koneesta on hyötyä... en nyt viitsi kilpailusyistä niistä kaikista täällä mainita... mutta kyllä siitä nappikytkimestä on hyötyä kuormaajakäytössä...
verkussa tosin ei ole, mutta ilmankin on tullut pärjättyä.
vw golf wrote:ns. kakkoskoneella kaikki ne kevyimmät, missä ei esim. kuormaajaa tarvitse, kuten metsätyöt, polttopuu-urakointia tulee harrastettua, samoin kuin monia muitakin töitä, missä pienestä koneesta on hyötyä... en nyt viitsi kilpailusyistä niistä kaikista täällä mainita... mutta kyllä siitä nappikytkimestä on hyötyä kuormaajakäytössä...
verkussa tosin ei ole, mutta ilmankin on tullut pärjättyä.
Tuohon hommaan A-75 on passeli traktori, hommaa vaan se. Kun sulla kuitenkin on isompi traktori raskaampiin töihin.
Tuosta nappikytkimestä vielä, onhan se kätevää kun napin painalluksella saa vaihteita vaihdettua, mutta en vieläkään tajua miten se auttaa kuormaintyössä? Kuormainta sotketaan yleensä oikealla kädellä ja vaihteet vaihdetaan samalla. Nappikytkin auttaa vaan ettei tarvii painaa jalalla kytkintä.
Turbiinikytkin ja vedonvapautus on ehdoton varuste kuormaintyöhön..
No se on vähän käyttötarkoituksesta kiinni... Jos lyödään lumiaura maahan ja ajetaan pitkä pätkä yhteen soittoon ja väistellään tolppia, kanttareitä ym. ni vaihteen vaihtoja tulee paljon ja silloin nappikytkin on ykkönen. Eikös noi suunnanvaihtimet ja vedonvapautukset ole vakio varusteita uusissa valtroissa En oo ainakaan yhtään uutta nähny ilman... Käsijarrukin on suunnanvaihtimessa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Musti wrote:No se on vähän käyttötarkoituksesta kiinni... Jos lyödään lumiaura maahan ja ajetaan pitkä pätkä yhteen soittoon ja väistellään tolppia, kanttareitä ym. ni vaihteen vaihtoja tulee paljon ja silloin nappikytkin on ykkönen. Eikös noi suunnanvaihtimet ja vedonvapautukset ole vakio varusteita uusissa valtroissa En oo ainakaan yhtään uutta nähny ilman... Käsijarrukin on suunnanvaihtimessa...
Uusissa kylläkin taitaa olla jo melkein kaikki mahdollinen vakiovarusteena, tai ainakin lisävarustelistalta tilattavissa.
Yhtenä esimerkinä voisi kertoa tuosta ferkusta... se on vuosmallia 91, ja jo siitä on löytynyt kaikki tarvittava sähkönappien takaa, toisin kuin tuossa esim edellä mainitussa valtrassa laitteet ovat mekaanisten vipujen takana, kuten nelivedon kytkentä. Uudistukset ovat tulleet vasta seuraavaan versioon, mikä on juuri sitä pyöreämpikeulaista mallia.
Kun vaan ei tulisi kokeiltua kepillä jäätä... Ja kone osoittautuisi sopivaksi tämän tilan hommiin... niin ja ainahan tuota ferkua voi harkita suurentamasta seuraavalla kerralla, mikä on aivan muutaman vuoden kuluttua....
Meillä on näppäränä pihatraktorina 602T valmetti... On halpa käyttää ja ilman turhaa elektroniikkaa eli toimii Ja isompiin kuormain töihin löytyy tommonen... Ei pitäis voiman heti loppua kesken [/url]
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
OT: vai oot Avantilla hommissa, onkos Kilpisen Jukka tuttuja?
Pieni on maailma tai iso mies kyseessä, jos on Silvian tuhoajasta kyse. Sattuu olemaan vaimon veli.
Ja asiaakin. Juuri eilen sain tietää, että isä oli lopullisesti menettänyt toivonsa poikiinsa ja pistänyt maat vuokralle sukulaiselle. Ei tarvi siis alkaa harkitteen uran vaihtoa enempää tai ainakaan vielä.