Koni "madallus sarja" mikä sopisi Passattiin (B4)
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
Koni "madallus sarja" mikä sopisi Passattiin (B4)
minkä (konin sport) sopisi passattiini kun ei tuolta saa valmista satsia suoraan niin olisiko golffin sarja sopiva suoraan tuohon passattiin eli 95vm 5d farkku.
Pientä korjausta käytettyihin termeihin, mielestäni madallussarja on pelkät madaltavat jouset ja alustasarja on yhteensovitetut iskarit+madaltavat jouset. Jarpan kommenttiin iskareiden säädettävyydestä: iskareissa voi olla jäykkyys/ulosjouston säätö, mutta korkeussäätö on vain ns. coilovereissa.
Koni Sport on pelkät iskarit, kun taas Koni Sport Kit on alustasarja, jossa on iskarit + jouset pakettiratkaisuna. Korjaan vähän vielä otsikon kirjoitusasua.
Koni Sport on pelkät iskarit, kun taas Koni Sport Kit on alustasarja, jossa on iskarit + jouset pakettiratkaisuna. Korjaan vähän vielä otsikon kirjoitusasua.
Menee kyllä tämä keskustelu niin OT:ksi kuin olla ja voi, mutta minun käsitykseni mukaan madallussarja = alustasarja. Madallusjouset taas ovat pelkät jouset.
"Sachs Performance Madallussarja (sis. jouset ja iskunvaimentimet)", lähde: http://www.lmsracing.fi
No, oli niin tai näin "passat variantti" varmasti täsmentää asian.
"Sachs Performance Madallussarja (sis. jouset ja iskunvaimentimet)", lähde: http://www.lmsracing.fi
No, oli niin tai näin "passat variantti" varmasti täsmentää asian.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Jos oikein pilkkua viilataan niin alustasarja = vakioalusta esimerkiksi, sisältää siis iskarit ja jouset.- Mikko - wrote:Menee kyllä tämä keskustelu niin OT:ksi kuin olla ja voi, mutta minun käsitykseni mukaan madallussarja = alustasarja. Madallusjouset taas ovat pelkät jouset.
"Sachs Performance Madallussarja (sis. jouset ja iskunvaimentimet)", lähde: http://www.lmsracing.fi
Madallussarja voi olla sitten jouset tai iskarit ja jouset. Itse käytän mieluummin alustasarja nimeä täydestä paketista ja madallussarja nimeä madaltavista jousista ilman iskareita. Iskareillahan ei alustan korkeuden kanssa ole tekemistä. (no okei, coilovereissa säätö on iskarin varressa

Alkuperäiseen kysymykseen, samaa suosittelen kuin Jarppa, eli vaikkapa koni Sport + Eibach pro kit. Olen muutamista vastaavista paketeista kuullut kovasti kehuja, juurikin mukavuus + ulkonäkö.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
joo sitä mäkin etsin et olis pikkusen matalampi ja ennenkaikkia jäykempi kuin vakio alusta tai iskarit siis ..
pitää juu harkita et koittaa noilla ensin konin iskareilla miten jäykkä on ja ei sen madalluksen niin väliä ooo ku mökillekkin olisi kiva päästä talvellakin ilman kolaamista..
eikö kuitenkin noi iskarit oo lyhemmät kuitenkin missä on madallusta sen 30-40 mm?
pitää juu harkita et koittaa noilla ensin konin iskareilla miten jäykkä on ja ei sen madalluksen niin väliä ooo ku mökillekkin olisi kiva päästä talvellakin ilman kolaamista..
eikö kuitenkin noi iskarit oo lyhemmät kuitenkin missä on madallusta sen 30-40 mm?
Jos tuon suoraan lukee niin edelleen, iskari ei alustan korkeuteen vaikuta vaan jousi. En uskalla Konin puolesta sanoa varmaksi, mutta uskoisin pelaavan myös vakiojousilla. Yleensä erityisesti madallussarjoissa on iskarit lyhyemmällä varrella, kun tiedetään tuleva madallus varmaksi niin se voidaan sovittaa.passat variantti wrote:...
eikö kuitenkin noi iskarit oo lyhemmät kuitenkin missä on madallusta sen 30-40 mm?
Suosittelen ainakin uusia vakiojousia jos on kilometrejä jo kertynyt, voi olla (=suurella todennäköisyydellä on) huono yhdistelmä pehmenneet vakiojouset ja jäykät iskarit. Mutta saman tien sitten Eibachin Pro-kit kun se madallus ei ole kovinkaan kummoinen. Itse en ainakaan osaisi sanoa 3-4 sentin tarkkuudella että alkaako ottaa pohja kiinni. Ja luntahan voi tulla niin paljon että maasturinkin kanssa kolaa

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
On tietysti olemassa erityisesti madallukseen suuniteltuja iskareita (mm. Konilla), joissa se ns. "varsi" on lyhyempi ja tarkoitettu lyhyemmille jousille, jolloin iskari työskentelee kokoajan paremmin "oikealla" kohtaa, jolloin sisään- tai ulosjoustossa ääripäät eivät tule niin äkkiä vastaan. Näissäkin jousi on se, josta madallus aiheutuu.
Topicin aloittajalla taisi olla se ongelma että Konin Sportteja ei löydy (taakse) Passat B4:seen vai löytääkö joku? Nyt 80 tkm kokemuksella voin sanoa että Konin Speciaalitkin (pun) on hyvät iskarit.
Topicin aloittajalla taisi olla se ongelma että Konin Sportteja ei löydy (taakse) Passat B4:seen vai löytääkö joku? Nyt 80 tkm kokemuksella voin sanoa että Konin Speciaalitkin (pun) on hyvät iskarit.