Missä huollatatte?
-ville-: Yleensä noissa on leiman saanut, vanhemmalla autolla pitää tajuta kysyä leimaa ja uudemmalla saa usein automaattisesti jos sattuu huoltovihko olemaan vaikka apparin penkillä.
Laadukkuus riippuu siitä miten työlle varattavan ajan on puhelimessa varannut, eli kannattaa siinä vaiheessa käydä läpi jo teetettävät huollot.
Laadukkuus riippuu siitä miten työlle varattavan ajan on puhelimessa varannut, eli kannattaa siinä vaiheessa käydä läpi jo teetettävät huollot.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuo on kyllä ihan fiksua, jos yhtään rahojaan meinaa säästää. Tosin jos on kyrpiintynyt asentaja, niin sen ei tarvi perushuollossa edes huomata kaikkia kohteita, vaikka siellä vikaa näkyisikin.jami wrote:mä olen yleensä huollattanut ihan turun vv-autossa mutta olen käskenyt aina tekemään perushuollon ilman mitään ylimääräistä.. ne kirjoittaa vikalistan et mitä pitäis korjata ja olen ne korjannut aina itse.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Aika paljon jäi hintaa öljynvaihdolle kun oli omat öljytkinkahe wrote:Juuri hain auton 120 tkm:n huollosta paikallisesta Bosch Car Servicestä. Vuosihuolto, omat öljyt mukana, ilmansuodattimen vaihdoin itse jo aiemmin maffin kanssa eli käsitti lähes pelkästään öljynvaihdon kun eivät muuta vikaa löytäneet. Hinta noin 73 eur. Aika paljon eroa Autokuvion hintoihin.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mitä tolla rahalla nyt sai, muuta kuin sen leiman kirjaan? On kyllä niin pinttynyt käsitys määräaikaishuollosta että lähinnä leimasta siinä saa maksaa ison rahan. Valohoitoa maalipinnalle.kahe wrote:Vuosihuolto 49.20 + alv. VW:llä ainakin satanen lisää. Halvemmalla tekis kyllä ite, johon varmaan jatkossa mennään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 14
- Joined: 1.12.2003 7:14
- Location: Helsinki
Passat Variant 1.9 Tdi -04, 80tkm, määräaikaishuolto ja jarrunesteen vaihto --> 374€
Erittelyssä:
Longlifehuolto 157€
(sisältäen siis kaiken valohoidon kuten kattoluukun toiminnan tarkastuksen...ainiin, autossa ei ole kattoluukkua)
Öljyt 77€
(4 litraa Shell Ultra VX tai jotain sinne päin)
Jarrunesteen vaihtotyö 70€
ja niin edelleen..
Eniten ottaa aivoon tuo Longlifehuolto joka periaatteessa sisältää öljynvaihto työn.
10 tonnin päästä pitäisi jakohihna vaihtaa ja VV-auton 1000€ hinta ei jotenkin jaksa innostaa.
Erittelyssä:
Longlifehuolto 157€
(sisältäen siis kaiken valohoidon kuten kattoluukun toiminnan tarkastuksen...ainiin, autossa ei ole kattoluukkua)
Öljyt 77€
(4 litraa Shell Ultra VX tai jotain sinne päin)
Jarrunesteen vaihtotyö 70€
ja niin edelleen..
Eniten ottaa aivoon tuo Longlifehuolto joka periaatteessa sisältää öljynvaihto työn.
10 tonnin päästä pitäisi jakohihna vaihtaa ja VV-auton 1000€ hinta ei jotenkin jaksa innostaa.
10 vuotta passateilla, nyt jotain muuta...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Aika tyyriiltä kuulostaa. Ei silti onhan siinä vähän työtäkin, täytyy koko keula purkaa. Kuuluu kyllä siihen sarjaan ettei tule yleensä suositeltua TuhoaSeItse -kotiasentajille. Nykyään on tullut uusi huoltoseloste, by the way. Ja on ihan naurettava, tullut lisää "tarkastuskohtia", esimerkiksi tupakinsytyttimen valo, sisävalojen ja takaluukun valo ja hanskalokeron valo
Naurettavaa. Ja moottoriöljyn tyhjennys, täyttökin on mainittu erikseen
Voi elämän käsi mihin tääki touhu on menossa.


Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Paikallisella pikkupajalla= 2 ukkoa / 2 hallinosturia. Ei ehkä halvin paja mutta jälki jota ukot tekee on _loistava_. Ei rasvasia sormenjälkiä, tahi koneenkylkeä, ja ei tarvitte miettiä tulikohan kaikki hommat tehtyä ja öljynputsari kiristettyä (kuten erään japanilaisen auton merkkihuollon tekemän huollon jälkeen piti..).
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
No niin 60tkm longlife-huolto teetetty Autohuolto S. Räsäsellä Keravalla. Omat osat mukana tuli maksamaan n. 230 euroa. Ei paha kun Volkkarilla maksaa n. 400 euroa...
Sisälsi seuraavat osat:
Longlife-tarkistukset
Öljyt+suodatin (Mobil1 ESP)
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
Sytytystulpat
Jarrunesteen vaihto
Voin lämpimästi suositella ko. huoltoa. Seuraavaksi menen vaihdattaan sinne takapöntön.
Sisälsi seuraavat osat:
Longlife-tarkistukset
Öljyt+suodatin (Mobil1 ESP)
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
Sytytystulpat
Jarrunesteen vaihto
Voin lämpimästi suositella ko. huoltoa. Seuraavaksi menen vaihdattaan sinne takapöntön.
Last edited by Ari-Matti Aho on 26.1.2007 14:34, edited 2 times in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Turun VV-Auto
Hinta:411,58€
Sisältäen longlife huolto + 60000 tkm lisätyöt + Jarrunesteenvaihto(ei omia osia)
Ainoastaan pari pitkää miinusta.. 1,Jarrunestettä oli niin paljon kun vaan mahtuu eli aivan liikaa 2,hinnassa ei ole mitään järkeä..
Soittivat ja kysyivät että kerta etu ja taka jarrupalat on loppu niin haluanko että he vaihtaa ne niin kysyin työn hintaa, jolloin työn hinta arvio oli 150€ + palat..
150€?? auto on nosturin päällä ja silti menee siinä niin kauan että noin paljon pitää rahastaa. päätin vaihtaa jälleen itse
E: kilometrejä oli mittarissa 120000 kun huolto kutsui..
Hinta:411,58€
Sisältäen longlife huolto + 60000 tkm lisätyöt + Jarrunesteenvaihto(ei omia osia)
Ainoastaan pari pitkää miinusta.. 1,Jarrunestettä oli niin paljon kun vaan mahtuu eli aivan liikaa 2,hinnassa ei ole mitään järkeä..
Soittivat ja kysyivät että kerta etu ja taka jarrupalat on loppu niin haluanko että he vaihtaa ne niin kysyin työn hintaa, jolloin työn hinta arvio oli 150€ + palat..
150€?? auto on nosturin päällä ja silti menee siinä niin kauan että noin paljon pitää rahastaa. päätin vaihtaa jälleen itse

E: kilometrejä oli mittarissa 120000 kun huolto kutsui..
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Tottahan toki auto kannattaa huoltaa itse jos siihen on kerta mahdollisuus ja taito. Näin minä teen. Itse huollettuna tietää varmasti mitä autolle on tehty ja miten. (paitsi kun myy niin heti kysytään missä auto on huollatettu)jami wrote:Turun VV-Auto
Hinta:411,58€
Sisältäen longlife huolto + 60000 tkm lisätyöt + Jarrunesteenvaihto(ei omia osia)
Ainoastaan pari pitkää miinusta.. 1,Jarrunestettä oli niin paljon kun vaan mahtuu eli aivan liikaa 2,hinnassa ei ole mitään järkeä..
Soittivat ja kysyivät että kerta etu ja taka jarrupalat on loppu niin haluanko että he vaihtaa ne niin kysyin työn hintaa, jolloin työn hinta arvio oli 150€ + palat..
150€?? auto on nosturin päällä ja silti menee siinä niin kauan että noin paljon pitää rahastaa. päätin vaihtaa jälleen itse
E: kilometrejä oli mittarissa 120000 kun huolto kutsui..
Nyt meni usko VV-autoon..
En jostain syystä aikasemmin edes vilkaissut jarrupaloja mutta nyt kun otin kuskinpuolen eturenkaan pois niin ihmettelin että kylläpä pala näyttää hyvä kuntoiselta.. pieni mittaus ja toteamus että verrattuna uuteen palaan niin vanha on pienentynyt n. 5mm. (alkuperäinen on n.14mm)
Huolto selosteessa luki että etupalat on loppu?? nyt mulla on kaapissa uudet palat jotka vaihdan varmaan sitten ensi syksynä..
En jostain syystä aikasemmin edes vilkaissut jarrupaloja mutta nyt kun otin kuskinpuolen eturenkaan pois niin ihmettelin että kylläpä pala näyttää hyvä kuntoiselta.. pieni mittaus ja toteamus että verrattuna uuteen palaan niin vanha on pienentynyt n. 5mm. (alkuperäinen on n.14mm)
Huolto selosteessa luki että etupalat on loppu?? nyt mulla on kaapissa uudet palat jotka vaihdan varmaan sitten ensi syksynä..
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Huomasit kai katsoa molemmat palat, siis sisä- ja ulkopuolen? Ainakin Passatissa taitaa olla tavanomaista että toinen paloista on finaalissa kun toinen vasta alkaa edes kulumaan.jami wrote:Nyt meni usko VV-autoon..
En jostain syystä aikasemmin edes vilkaissut jarrupaloja mutta nyt kun otin kuskinpuolen eturenkaan pois niin ihmettelin että kylläpä pala näyttää hyvä kuntoiselta.. pieni mittaus ja toteamus että verrattuna uuteen palaan niin vanha on pienentynyt n. 5mm. (alkuperäinen on n.14mm)
Huolto selosteessa luki että etupalat on loppu?? nyt mulla on kaapissa uudet palat jotka vaihdan varmaan sitten ensi syksynä..
Amideuksen mainitsema Autohuolto S. Räsänen on tuttu paikka nimeltä. RTF kerhosta tuttu kaveri on ilmeisesti sukua ja siellä myös töissä. Esimerkkinä paikan osaamisesta korjaavat Rellun vaihdelootia mitä merkkihuollotkaan eivät tee.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Artzi itseAmideus wrote:Juu Arto Räsänen huolsi mun auton. Hänellä on aika makea Renault Clio, joka voitti mm. Eurocruisingeissa palkinnon v. 2005...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
tasaisesti oli kulunut..AjH wrote:Huomasit kai katsoa molemmat palat, siis sisä- ja ulkopuolen? Ainakin Passatissa taitaa olla tavanomaista että toinen paloista on finaalissa kun toinen vasta alkaa edes kulumaan.
Levyn ja palojen kunnosta päätellen ne oli vaihdettu 90000tkm huollossa.. (levy ei ollut pahemmin kulunut ja 30000tkm ja 5mm paloista pois kuuloistaisi melko sopivalta kaupunki ajoon)
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Viimeksi vaihdatin jakohihnan, vesipumpun ja jonku puslan alustasta ja lisäksi säädettiin käsijarrut ja normaali käyttöjarru ja hintaa tuli 100€ ja työhön kuului uusi vesipumppu
Aika kohtuu hinta mun mielestä, mutta sen tekikin tuttu
Öljyt vaihdoin itse niin siinä olikin sitten hyvä 400tkm huolto..


VW Golf Variant 1.9TD -97
-
- Posts: 14
- Joined: 1.12.2003 7:14
- Location: Helsinki
Golf GTI 2003, 25tkm
Longlife-huolto
Jarrunesteet
Sytytystulpat
Ilmanputsari
Raitisilmasuodatin
= 335€ (pienen tinkaamisen jälkeen 315€)
Paikkana Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy
Samalla kysyttiin hintaa 1.9 TDi Passatin (AVF-moottori) jakohihnan vaihdolle, hinta 600€.
