VW Passat-98
VW Passat-98
Elikkäs millä saa irroitettua abs-anturin päässä olevan liittimen, ehjänä?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Siinä ABS-anturissa on noin puoli metriä pitkä johtosarja, missä on samassa jarrupalanvaroittimen johdot(jos autossa jarrupalanvaroitin on), Ja ensimmäinen liitos on siellä läpivientikumin takana ylhäällä. Eli anturin päässä itsessään ei ole liitintä. Se vaan vedetään pihalle sieltä, auton menosuuntaan siis. Ja on joskus tosi piukassa, ei aina ehjänä irti lähde. Joskus se taas lähtee lähes itsestään sieltä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos se tuntuu piukalta niin ei sitä kannata irti ottaa, koko anturia siis. Ota siirtoleukapihdeillä siitä anturin päästä kiinni ja kokeile käännellä sitä ja samalla vedät ulospäin. Jos ei tunnu irtoovan niin ei kannata käyttää väkivaltaa, saatat rikkoa anturin. Eli kannattaisi ottaa se piuha sieltä lokarin sisäpuolelta auki vaan. Heti läpiviennin jälkeen on kaksi pientä liitintä, mitkä on helppo vetää auki. Eli annat johdon roikkua siinä pyörän navassa vaan, laakeria vaihtaessa. Onnistuu hyvin niinkin.
Älä vaan vahingossa sitten lyö sitä anturia kiinnipäin(silloin kun vetonivel on jo irti), ettei käy niin, että se menee liian syvälle ja kun laitat vetaria paikalleen, niin se tökkää siihen anturiin, ja se absin kehä saattaa irrota siitä vetonivelestä. Joskus jos se anturi on suht löysällä niin se pääsee liikkumaan, jos esim vaihdetaan tukivarsia ja täytyy vähän isoa vasaraa näyttää, niin tärinän takia se pääsee liikkumaan ulospäin ja sitähän ei heti huomaa, vaan vasta kun lähdet koeajolle niin absien valo syttyy, koska anturi on liian kaukana siitä vetonivelessä olevasta kehästä. Itellä on omakohtaista kokemusta just tällaisesta tapauksesta. Mutta ei pitäis tulla ongelmaksi tuo.
Älä vaan vahingossa sitten lyö sitä anturia kiinnipäin(silloin kun vetonivel on jo irti), ettei käy niin, että se menee liian syvälle ja kun laitat vetaria paikalleen, niin se tökkää siihen anturiin, ja se absin kehä saattaa irrota siitä vetonivelestä. Joskus jos se anturi on suht löysällä niin se pääsee liikkumaan, jos esim vaihdetaan tukivarsia ja täytyy vähän isoa vasaraa näyttää, niin tärinän takia se pääsee liikkumaan ulospäin ja sitähän ei heti huomaa, vaan vasta kun lähdet koeajolle niin absien valo syttyy, koska anturi on liian kaukana siitä vetonivelessä olevasta kehästä. Itellä on omakohtaista kokemusta just tällaisesta tapauksesta. Mutta ei pitäis tulla ongelmaksi tuo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007