Passat -02 TDI, sisätila ei lämpeä?
Passat -02 TDI, sisätila ei lämpeä?
Morjens.
Onko normaalia ettei -02 mallin Passat variant TDI lämpeä sisältä kunnolla. Suuttimista tulee vain haaleaa vaikka hanat on täysillä. Vanha -93 malli puhalsi sentään lähes kuumaa. Onko kellään ideaa miten saisi lämmitystehoa lisättyä. Nyt aamupakkasilla on saanut vähän palella ja pelottaa ensi talvi jolloin on kunnon pakkaset.
Tomppa
Onko normaalia ettei -02 mallin Passat variant TDI lämpeä sisältä kunnolla. Suuttimista tulee vain haaleaa vaikka hanat on täysillä. Vanha -93 malli puhalsi sentään lähes kuumaa. Onko kellään ideaa miten saisi lämmitystehoa lisättyä. Nyt aamupakkasilla on saanut vähän palella ja pelottaa ensi talvi jolloin on kunnon pakkaset.
Tomppa
Kannattaa asentaa eberi, itsellä ei ole lohkolämppäriä lainkaan, tulee toimeen ilmankin, ku on toi lisälämppäri. TDI:han ei esim taajama-ajossa kovilla pakkasilla lämpene kunnolla, pitää ajella pitempää matkaa lämpöjen nostamiseksi normaaliin. Mut eberiä käyttäessä lämmöt on kyllä normaalit pian ajoon lähdettäessä, tai jo valmiiksi, kun etukäteen lämmittää. Toinen asia tietenkin on, et onko auto suomesta ostettu, suomivarusteinen? Noissa suomimalleissa pitäs olla ne lisälämmitysvastukset auttamassa veden lämpiämistä.
mites kun mulla on automaatti ilmastointi Passatissa
eikä puhalla oikealta puolelta yhtä lailla kuin vasemmalta just kädellä tuntee että tulee ilmaa. Bensakone mulla oli siis! ilmastointi rikki vai?
eikä puhalla oikealta puolelta yhtä lailla kuin vasemmalta just kädellä tuntee että tulee ilmaa. Bensakone mulla oli siis! ilmastointi rikki vai?
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi !!
Passat Variant 1.8I 20V -99
Passat Variant 1.8I 20V -99
Auto on suomiauto. kuumaa ei tule vaikka kone on ajettu lämpimäksi. Kuulin tapauksesta jossa vesipumpun vaihdon jälkeen oli lämmityslaitteen kennoon jäänyt ilmalukko. Ostin auton käytettynä eikä ainakaan huoltokirjan mukaan tähän olisi tehty mitään, että ilmalukko olisi jäänyt.
Joku mainitsi jotain lisävastuksista. Mitä ne on ja missä?
towu
Joku mainitsi jotain lisävastuksista. Mitä ne on ja missä?
towu
Olivat tuontiautoon tehtaalla laittaneet tollaset vastukset.
by the way, siellä sahalahdella on eräs TDI-tietäjä, joka voisi auttaa.
by the way, siellä sahalahdella on eräs TDI-tietäjä, joka voisi auttaa.
Olen kuullut että ilmakupla voi tukkia järjestelmän.
Jos vaihtaa jäähdytin nesteet tulee järjestelmä ilmata, ja myös kun tuontiautoihin laitetaan monasti lohkolämmitin.
Jos ei ilmaa järjestelmää voi seurauksena olla lämmityslaitteen heikko lämmitysteho tai lohkolämmitimen vastus voi palaa poikki jos ilmakupla pääsee siihen kohtaa kun se on päällä.
Jos vaihtaa jäähdytin nesteet tulee järjestelmä ilmata, ja myös kun tuontiautoihin laitetaan monasti lohkolämmitin.
Jos ei ilmaa järjestelmää voi seurauksena olla lämmityslaitteen heikko lämmitysteho tai lohkolämmitimen vastus voi palaa poikki jos ilmakupla pääsee siihen kohtaa kun se on päällä.
Tässä topicissa ei mielestäni ole viitattu ns. talvipakettiin millään tavalla. TDI:stä löytyvät jäähdytysnesteen 3 lämmitysvastusta olipa 'talvipaketti' tai ei. Löytyivät jo 90-luvun alkupuolella.
Kertoisiko joku faktaa, mikä se tämä saksalais-ilmoissa esiintyvä 'talvipaketti' on ja mitä se tarkalleen ottaen sisältää? Täsmämarkkinointia pohjolan ostajilleko
?
Kun taas aletaan puhua lämpökennojen eroista, niin tuo edellinen postaukseni käy vastauksena mainiosti.
Kertoisiko joku faktaa, mikä se tämä saksalais-ilmoissa esiintyvä 'talvipaketti' on ja mitä se tarkalleen ottaen sisältää? Täsmämarkkinointia pohjolan ostajilleko

Kun taas aletaan puhua lämpökennojen eroista, niin tuo edellinen postaukseni käy vastauksena mainiosti.
Heh, no eihän tässä nyt anteeks tarvii pyydellä
Ihan normaalia nasevaa keskustelua asiasta niin kuin pitääkin. Tartuin epäkohtiin ja korjasin ne omilla mielipiteillä ja "tiedoillani".
Vai lieneekö kieleni liian kärkäs, vai jopa satiirinen... pyydän siis itse anteeksi
Alkuperäiseen aiheeseen: Jos ilmaa ei järjestelmässä ole, niin ei olisi 1. kerta jos lämmönsäädin ei avaakkaan venttiiliä täysin. Siis vaikka lämmönsäädin on kojelaudasta käännettykin kaakkoon, ei täysi lämmitysteho silti ole päällä. Kannattaa varmistaa tämäkin.

Ihan normaalia nasevaa keskustelua asiasta niin kuin pitääkin. Tartuin epäkohtiin ja korjasin ne omilla mielipiteillä ja "tiedoillani".
Vai lieneekö kieleni liian kärkäs, vai jopa satiirinen... pyydän siis itse anteeksi

Alkuperäiseen aiheeseen: Jos ilmaa ei järjestelmässä ole, niin ei olisi 1. kerta jos lämmönsäädin ei avaakkaan venttiiliä täysin. Siis vaikka lämmönsäädin on kojelaudasta käännettykin kaakkoon, ei täysi lämmitysteho silti ole päällä. Kannattaa varmistaa tämäkin.
No niin...
Ongelmani aiheutti paljon keskustelua mutta konkreettisia vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun ei montaa tullut. Jos jollekin tulee lisää mieleen vaihtoehtoja saada lisää lämpöä sisätilaan muutenkin kuin nuotiolla niin kertokaa. Nestettä siis on, ilmaa järjestelmässä ei pitäisi olla eli tuon venttiilin vajaa aukeaminen kuulostaa järkevältä. Tietääkö kukaan missä tuo venttiili on ja saako sen helposti näkyviin?
towu
Ongelmani aiheutti paljon keskustelua mutta konkreettisia vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun ei montaa tullut. Jos jollekin tulee lisää mieleen vaihtoehtoja saada lisää lämpöä sisätilaan muutenkin kuin nuotiolla niin kertokaa. Nestettä siis on, ilmaa järjestelmässä ei pitäisi olla eli tuon venttiilin vajaa aukeaminen kuulostaa järkevältä. Tietääkö kukaan missä tuo venttiili on ja saako sen helposti näkyviin?
towu
Tuskin auttaa, jos lämpöä todella tulee noinkin vähän mitä tekstistä on saanut ymmärtää ja koska lämpömittarin neula kohoaa normaalille alueelle.
Tosin termostaatin toiminta kannattaa tdissä näköjään vielä tarkistaa Vag-comilla. Avautumislämpö on muistaakseni 89. Mulla mittariston viisari näytti n.+90 astetta, mutta Vag-com paljasti, että lämpö oli todellisuudessa 10 astetta viileämpi. Kunnes termarin vaihtoi, mittarin viisari pysyi prikulleen samassa, mutta Vag-com osoitti lämmön nousseen 10:llä asteella. Tuommonen heitto tuntuu varmasti pakkaskelissä.
1. talvi on takana TDI:llä ja yllättävän lämpöinen tuo tuntui olevan. Siis kun ottaa huomioon millaiset odotukset mulla oli. Asiaan tietysti vaikutti paljon se, että hyvin harvoin jouduin lähtemään liikkeelle taivasalta ilman lohko- ja sisälämmitintä. Lisäksi keula oli tilkitty umpeen.
Tosin termostaatin toiminta kannattaa tdissä näköjään vielä tarkistaa Vag-comilla. Avautumislämpö on muistaakseni 89. Mulla mittariston viisari näytti n.+90 astetta, mutta Vag-com paljasti, että lämpö oli todellisuudessa 10 astetta viileämpi. Kunnes termarin vaihtoi, mittarin viisari pysyi prikulleen samassa, mutta Vag-com osoitti lämmön nousseen 10:llä asteella. Tuommonen heitto tuntuu varmasti pakkaskelissä.
1. talvi on takana TDI:llä ja yllättävän lämpöinen tuo tuntui olevan. Siis kun ottaa huomioon millaiset odotukset mulla oli. Asiaan tietysti vaikutti paljon se, että hyvin harvoin jouduin lähtemään liikkeelle taivasalta ilman lohko- ja sisälämmitintä. Lisäksi keula oli tilkitty umpeen.
Mittari tosiaan näyttää 90 astetta mutta jos todellinen lämpötila on kymmenenkin astetta alhaisempi niin sillä on jo jonkinlainen vaikutus. Kiitos taas yhdestä vinkistä. Onkohan tuo termostaatti hankalassa paikassa? Ajattelin että jos vaihtais ihan varmuuden vuoksi.
samip. Tuntuiko termarin vaihto sisälämmöissä?
towu
samip. Tuntuiko termarin vaihto sisälämmöissä?
towu