VV-auto Merituulessa hinta 1100-1200€
Longlife-huolto
Jarrunesteet
Sytytystulpat
Ilmanputsari
Raitisilmasuodatin
= 335€ (pienen tinkaamisen jälkeen 315€)
Paikkana Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy
Samalla kysyttiin hintaa 1.9 TDi Passatin (AVF-moottori) jakohihnan vaihdolle, hinta 600€.
VV-auto Merituulessa hinta 1100-1200€
10 vuotta passateilla, nyt jotain muuta...
-
- Posts: 14
- Joined: 1.12.2003 7:14
- Location: Helsinki
Nyt on sitten Passatin hihna vaihdettu tuolle Leppäsuolla.WagenVagon wrote: Paikkana Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy
Samalla kysyttiin hintaa 1.9 TDi Passatin (AVF-moottori) jakohihnan vaihdolle, hinta 600€.
VV-auto Merituulessa hinta 1100-1200€
Omat osat: Jakohihnasarja, vesipumppu, laturin ja kompuran hihnat = 165€
Työ: 210€ + jäähdytysneste 10,10€
Työn ohessa huomasivat että moniurahihnan kiristin on huonona ja sille tuli lisähintaa n.160e.
Lisäksi viskon/flektin kiinnityksessä oli jotain rikki --> 18,60€ työtä + 6,80 tarvikkeita....
Koko remontti siis 559,10€
Vähän nihkeästi suhtautuivat omiin osiin mutta suostuivat asentamaan kun olivat VW Orginal osia.
10 vuotta passateilla, nyt jotain muuta...
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Missähän kannattais käyttä, ku on tuo 150tkm huolto tulossa eteen.. Hyvinkään lähistöllä, kokemuksia?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin siellä saattaa olla sellanen öljytäytteinen jakohihnan kiristinelementti, joka melko usein on vuotanut itsensä kuivaksi, eli sillä ei ole enää mitään tekoa.
Uusi maksaa jotain toistasataa euroa. Niitä on kyllä vaihdeltu melko usein.
Tuo passatin jakopää on vähän sellainen, että sieltä saattaa tulla lisäkustannuksia pari-kolmesataa helposti. Moniurahihnan kiristimen iskari on toinen osa, mikä lisää jakopäärempan kustannuksia, sieltä kuluu se alempi hela siitä iskarin kiinnityksestä. Merkkiliikkeessä varaosamyyjät yrittävät sitten väkisin myydä sulle koko sen iskarin rungonkin(kallis), vaikka se pelkkä iskari riittää.

Se jakohihnan kiristinelementti on tuo kuvan keskellä oleva osa, vähän epäselvä kuva.
Uusi maksaa jotain toistasataa euroa. Niitä on kyllä vaihdeltu melko usein.
Tuo passatin jakopää on vähän sellainen, että sieltä saattaa tulla lisäkustannuksia pari-kolmesataa helposti. Moniurahihnan kiristimen iskari on toinen osa, mikä lisää jakopäärempan kustannuksia, sieltä kuluu se alempi hela siitä iskarin kiinnityksestä. Merkkiliikkeessä varaosamyyjät yrittävät sitten väkisin myydä sulle koko sen iskarin rungonkin(kallis), vaikka se pelkkä iskari riittää.

Se jakohihnan kiristinelementti on tuo kuvan keskellä oleva osa, vähän epäselvä kuva.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
-
- Posts: 59
- Joined: 4.4.2007 21:36
- Location: Espoo
Passat Variant -04
92 tkm
Paikka: Espoon seudun koulutuskuntayhtmä Omnia, Suomenoja
-Hammashihnan vaihto
-Lohkolämmitin ja sisäpistokkeen asennus
Työ 140€
H-hihnakirsitin 89€
H-hihnanohjausrulla 32,70€
Hammashihna 54€
Vaihtovastus 135€
Haaroitussarja 68€
Kaapelisarja 62€
Pakkasneste 22,75€
Pientarvikelisä 6€
Yht 499,55€
Alveineen 609,45€
En tiedä sit onko halvempaa vai ei... Maanantaiaamuna viety ja seuraavana maanantaina saatu takaisin , joten viikon oli siellä....
Huollon jälkeen lähdettiin heti viikoksi Ruotsi, Tanska ja Saksa ajomatkalle. Kilometrejä tuli noin 3000. Kotiin päästyämme kaveri halusi nähdä miten se lohkolämppäri oli asennettu, ja mitäs konehuoneesta löytyikään, kuristuspihdit! Kuristivat jotain johtoa vesipumpun lähellä. Vein takaisin huoltoon ja kovasti pahoittelivat kyllä... Tarkistivat että ei mitään ollut mennyt rikki. Selitykseksi sain kuulla että kun olivat asentaneet uuden vesipumpun niin se olikin sit alkanut vuotaan joten kuristuspihdit kiinni ja toinen uusi pumppu tilalle, olivat sit unohtaneet sen sinne. No hyvin pelitti kyllä kuitenkin koko reissun ajan. Säikähdyksellä tästä sit toivon mukaan selvittiin. Aika touhua.
92 tkm
Paikka: Espoon seudun koulutuskuntayhtmä Omnia, Suomenoja
-Hammashihnan vaihto
-Lohkolämmitin ja sisäpistokkeen asennus
Työ 140€
H-hihnakirsitin 89€
H-hihnanohjausrulla 32,70€
Hammashihna 54€
Vaihtovastus 135€
Haaroitussarja 68€
Kaapelisarja 62€
Pakkasneste 22,75€
Pientarvikelisä 6€
Yht 499,55€
Alveineen 609,45€
En tiedä sit onko halvempaa vai ei... Maanantaiaamuna viety ja seuraavana maanantaina saatu takaisin , joten viikon oli siellä....
Huollon jälkeen lähdettiin heti viikoksi Ruotsi, Tanska ja Saksa ajomatkalle. Kilometrejä tuli noin 3000. Kotiin päästyämme kaveri halusi nähdä miten se lohkolämppäri oli asennettu, ja mitäs konehuoneesta löytyikään, kuristuspihdit! Kuristivat jotain johtoa vesipumpun lähellä. Vein takaisin huoltoon ja kovasti pahoittelivat kyllä... Tarkistivat että ei mitään ollut mennyt rikki. Selitykseksi sain kuulla että kun olivat asentaneet uuden vesipumpun niin se olikin sit alkanut vuotaan joten kuristuspihdit kiinni ja toinen uusi pumppu tilalle, olivat sit unohtaneet sen sinne. No hyvin pelitti kyllä kuitenkin koko reissun ajan. Säikähdyksellä tästä sit toivon mukaan selvittiin. Aika touhua.
Iha sama
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 38
- Joined: 29.6.2007 23:12
- Location: Jyväskylä
Tuolla oltiin kyselty jo aiemmin Jyväskylän huoltopaikoista, mutta vastausta ei oikein tullut.. Eli missä porukka on käyttänyt ja millaisia kokemuksia..? Olis 150tkm huolto eessä täs ennen talvee.
Tarvikehaussissa seppälän takana oon huoltanu aikasemmin autoja, hyviä kokemuksia paikasta.. En tiiä onko se valtuutettu vw huolto, minkäslainen merkitys sillä loppupeliin on??
Tarvikehaussissa seppälän takana oon huoltanu aikasemmin autoja, hyviä kokemuksia paikasta.. En tiiä onko se valtuutettu vw huolto, minkäslainen merkitys sillä loppupeliin on??
1.9tdi -02 pasu
Joo, ei kyllä todellakaan oo Jyväskylän Autotarvike kovassa huudossa..
Edellisessä kärryssä oli liikkeen takuuta, ja kävin sit takuuseen vaihtamassa MAF:in siellä..Vaihto MAF:ia TUNNIN!!! En tienny sillon vielä, miten se vaihdetaan, mutta olisin silti vaihtanu sen itte alle 10 minuutissa..Uskomatonta toimintaa..Itte ei tietty tarvinnu maksaa, mutta en olis kyllä maksanukaan sillä tahdilla! Soittivat sitten jonkun ajan päästä ja kyselivät asiakastyytyväisyyttä.. Olipahan kerrankin sanoa jotain.. 
Eikä tuo oo ainut huono kokemus, mutta tietty asiat pitää ittekin kokea, eikä sokeasti luottaa muutamaan huonoon mielipiteeseen..Hyvistä paikoista en osaa sanoa, kun mulla on luottomekaanikko Delta-Autolla, mutta muutenkin kyllä suhteita sinne, et sitä ei voi oikein listata..
Yks vaihtoehto on tietty tuo Puuhiksen käyttämä mesta..


Eikä tuo oo ainut huono kokemus, mutta tietty asiat pitää ittekin kokea, eikä sokeasti luottaa muutamaan huonoon mielipiteeseen..Hyvistä paikoista en osaa sanoa, kun mulla on luottomekaanikko Delta-Autolla, mutta muutenkin kyllä suhteita sinne, et sitä ei voi oikein listata..
Yks vaihtoehto on tietty tuo Puuhiksen käyttämä mesta..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
-
- Posts: 38
- Joined: 29.6.2007 23:12
- Location: Jyväskylä
Pitää jättää autotarvike itekki väliin.. Kaveri osti siitä pakun, joka sit talvella ei toiminu olleskaa (webasto hävitti virrat johonkin) Ne ei meinannu sitä alkaa ees huoltaan vaikka auto oli 2pvää ollu vast kaveril.. sanovat et se on normaalia että akku tyhjenee talvella.. Sitte syyttivät ku kaveri oli käyttäny auton webastoo!!
Eka oli käyttäny liian kauan et akku meni siinä, sitten se käänty jo niin et liian vähän aikaa oli käytetty..
PIIIkkasen selittelyn makua oli myyjällä ettei ois autoo tarvinnu rueta huoltamaan.. Mulk**!
Huomen menee taas pornstarter tarvikehaussii huoltoon, pitää kysästä mitä 150tkm huolto maksas ja onko niil virallisii vw:n huoltohommii.. Liekkö sillä väliä kuhan leiman saa vihkoon ja tietsikan nollattuu..


Huomen menee taas pornstarter tarvikehaussii huoltoon, pitää kysästä mitä 150tkm huolto maksas ja onko niil virallisii vw:n huoltohommii.. Liekkö sillä väliä kuhan leiman saa vihkoon ja tietsikan nollattuu..
1.9tdi -02 pasu
Moro!
Perushuollot teen itse mutta suuremmat huollot tai kiireelliset rempat tekee joku muu. Vasta ajokki kävi jakohihnan + vesipumpun vaihdossa (mittarissa ~270 tkm) ja samalla vaihdettiin jarrunesteet. Koko hoito makso 510 € ja paikkana Suomen Autohuolto Rinta-Joupin talossa Oulussa. Pörhön hinta oli 150-200 € kalliimpi mutta muissa paikoissa (Antti-Roiko Ylivieskassa, Autokorjaamo Vepsäläinen H-putaalla) mistä kyselin hinnat aika lailla samaa tasoa.
Samalla kyselin uteliaisuuttani 270 tkm huollon hintaa niin kaikilla se maksoi siellä 180-250 € hujakoillla mutta jonku korjaamon hemmo myönsi että kyllähän tuo huollon hinta on aika paljon pelkästä öljynvaihdosta. Muut tehtävät siinä huollossa kun on melkein pelkkiä tarkastuksia ja toiminnan tarkastuksia.
Perushuollot teen itse mutta suuremmat huollot tai kiireelliset rempat tekee joku muu. Vasta ajokki kävi jakohihnan + vesipumpun vaihdossa (mittarissa ~270 tkm) ja samalla vaihdettiin jarrunesteet. Koko hoito makso 510 € ja paikkana Suomen Autohuolto Rinta-Joupin talossa Oulussa. Pörhön hinta oli 150-200 € kalliimpi mutta muissa paikoissa (Antti-Roiko Ylivieskassa, Autokorjaamo Vepsäläinen H-putaalla) mistä kyselin hinnat aika lailla samaa tasoa.
Samalla kyselin uteliaisuuttani 270 tkm huollon hintaa niin kaikilla se maksoi siellä 180-250 € hujakoillla mutta jonku korjaamon hemmo myönsi että kyllähän tuo huollon hinta on aika paljon pelkästä öljynvaihdosta. Muut tehtävät siinä huollossa kun on melkein pelkkiä tarkastuksia ja toiminnan tarkastuksia.
150tkm vuosihuolto porin automarkussa 250e.Öljyt ,soudattimet ja läjä tarkistuksia.Eipä tos mitään mut ku emäntä haki auton ja lähti ajelee kotio päin ni pikatiellä 100kmh vauhdis pohjapanssari putos sillai et jäi muutamal kiinnikeel kii.Soitto automarkkuun ja seuraavana päivänä auto takas ja panssari kii kunnolla.Kattelin siin sit koton ku emäntä tuli panssarin laitost takas ni auto näytti hiukan oudolt ni konepelti jätetty auki.Oli muuten viiminen kerta ku markkuun autoni vien.....
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
vpr, harmillinen tapaus. Tiedän kuka tuon huollon autoosi teki ja sen panssarin kiinnitti. yks ja sama tyyppi, vanhempi asentaja, jota ei taida muu kiinnostaa kuin oma auto. Muita autoja kohdellaan miten sattuu... Olen vaan huomannut sivusta seuranneena.
Ps. Ajoin autosi ohi kakkostiellä, kun se oli siinä tien sivussa pohjalevy etupäästään irronneena. Heti tunnistin auton, että se oli automarkussa samana päivänä huollossa.
Ps. Ajoin autosi ohi kakkostiellä, kun se oli siinä tien sivussa pohjalevy etupäästään irronneena. Heti tunnistin auton, että se oli automarkussa samana päivänä huollossa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ohhoh ,onpas maailma pieni ......Pasi H. wrote:vpr, harmillinen tapaus. Tiedän kuka tuon huollon autoosi teki ja sen panssarin kiinnitti. yks ja sama tyyppi, vanhempi asentaja, jota ei taida muu kiinnostaa kuin oma auto. Muita autoja kohdellaan miten sattuu... Olen vaan huomannut sivusta seuranneena.
Ps. Ajoin autosi ohi kakkostiellä, kun se oli siinä tien sivussa pohjalevy etupäästään irronneena. Heti tunnistin auton, että se oli automarkussa samana päivänä huollossa.
Do Dii nyt on sitten auto huolettu Lehtosella http://www.lmsracing.fi/index2.php
Longlifehuolto +jarrunestehuolto 285 ekee (mittarissa 46000tkm)
ei mielestäni mikään kiskurihinta.
Palvelu nopeaa ja hyvää, vein auton puolenpäivänmaissa ja hain pois neljältä
kaikki oli tehty mitä pitikin.
p.s. Jami vie Golffis tonne seuraavaksi kun huolto kutsuu.
Longlifehuolto +jarrunestehuolto 285 ekee (mittarissa 46000tkm)
ei mielestäni mikään kiskurihinta.
Palvelu nopeaa ja hyvää, vein auton puolenpäivänmaissa ja hain pois neljältä
kaikki oli tehty mitä pitikin.
p.s. Jami vie Golffis tonne seuraavaksi kun huolto kutsuu.
Volkswagen Golf V 1.4 TSI Sportline -07
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tonne vois itekki viiä.. Näyttäis olevan about halvin..? Vai oliko tuo joku asevelihinta?Kupari wrote:Tuusulanhuolto-osassa pelkkä hihnan ja pumpun vaihto 516€
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo