
Jos sitä parin viikon sisällä ehtisi pyöräyttämään alle...
Plääh... suolaa tuo pikatie on kuitenkin täys että turhaan pelottelevat... eipä kauheesti tuu ajettuu pikkuteitä...Viinikka wrote:Tänään aamulla uutisissa sanottiin, että malttakaa vielä hetki kesäpyörien kanssa. Ensi viikko on kyllä luvattu oikein aurinkoista ja lämmintä, mutta ensi viikonlopulle on luvattu kylmää ja mahdollisesti lunta.
Joks sie vanteet löysit.En löytäny sitä osoitetta- Mikko - wrote:Mulla on ihan oma skaba menossa: Kuinka pitkään pystyy talvirenkailla ajamaan.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.
Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myiEli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
juu tuttu homma... onneks ekasta naksahduksesta kuulin mitä oli menossa ja nimeltämainitsematon rengaspulju vaihtoi oikean pultin tilalle... vaikka kyse oli kyllä aluvanne pultista mutta jonkun muun auton pidempiTerZi1982 wrote:usein ero on kartiossa... eli peltivanteen pultti voi mennä aluvanteitten reikien läpi =) muutamia tapauksia aina lehdissäkin ku lähteny renkaat kävelemään =) ja pulttien pituus usein eri... liian lyhyet tai sitten esim mersuun ku laittaa aluvanteitten pultit peltivanteelle takapäähän niin ottaa käsijarrukenkiin kiinni ja repii ne kappaleiks =)
Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote:Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myiEli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samatenska wrote:Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote:Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myiEli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Selvittelin vähän lisää...Matsoni wrote:Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samatenska wrote:Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote: Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..![]()
Missä on se Kupari kenen vanhat vanteet mul on, millähä pulteilla sillä on ollu noi kii? Kupari huhuu![]()
Tänään kuitenkin sain oikeenlaiset lukkopultit, eli pienellä pallopäällä. Pitäis sopia noihi vanteisiin ja siltä ainaki vaikuttaa.
Mä sain omat FK:t aikanaan toimimaan erittäin hyvin putsaamalla kierteet joka kerta ennen säätöä liuottimen ja hammasharjan kanssa (mamman hammasharja tottakaiMIKU wrote:Mullaki säätörenkat liikkui vielä syksyllä hyvin. Nyt on ku valettu tolppaan. Ihme juttu
Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekeejopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis
Sillä saa auton just halutulle korkeudelle ja etu-taka-asennon vaateriin tai keuliin tai whatever...Matsoni wrote:Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekeejopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis
Toi tervaspray on maan mainiota lääkettä kierteille. Ite käytän sitä aina kaikissa mahdollisissa kierteissä, ei tietenkään liikaa vaan sopivasti. Esim, kuivaneena on ja pysyy aluvanteen pinnassaAjH wrote:"Ei niitä oo ennenkään tarvinnu suojata mitenkään"
- kuuluisia viimeisiä sanoja
Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä