Passat 4motion takapönttö /vastaava etuvetoiseen

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
SuperHex
Posts: 13
Joined: 25.8.2006 10:32
Location: Hämeenlinna

Passat 4motion takapönttö /vastaava etuvetoiseen

Post by SuperHex »

Tervehdys,

Itsellä siis vain etuvetoinen Variant -01 96kW TDI. Olen alkanut katsella hieman sillä silmällä nelikoiden pakohuutajia, olisihan se mukavaa kun höyryä (ja täytyy myöntää, että tulee sieltä ihan mustaakin polkaistaessa... :wink: ) tulisi molemmilta puolilta takana.

Eli kysymys kuuluu, onko tietoa kävisikö 4motionin takapönttö mitenkään etuvetoisen alle ? Erilaiset kiinnistyspisteet tms...?

Tietysti myös hieman näyttävämpien, vastaavien ulostulojen vinkkejä otetaan vastaan... (Siis putket molemmin puolin autoa)
Timppa
Posts: 59
Joined: 25.2.2005 14:16
Location: Oulu

Post by Timppa »

Moi,

Ei kyllä taida käydä. Etuvetoisessa putki lähtee yhtenä edestä, kun taas ainakin tuossa minun nelikossa on kaksi erillistä putkea edestä asti :lol:
Ainakin HeCen ( vaikuttaa tuolla ultimatevw:n puolella) passatissa oli rakenneltu samannäköinen viritelmä ihan mittatilaustyönä...
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Etuvedossa on siinä taka-akselin edessä semmonen leveä pönttö ja tilaa. Siihen vaihtaa pöntön josta saa kahta kautta ulos putket ja sitten putkittaa taakse kuinka pystyy. Jos oikein muistan niin ei ole toisella puolella vaan tilaa vaimentimelle, tai ainakaan kovin kummoiselle. Toinen vaihtoehto on kääntää takapöntöstä toinen ulostulo putkien avulla toiselle puolelle. Tämä taitaa olla se yleisin ratkaisu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
SuperHex
Posts: 13
Joined: 25.8.2006 10:32
Location: Hämeenlinna

Kiitos !

Post by SuperHex »

Kiitos vastauksista !!
Vois siis ainakin tämän "tuunausvaihtoehdon" unohtaa.

Vai voiko.... ?
Eikö myös nelisylinterisiä TDI-koneita saanut 4motionina ? Lähteekö niissäkin putki jo edestä kahtena ? Kutoskoneessahan se nyt on ihan loogista, mutta miksi lähtisi nelosessa...

t.
SH
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Kiitos !

Post by AjH »

SuperHex wrote:Kiitos vastauksista !!
Vois siis ainakin tämän "tuunausvaihtoehdon" unohtaa.

Vai voiko.... ?
Eikö myös nelisylinterisiä TDI-koneita saanut 4motionina ? Lähteekö niissäkin putki jo edestä kahtena ? Kutoskoneessahan se nyt on ihan loogista, mutta miksi lähtisi nelosessa...

t.
SH
Ainakin www.supersprint.it kertoo näin että kahtena tulee putki edestä taakse. Koskee kaikkia 4motioneja 1.8 - 2.8 bensa sekä 1.9 - 2.5 TDI koneita. Takapönttöratkaisu lienee 4Motionissa kokonaan erilainen kun takapyörien tuentakin on eri ja polttoainesäiliö oletettavasti samoin?

Mikäs vaikeus tuommoisessa putken viemisessä puolelta toiselle on? Toki se ei ole bolt-on vaan vaatii vähän enemmän töitä ja mahdollisesti hitsausta jos ei montaa pantaliitosta halua tehdä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

1.9 Koneessa about takapenkkien alla on "jakopönttö, josta lähtee eripuolille perää. Ja mitään taka-akselin ylitystä 4motionissa ei ole akselistorakenteesta johtuen.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Post Reply