Hiekottajalta kivet nokkaan, asia kunnossa
Hiekottajalta kivet nokkaan, asia kunnossa
Sattuipa sitten aattona ikävä tapaus, että tuli hiekottaja tiellä vastaan vauhdilla vastaantulijoiden puolella mutkassa ja roiskaisi sepelit suoraan nokalle. Tuulilasissa enemmän kuin kymmenen uutta säröä, ei halkeamaa toistaseksi, vaikka uhkaavalta näyttää. Parista kohdin palasia pois lasista. Konepellissä ja maskissa kivoja maalireikiä ja umpiossakin on kolhu.
Käänsin auton ympäri ja ajoin kuskin kiinni. Kuskilta nimi ylös ja pyyti ottaan yhteyttä L-T:n, josta hommia hoitava kaveri oli vielä lomilla, kun heille soittelin. Tiistaina taas uudestaan soittelen heille. Sydän kurkussa mentiin viettään Joulua, kun tuli tehtyä väistö pientareen kautta ja pieni *itutus jäi päälle. Emäntä voi todistaa kaiken vierestä.
Mites pitäs toimia tai kuinka on käynnyt, onko kellään kokemuksia?
Käänsin auton ympäri ja ajoin kuskin kiinni. Kuskilta nimi ylös ja pyyti ottaan yhteyttä L-T:n, josta hommia hoitava kaveri oli vielä lomilla, kun heille soittelin. Tiistaina taas uudestaan soittelen heille. Sydän kurkussa mentiin viettään Joulua, kun tuli tehtyä väistö pientareen kautta ja pieni *itutus jäi päälle. Emäntä voi todistaa kaiken vierestä.
Mites pitäs toimia tai kuinka on käynnyt, onko kellään kokemuksia?
Last edited by kahe on 6.7.2007 7:46, edited 1 time in total.
Käytin auton pesussa ja nyt näyttää vieläkin pahemmalta. Konepellissä reikiä maalipinnassa, umpiossa sellanen kiveniskemän palanen pois pinnasta, ei kuiteskaan reikää. Samoin tuulilasissa on sellasia pieniä kolhuja, joista pintalasia pois useammasta kohdasta. Yksi häränsilmä ja yks tähtivaurio, joka ei vieläkään ole lähtenyt halkeamaan, mitä myös kummastelen. Tuulilasi on ainakin vaihdettava, nuo pienet kolhut syö jo pyyhkijätkin huonoon kuntoon. Pitipäs sitä sattua "mukavasti". Tuulilasi olisi ollut kohta vaihtokunnossa jo muutenkin, mutta ei se noin pahana vielä sentään ollut.
Toivottavasti suhtautuvat suopeasti asiaan, kun antoivat kivan joululahjan. Mitä kyllä epäilen ja pitää räjähtää puhelimessa tai mennä varmaan keskusteleen paikan päälle.
Pitäs varmaan ottaa kuvia kameralla, on vaan niin synkkä keli ulkona ettei ne erotu.
Toivottavasti suhtautuvat suopeasti asiaan, kun antoivat kivan joululahjan. Mitä kyllä epäilen ja pitää räjähtää puhelimessa tai mennä varmaan keskusteleen paikan päälle.
Pitäs varmaan ottaa kuvia kameralla, on vaan niin synkkä keli ulkona ettei ne erotu.
Suomen talvi on kyllä ihanaa, tuulilasissa on nyt minullakin 10cm halkeama, kiitos lentävien kivien.
Tulis nyt sitä lunta.

Tulis nyt sitä lunta.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jep ja Tiehallinnosta laitettiin pallo takas L&T:lle. Heillä kuulemma kuukausien käsittely taikka jono, joten helpommalla pääsee suoralla käsittellyllä, kun kerta samat asiat pitäisi heidän kuitenkin selvittää.
Uudestaan keskustelua L&T:n kautta johti sitten henkilöön, jolle piti laittaaa vastuuvahinkoilmoitus. Laitoin maililla hälle kysymystä mitä kaikkea piti selvittää ja millasella paperilla ja hän laitto heti asian eteenpäin vakuutusyhtiöön, jossa L&T:n vakuutukset ovat. Muutama tunti vierähti selvitellessä asiaa, mutta toivon mukaan menee nyt eteenpäin.
Ja vaimo kertoi juuri palattuaan ajosta, että paskatti ei kulje mihinkään, ikään kuin jarrut olisivat jumissa. Sekin taas kenkkuilee näköjään lisää.
Uudestaan keskustelua L&T:n kautta johti sitten henkilöön, jolle piti laittaaa vastuuvahinkoilmoitus. Laitoin maililla hälle kysymystä mitä kaikkea piti selvittää ja millasella paperilla ja hän laitto heti asian eteenpäin vakuutusyhtiöön, jossa L&T:n vakuutukset ovat. Muutama tunti vierähti selvitellessä asiaa, mutta toivon mukaan menee nyt eteenpäin.
Ja vaimo kertoi juuri palattuaan ajosta, että paskatti ei kulje mihinkään, ikään kuin jarrut olisivat jumissa. Sekin taas kenkkuilee näköjään lisää.

Jos nastarenkaat kielletään niin tien kitka-arvot siitä vain entisestään huononisivat, kun kaikki kiillottaisi jäätä kitkapyörillä. Tästä seurauksena tielaitos kylväisi entistä enemmän santaa tielle eli tiedossa oli entistä enemmän irtomurkulaa ilmaan. Mieluummin 1 satunnainen nasta kuin miljoona pikkurillinpään kokoista kiveä keulalle.Pasi H. wrote:Nastarenkaat sais lailla kieltää, niin ei tarvis itkee rikkinäisistä tuulilaseista... Oikeesti, olis hyötyä. Tai pistäis nastaveron edes.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Ennemmin lapiollinen kiviä tuulilasille kuin aina siinä suolapaskassa lillumista
Paras kun auraisivat ja karhilla ajaisivat. Eikös se talvirengas ole tehty talvikeleille
Eikai mikään talvikeli ole suolapaskassa surffaillu, siinä ei mene kuin talvirenkaan lamellit tukkoon ja autopaskaseks. Suolapaskan pito huonompi kuin normaalissa lumisessa talvikelissä.


VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Tuostakin voidaan olla montaa erimieltä... ennen itsekin ajattelin samoin... mutta nyt kun työkseen tekee jakelu hommia niin kannatan suolausta,
no helppohan se on tonnin corolla tms. pitää tiellä mutta mites se 10 tonnin kuorkki
ihan vaan oma näkemys aiheesta...
no helppohan se on tonnin corolla tms. pitää tiellä mutta mites se 10 tonnin kuorkki

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mieluummin ajaisin sitten vaikka sillä peilikirkkaalla jäällä koko talven, saatikka suolapaskassa. Jos ei liukkaalla kelillä osaa/kykene ajaa niin saa mun puolesta ottaa kortin pois ja välittömästi. Olis asfalttikin vähän paremmassa kunnossa tulevaisuudessa jos nastarenkaat jäis pois. Ei tarvis jatkuvasti olla paikkailemassa nastojen aiheuttamia uria ja kuoppia.
Suolauksen pystyn jotenkin ymmärtämään ainoastaan isoilla teillä, missä liikkuu kuorma-autoja ja rekkoja. Mutta kaikki muut tiet saisivat jättää suolaamatta. Porin keskustakin on suolaa täynnä 24h/7 vaikka ei pakkastakaan olisi.
"Kaikki suolavarat on käytettävä, mitä tälle vuodelle on annettu, oli pakkasta tai ei."
Suolauksen pystyn jotenkin ymmärtämään ainoastaan isoilla teillä, missä liikkuu kuorma-autoja ja rekkoja. Mutta kaikki muut tiet saisivat jättää suolaamatta. Porin keskustakin on suolaa täynnä 24h/7 vaikka ei pakkastakaan olisi.
"Kaikki suolavarat on käytettävä, mitä tälle vuodelle on annettu, oli pakkasta tai ei."
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Osittain tuosta samaa mieltä, ottakee kortti pois niiltä jotka tekee kaupungilla ahaa elämyksiä esim, "painanpa liinat kiinni ja vilkku tonne, oho! pysääköhän tuo kuorkki tuolla takana"Pasi H. wrote: Suolauksen pystyn jotenkin ymmärtämään ainoastaan isoilla teillä, missä liikkuu kuorma-autoja ja rekkoja. Mutta kaikki muut tiet saisivat jättää suolaamatta. Porin keskustakin on suolaa täynnä 24h/7 vaikka ei pakkastakaan olisi.
"Kaikki suolavarat on käytettävä, mitä tälle vuodelle on annettu, oli pakkasta tai ei."
"Mut makuasioita sano musti ku munias nuoli"
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Miun täytyy tunnustaa että oon ilmeisen paska kuski, kun en kitkoilla uskalla Suomen talvessa ajella. Kortin pois ottoa voi tulla aivan vapaasti yrittämään, jos tuolle kannalle lähdetään.Pasi H. wrote:Mieluummin ajaisin sitten vaikka sillä peilikirkkaalla jäällä koko talven, saatikka suolapaskassa. Jos ei liukkaalla kelillä osaa/kykene ajaa niin saa mun puolesta ottaa kortin pois ja välittömästi. Olis asfalttikin vähän paremmassa kunnossa tulevaisuudessa jos nastarenkaat jäis pois. Ei tarvis jatkuvasti olla paikkailemassa nastojen aiheuttamia uria ja kuoppia.
Suolauksen pystyn jotenkin ymmärtämään ainoastaan isoilla teillä, missä liikkuu kuorma-autoja ja rekkoja. Mutta kaikki muut tiet saisivat jättää suolaamatta. Porin keskustakin on suolaa täynnä 24h/7 vaikka ei pakkastakaan olisi.
Mitä noihin tiestön uriin tulee niin ite en usko että nykysellään nämä "ekonastat" niin huimia uria söisi tiehen että ne niin mahottomasti teettäs korjautuksia tiestöön. Eiköhän se raskaskalusto ja huonot tien pohjat aiheuta nykysellään aika suuren osan urista. Ja kuoppia/routareikiä tuskin nastat teihin poraa

Riittävän vilkkaita teitä on täysi mahdottomuus pitää kunnossa ilman suolausta, koska se jäänpinta ei tule pysymään hyvänä vaikka sitä kuin karhuttaisiin, koska reilut liikennemäärät syö sen jään pois urien kohdalta ja sitten valittetaisiin että tiet on niin prkleen uraisia.
En sitä sano etteikö teiden huollossa olisi parannettavaa...
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Jos tie on normaalissa talvikunnossa, ei nastat asfalttiin asti yllä. Nasta puree tiellä olevaan jäähän ja lamelli lumeen. Eihän nastojen pito-ominaiusuus asfaltilla ole minkäänlainen. Kyllä mä aina nautin ajosta, kun lähden Kuopiosta käymään vanhempieni luona Nurmeksessa. Heti Siilinjärven jälkeen loppuu suolaus ja alkaa kunnon talvinentie. Siinä sentään aina tietää minkälainen pito on tiessä. Ei tule äkkinäisiä kelimuutoksia niin kuin etelään ajettaessa.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Kyllä ne nastat nimenomaan on mitkä syö tiehen urat. Vai miksi keväällä valtateiden pinnat ovat ajolinjojen kohdalta vaaleita, uralle kuluneita ja välialueet tummempia?
Jos nastat ropisevat normaalissa ajossa ne syövät tietä samalla, jos eivät niin tuskin juuri pitävätkään. Edes sitten kun olisi tarvis...
Ja mitä tähän nastat-kitkat juttuun niin kyllä meidänkin autoissa nastat alle tulee orjallisesti, ei uskalla luottaa kitkoihin, eikä omaan rauhallisuuteen ja ennakoivaan ajotapaan.
Jos nastat ropisevat normaalissa ajossa ne syövät tietä samalla, jos eivät niin tuskin juuri pitävätkään. Edes sitten kun olisi tarvis...
Ja mitä tähän nastat-kitkat juttuun niin kyllä meidänkin autoissa nastat alle tulee orjallisesti, ei uskalla luottaa kitkoihin, eikä omaan rauhallisuuteen ja ennakoivaan ajotapaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tästäpä herääkin kysymys, kuinka nuo 40tn yhdistelmät ym. pärjäävät pohjoissuomessa? Siellä kun ei suolaa näe ku kerran kaks vuodessa....sami.m wrote:Tuostakin voidaan olla montaa erimieltä... ennen itsekin ajattelin samoin... mutta nyt kun työkseen tekee jakelu hommia niin kannatan suolausta,
no helppohan se on tonnin corolla tms. pitää tiellä mutta mites se 10 tonnin kuorkkiihan vaan oma näkemys aiheesta...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos ne vaikka osaa ajaa niillä kuorkeilla siellä pohjois-suomessa
Tai sitten ne on panostanut hyviin renkaisiin, kun taas eteläsuomessa ajetaan kesäslickseillä talviliukkaillakin.
Ei tarvii ihmetellä miksei oo pitoo.
Tämä "talvi" on ollut äärimmäisen hyvä esimerkki siitä, ettei nastoilla tee hevon v****akaan. Ainakaan täälläpäin suomea. Lumi on ollut maassa alle 2 viikkoo koko talven ajasta. Ja pelkkää vettä tulee taivaalta. Eikä sitä jäätäkään ole paljoa ollut. Ite päätin jo, että seuraavat renkaat on 100% varmasti kitkarenkaat.

Tai sitten ne on panostanut hyviin renkaisiin, kun taas eteläsuomessa ajetaan kesäslickseillä talviliukkaillakin.
Ei tarvii ihmetellä miksei oo pitoo.
Tämä "talvi" on ollut äärimmäisen hyvä esimerkki siitä, ettei nastoilla tee hevon v****akaan. Ainakaan täälläpäin suomea. Lumi on ollut maassa alle 2 viikkoo koko talven ajasta. Ja pelkkää vettä tulee taivaalta. Eikä sitä jäätäkään ole paljoa ollut. Ite päätin jo, että seuraavat renkaat on 100% varmasti kitkarenkaat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo, suolaamisella opetetaan immeiset ajamaan aina sulilla teillä. Kun ei suola-auto kerkiä edelle niin ollaan ihmeissään.
Itse olen tienhoidossa tykästynyt semmoseen hienoon hiekkaan jota tuolla itäsuomessa teille kylväävät, se on kuin jotain hiekkalaatikkohiekkaa eikä ollenkaan semmosta sepeliä kuin täälläpäin tuppaa olemaan.
Ja mä ilmoittaudun myös nastaleiriin, se on mukava lähteä aamusella töihin ja huomata että yöllä 02:00 asti on satanut vettä ja sitten on taivas kirkastunut ja tuupannut 4-5 astetta pakkasta. Tosin en ole koskaan testannut miten kitkarengas tollasella kelillä toimii.
Itse olen tienhoidossa tykästynyt semmoseen hienoon hiekkaan jota tuolla itäsuomessa teille kylväävät, se on kuin jotain hiekkalaatikkohiekkaa eikä ollenkaan semmosta sepeliä kuin täälläpäin tuppaa olemaan.
Ja mä ilmoittaudun myös nastaleiriin, se on mukava lähteä aamusella töihin ja huomata että yöllä 02:00 asti on satanut vettä ja sitten on taivas kirkastunut ja tuupannut 4-5 astetta pakkasta. Tosin en ole koskaan testannut miten kitkarengas tollasella kelillä toimii.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Kyllähän sen suolan tuoman lisämukavuuden, tai oikeastaan sen puutteen, huomasi kun lasketteli tyhjällä puolikkalla Kauhajoelta alas Linnavuorelle 44:sta. Kauhajoella ei ollut raettakaan suolaa tiellä ja se alkupätkä on vielä perhanan kapea ja mutkanen. Sitten kun pääsi Tampereen kulmille alkoi se kuran heittely puolin ja toisin. Eipä sekään nyt niin kovin hyvä ole, mutta jompi kumpi paha aina on. Se hieno ruskea hiekka on muuten hemmetin hyvää risteyksissä, se ei pahemmin lentele töisten tuulilaseihin ja tarjoaa pitoa aika hyvin.
Ehkä pohjoisemmassa tavalliset autoilijat osaavat ottaa raskaan liikenteen paremmin huomioon? Tuolla kehä ykkösellä kun pyörii niin jokseenkin se vilkku aina unohtuu, tai sitten jos sitä käytetään, niin se on sellainen ilmaus etuajo-oikeudesta. Vaikka kiihdytyskaistaa riittäisi vielä satoja metrejä, niin silti on pakko työntää heti siihen keulan eteen. Sitten kun eteen tulijan nopeus on aivan jotain muuta kun sen letkan ajonopeus, joutuupi jarruttelemaan. Sitten taas takaa tulijat siirtyy vasemmalle kaistalle ja tarvittaessa sinne vasemmalle ei ole tilaa väistää. Jos taas jättää enemmän kuin sopivan turvavälin, voi olla aivan varma että joku idiootti työntää pakolla siihen väliin, ja taas saa jarrutella.
Rskaassa kalustossa saisi lukea takana paljonko niissä on oikeasti painoa. Harvempi tavallisen henkilöauton kuljettaja edes tietää paljonko oma auto painaa, tai sitten osaa suhteuttaa sitä johonkin isompaan rekkaan tai jakotykkiin. Tavallinen 12m pitkä 2 akselinen jakelukuorma-auto painaa tyhjänä sen 11-12t ja kuormassa sen 18t. Joku 7 akselinen täysperä taas painaa tyhjänä 20-25t ja täydessä kuormassa 60t. 60.000kg on suurinpiirtein saman verran kuin 60 henkilöautoa. Tästä syystä raskas kalusto ei kovin nopeasti hidastu eikä kiihdy. Niin, eikä se 25,25m yhdistelmäkään sen kopin jälkeen lopu.
Ehkä pohjoisemmassa tavalliset autoilijat osaavat ottaa raskaan liikenteen paremmin huomioon? Tuolla kehä ykkösellä kun pyörii niin jokseenkin se vilkku aina unohtuu, tai sitten jos sitä käytetään, niin se on sellainen ilmaus etuajo-oikeudesta. Vaikka kiihdytyskaistaa riittäisi vielä satoja metrejä, niin silti on pakko työntää heti siihen keulan eteen. Sitten kun eteen tulijan nopeus on aivan jotain muuta kun sen letkan ajonopeus, joutuupi jarruttelemaan. Sitten taas takaa tulijat siirtyy vasemmalle kaistalle ja tarvittaessa sinne vasemmalle ei ole tilaa väistää. Jos taas jättää enemmän kuin sopivan turvavälin, voi olla aivan varma että joku idiootti työntää pakolla siihen väliin, ja taas saa jarrutella.
Rskaassa kalustossa saisi lukea takana paljonko niissä on oikeasti painoa. Harvempi tavallisen henkilöauton kuljettaja edes tietää paljonko oma auto painaa, tai sitten osaa suhteuttaa sitä johonkin isompaan rekkaan tai jakotykkiin. Tavallinen 12m pitkä 2 akselinen jakelukuorma-auto painaa tyhjänä sen 11-12t ja kuormassa sen 18t. Joku 7 akselinen täysperä taas painaa tyhjänä 20-25t ja täydessä kuormassa 60t. 60.000kg on suurinpiirtein saman verran kuin 60 henkilöautoa. Tästä syystä raskas kalusto ei kovin nopeasti hidastu eikä kiihdy. Niin, eikä se 25,25m yhdistelmäkään sen kopin jälkeen lopu.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Enpä edes jaksanut lukea noita hiekotusjuttuja enää, kun eivät koskeneet itse asiaa. Kokeneellani tiellä hiekotus oli asiaa, mutta asian hoitanut henkilö ei mielestäni tehnyt sitä läheskään oikein. Modeista joku voisi siirtää jutut omaan keskusteluunsa, kiitos.
Edit.. KIITOS, hävispä mielenkiinto tähän asiaan täysin tai muuten tähän asti asialliseeen foorumiin. Kunhan auton saan kuntoon niin kiitos ja siihen asti aion taistella.
Edit.. KIITOS, hävispä mielenkiinto tähän asiaan täysin tai muuten tähän asti asialliseeen foorumiin. Kunhan auton saan kuntoon niin kiitos ja siihen asti aion taistella.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kahea voisi lievästi peesata siinä suhteessa että tällä foorumilla on melko paha OT taipumus. Eli lähes joka ketju (pl yleinen höpinä jne
) menee suhtellisen nopeasti täysin tai ainakin osin aiheesta ulos. Sinällään nämä OT asiat ovat monessakin ketjussa ihan täysin asiallisia ja mielenkiintoisiakin, mutta kuten tässäkin ketjussa niin alkuperäistä asiaa ne eivät enää millään tavalla kehitä.
Kahelle voisi todeta että tämähän on täysin vapaaehtoinen foorumi, eli täältä voi olla pois ihan heti kun miellyttää / ei miellytä.
Ja täysin aiheen sivuun meni tämäkin viesti. Aiheeseen sen verran että päivitä nyt tänne tietoa että miten asia edistyy, koska varmasti ei ole ainoa eikä edes harvinainen tapaus. Tietää sitten miten asiaa ajaa kun sattu jollekulle muulle sama.

Kahelle voisi todeta että tämähän on täysin vapaaehtoinen foorumi, eli täältä voi olla pois ihan heti kun miellyttää / ei miellytä.
Ja täysin aiheen sivuun meni tämäkin viesti. Aiheeseen sen verran että päivitä nyt tänne tietoa että miten asia edistyy, koska varmasti ei ole ainoa eikä edes harvinainen tapaus. Tietää sitten miten asiaa ajaa kun sattu jollekulle muulle sama.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Viskipäissään tullut tuollastakin laitettua 
Noh, homma on mennyt hitaasti eteenpäin ja nyt on vihdoin korjauslupa City Pit Stop paikkaan Hämeentiellä, Helsinki. Tuulilasi menee vaihtoon ja maalia pintaan, vasen etulokasuoja ja konepelti maalaukseen.
Onkos kellään kokemuksia tuosta korjaamosta?
edit lisätty hieman tekstiä.

Noh, homma on mennyt hitaasti eteenpäin ja nyt on vihdoin korjauslupa City Pit Stop paikkaan Hämeentiellä, Helsinki. Tuulilasi menee vaihtoon ja maalia pintaan, vasen etulokasuoja ja konepelti maalaukseen.
Onkos kellään kokemuksia tuosta korjaamosta?
edit lisätty hieman tekstiä.
Last edited by kahe on 28.2.2007 10:56, edited 1 time in total.
Oikeasti jos jossain asiallisessa keskustelussa joku viesti on ärsyttävästi OT, niin kannattaa laittaa privaa jollekin, joka foorumin etusivulla on vihreällä / oranssilla värillä kirjoitettu nimimerkki. Meitä on täällä moneen junaan, on "tiukkapipoista" IT-heeboa ja kirjoitusasultaan rennompaa akselinvääntäjää (kukaan ei nyt loukkaannu näistä). Ne viestit saadaan sitten siirrettyä paremmin aiheen alle, jos sellainen aihe löytyy.kahe wrote:Viskipäissään tullut tuollastakin laitettua
Sanon jo tässä vaiheessa: Hyvä että oikeus voitti, noissa ärsyttää se että et itse ole syyssä, mutta käytät tuntitolkulla aikaa siihen että saat tilanteen ennalleen, jota et itse edes aiheuttanut.kahe wrote:Noh, homma on mennyt hitaasti eteenpäin ja nyt on vihdoin korjauslupa City Pit Stop paikkaan Hämeentiellä. Tuulilasi menee vaihtoon ja maalia pintaan. Onkos kellään kokemuksia tuosta korjaamosta?

Hiekotuksesta ja suolauksesta kuitenkin sen verran, että tais eilenkin olla moni pulassa taas etelä-Suomessa, kun lauhtui ja tiputteli hieman lunta. Muutama auto oli pusikossa jälleen kerran tukkimassa liikennettä. Kaverikin myönsi, ettei onneksi oltu hänen kitkoillaan liikenteessä, kun ei Passattikaan liikkunut kovin helposti Contin nastoilla.
Pitäsköhän sitä harkita tuulilasivakuutusta, kun saa uuden lasin nyt pintaan. On muuten nykylasit uskomattoman huonoja, kun omankin auton lasi meni parissa vuodessa pienille jäljille ja sumeaksi. Tuodessa Saksasta oli kuin uusi vielä. Nyt on vaan isoja koloja lisää.
Pitäsköhän sitä harkita tuulilasivakuutusta, kun saa uuden lasin nyt pintaan. On muuten nykylasit uskomattoman huonoja, kun omankin auton lasi meni parissa vuodessa pienille jäljille ja sumeaksi. Tuodessa Saksasta oli kuin uusi vielä. Nyt on vaan isoja koloja lisää.
Eikait se lasi nyt niin arvokas ole että vakuutusta kannattaisi ottaa? Itselläni on myös ihan uusi lasi ja pelolla ootan millon kivi/nasta napsahtaakahe wrote:Hiekotuksesta ja suolauksesta kuitenkin sen verran, että tais eilenkin olla moni pulassa taas etelä-Suomessa, kun lauhtui ja tiputteli hieman lunta. Muutama auto oli pusikossa jälleen kerran tukkimassa liikennettä. Kaverikin myönsi, ettei onneksi oltu hänen kitkoillaan liikenteessä, kun ei Passattikaan liikkunut kovin helposti Contin nastoilla.
Pitäsköhän sitä harkita tuulilasivakuutusta, kun saa uuden lasin nyt pintaan. On muuten nykylasit uskomattoman huonoja, kun omankin auton lasi meni parissa vuodessa pienille jäljille ja sumeaksi. Tuodessa Saksasta oli kuin uusi vielä. Nyt on vaan isoja koloja lisää.

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Jepulis, homma on vihdoin saanut päätöksensä ja auto kävi jussin jälkeen City Pit Stopissa maalauksessa ja lasin vaihdossa. Neljä päivää meni korjaukseen. Työn jälki on todella hyvä, varsinkin maalipinnan.
Seuraava projekti olis sitten asentaa autoon vetokoukku, jotta saa muuttotavarat ja jatkossa polttopuita kuskattua.

Seuraava projekti olis sitten asentaa autoon vetokoukku, jotta saa muuttotavarat ja jatkossa polttopuita kuskattua.

mennääs nyt takas tohon nasta kitka aiheeseen kun luntakin on niin pirusti 
Itse en nastoja noilla isoilla teillä tarvitse enkä kaipaa, mutta omaan pihaan tullessa on sellanen ylämäki ja alhaalla jyrkkä mutka josta vauhtia ei saa eli kitkoilla ylöspääsy olisi talvella aika hankalaa. Vois olla että muutaman kerran mentäisiin naapurin aidasta läpi. Kyllähän se quattrolla meni kitkoillakin mutta nyt ei oo kun toi etuveto..Tietenkin jos siinä ois kunnon lukko niin jeesais mutta.....
PS, kun tossa talvella ambulanssia tarvittiin kotiin niin sekin jäi sitten siihen mäkeen kiinni...että että...

Itse en nastoja noilla isoilla teillä tarvitse enkä kaipaa, mutta omaan pihaan tullessa on sellanen ylämäki ja alhaalla jyrkkä mutka josta vauhtia ei saa eli kitkoilla ylöspääsy olisi talvella aika hankalaa. Vois olla että muutaman kerran mentäisiin naapurin aidasta läpi. Kyllähän se quattrolla meni kitkoillakin mutta nyt ei oo kun toi etuveto..Tietenkin jos siinä ois kunnon lukko niin jeesais mutta.....
PS, kun tossa talvella ambulanssia tarvittiin kotiin niin sekin jäi sitten siihen mäkeen kiinni...että että...
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Tai hommaat tollasen nelkun.. 
Reilua kettuilua kyllä..Mutta jos ihan vakavasti, niin tuliko tiukkakin tilanne, kun ambulanssi ei meinannu päästä pois pihasta..?

Reilua kettuilua kyllä..Mutta jos ihan vakavasti, niin tuliko tiukkakin tilanne, kun ambulanssi ei meinannu päästä pois pihasta..?
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
ei kun ei päässyt pihalle asti. Eihän tuossa mitään vakavampaa. Normaali kotisynnytys 
Meikä toimi kätilönä kun ei muitakaan paikalla ollut...noh onnex oli jo toinen muksu niin ties hiukan mitä odottaa...
PS, en oo kuitenkaan ammattia vaihtamas

Meikä toimi kätilönä kun ei muitakaan paikalla ollut...noh onnex oli jo toinen muksu niin ties hiukan mitä odottaa...
PS, en oo kuitenkaan ammattia vaihtamas

VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
mkaskine wrote:ei kun ei päässyt pihalle asti. Eihän tuossa mitään vakavampaa. Normaali kotisynnytys
Meikä toimi kätilönä kun ei muitakaan paikalla ollut...noh onnex oli jo toinen muksu niin ties hiukan mitä odottaa...
PS, en oo kuitenkaan ammattia vaihtamas
Huh! Tulipas luettua WANHA topicci läpi. Huvitti tuo viimenen viesti, kun niin rennosti tokaistu että: "Normaali kotisynnytys"

Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline